Liitän tähän oheen kirjoittamani ohjeen HPI:n sähköjen säätämisestä, toivottavasti saat siitä hyödyllisiä vinkkejä:
Sähköjen säätäminen onnistuu helposti näin: ota työntömitta, ja irroita skoden tulppa. Työntömitta sisään, ja pyörittelet konetta variaattorin puolelta siten että männän asento on 2,5 mm ennen yläkuolokohtaa. Digitaalisella tönärillä homma on vielä helpompi, voit nollata sen yläkuolokohtaan.
Sitten pyydät kaveria pitämään kampuraa paikallaan variaattorin puolelta. Mene itse staattorin puolelle, ja pyöritä se keskiasentoonsa, ja kiristä paikoilleen löysästi. Sitten katsot että vauhtipyörän HPI-logo on oikealla, jos ajoitusmerkki on ylöspäin. Säädä vauhtipyörän asentoa siten, että sen ajoitusmerkki kohdistuu staattorin vasemmasta reunasta lukien toiseen isoon viivaan. Laita vauhtipyörän mutteri kevyesti kiinni.
Seuraavaksi tarkista säädöt, eli että kampura on edelleen 2,5 mm ennen yläkuolokohtaa ja että vauhtipyörän ajoitusviiva täsmää staattorin toiseen isoon viivaan vasemmalta lukien. Tarkista myös että HPI logo vauhtipyörässä on nimenomaan käyttämästäsi ajoitusviivasta eteenpäin. Jos ajoitus heittää hieman staattorin viivoituksella, se ei haittaa (pari viivanväliä max).
Kiristä vauhtipyörä kireälle. Tarkista sitten vielä ajoitus, voit hienosäätää sitä tässä vaiheessa 2,5 milliin ennen YKK pyörittelemällä staattoria. Sitten staattori kevyesti kireälle ja testilenkille
Mikäli kone potkii takaisin käynnistettäessä, käännä staattoria hieman myötäpäivään. Jossei näin tapahdu eikä nakuttavaa ääntä kuulu tyhjäkäynnillä tai etenkään ajaessa korkeilla kierroksilla, voit kokeilla säätää staattoria hieman vastapäivään. Jos tehoa tuli lisää eikä kone vieläkään potki takaisin / nakuta, toista tarvittaessa. Tavoitteena on saada sytytys mahdollisimman aikaiselle ilman nakutusta, takaisin potkimista ja tehon laskua.