Rampe78 kirjoitti:Pystyykö 12" renkaan laittamaan 10" moottoriin??
Ei mahdu, mutta toistepäin onnistuu. Itselläni on nyt QMB koneen sijaan kiinni QMA kone ja 10" pyörät.
Höspö kirjoitti:..voiko mulla olla vaan niin mieto nokka ettei kone jaksa imeä luistia kokonaan auki pitkään tuppi nurin ajettaessa?
Ei. Varmista imukaulan ja bakeliitin kunto (
bakeliitteja on murtunut itseksekseen itseltäni useita), ettei ole imuvuotoja. Kaasarin luistin kalvohan tarkistetaan aina ensimmäisenä. Nuppineulan mentävä reikä kalvossa riittää sohloomiseen.
Jos se saa bensaa ilman että alipainekello on toiminnassa niin joko bensahana on hiukka viallinen tai se on jämähtänyt osittain auki. Tämä "osittain auki" voi olla myös niin vähän että kaasarille valuu juuri ja juuri sen verran bensaa että moottori käy, mutta virtaus ei riitä täyskaasuajoon. Hana voi tietysti jämähtää tähän samaan asentoon vaikka alipainekello olisikin toiminnassa. Jos vika ei johdu mistään em. eikä hanasta, testaa ajaa tankin korkki auki. Jos silloin se toimii, on tankin korkin korvausilmaventtiili tukossa eikä tankki saa tarpeeksi korvausilmaa ja sinne muodostuu alipaine ja siten bensansaanti tyrehtyy.
Ensisijaisesti katsoisin nuo kaasarin imuvuodot ja sen bensahanan virtaavuuden.
Moottori ei sinänsä tarvitse alipainrhanaa. Esim edellisessä mopossani oli jatkuvia hanaongelmia niin juotin siitä alipainenipan umpeen tinalla, sitten porasin (muistaakseni 3mm terä) siitä bensalinjasta hanan takaiskuventtiiliin reijän että hana varmasti virtaa riittävästi. Se takaiskuventtiili on aika kovaa porattavaa. Ilmeisesti se on ruostumatonta ja se täytyy porata sieltä bensanipan kautta. Sieltä tankin sisäsuodattimen puolelta siihen ei reikää saa.
Letkuun pistin letkuhanan. Siinä ei sen jälkeen ollut hanaongelmia.
Nykyisessä on hana toiminut, niin se on saanu olla tommonen mutta jos alkaa sohloon, niin saman systeemin teen tähänkin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein