V_T_E_C
- Pyörä:
- honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
- Paikkakunta:
- RAISIO
- Liittynyt:
- 9.10.2011 20:59
Kastuuko tulppa????
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
tomppatikku
- Pyörä:
- Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
- Paikkakunta:
- Hamina
- Liittynyt:
- 21.3.2011 19:32
Kyllä kastuu, ku laitoin bensaa sylinteriin nii tuli liekkiä
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Kyllä mä muistelisin että magneetto pyörii myötäpäivään näissä nelarikinkeissä?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Pööki kirjoitti:Eli pyörität myötäpäivään sitä? Vastapäivään kuuluu pyörittää
Höpö höpö. Magneetostahan sanoi pyörittävänsä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Lupaako kun käynnistää? Jos ei ni kipinäpuolellahan se vika on.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Reetuhai2 kirjoitti:Lupaako kun käynnistää? Jos ei ni kipinäpuolellahan se vika on.
Sanoi että kipinää ja bensaa saa. Itse epäilisin kaasarin säätöjä...
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Mut jos se ei lupaa ja tulppa kastuu, ni ei se kipinää saa. Jos ei lupaa ni uskoisin että kipinässä vika. Kyl kaasarin säädöt saa ollaa niin täydellisesti perseellää jos ei käyntii lähe tai ees lupaa. Eikä olis eka kerta ku tulppa ei annakkaa kipinää paineen alla tai jotain vastaavaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tuo on kyllä totta että säädöt on vaikea saada niin perseelleen näissä eikä olisi eka paineen alla antautuva tulppa. Puolakin voi olla syypää jos ei anna tarpeeksi virtaa tulpalle. Myös CDI yms... Eli oikeastaan koko sähköjärjestelmä. Impulssikäämi / pickup tarkistettu?
uikukka
- Liittynyt:
- 17.11.2013 22:39
Terve! Minulle suositeltiin tätä palstaa koskien kymcooni.. Tänään vein katastukseen ja nyt tuli kilvet. Ja koska eihän tuo mihinkään ylämäkiin kulje kun 30km/h niin nyt kaipaisin apuja että mitä tuolle vehkeelle pitäisi tehdä että menisi edes sen lain sallimat 45 ylämäkiin ? Muuta viriä ei löytynyt kuin varin holkkia pistetty hiukan lyhyemmäksi (on käytetty) ja kulkee tosiaan tasasella mittarin mukaan 58! Ja sitten se kiihtyvyys, on kyllä aika naurettava että miten sitä voisi lisätä ?
Että jos jollain on hyvää viritystietoutta jne niin voisi kirjoitella
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ei näihin kovin saa tehoja lisättyy ku pyttyy isontamalla, sen tuoma teho sit tekee varivireistä sun muista järkeviä. Suosittelisin holkitonta variaattoria, 72cc pyttyä, 6g liukurullia ja mahdollisesti isovenakantta. Nelkuissa pytyn isonnus tuo enemmän vääntöä kuin huippuja että kyttiä ei tarvi pelätä, tolla setupilla vetää normaalipainosen jätkän aivan ilosesti mäkiä ylös eikä kaks päälläkää oo puuduttavaa. Holkiton vari toki tuo pelkästään huippuja, päätä ite jätätkö väliin.
Alluu-
- Pyörä:
- Suzuki PV -97
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 10.4.2010 14:31
Alkaa hermo mennä..
Kaikkee säätäny skootterin kaa, kipinäkin löyty, no kahdella tulpalla kokeillu kipinää ja ilman tulppaa -> kyllä se kipinä tulee.. Iskin kii ja ei lupaillu -> venanvälykset olemattomat ja pakovena kantoi.. Kaasarin putsasin samalla ja säädin jopa liian suuret välykset ihan vaan varulta, että näkee oliko siinä vika. Mutta ei, sama juttu, kuin aina. Ei edes lupaa?? Käynnistysspraykään ei auttanut asiaa, välissä vaan aivastaa jostain..
Voiko tässä vehkeessä sytytystä säätää? Voisko CDI boksi olla vääränlainen? Ja kun tarkemmin muistelen, niin kipinä saattoi näyttää "jatkuvalta", eli ei hyppisi oikein. Ja kun kipinänhän pitäisi hetkeksi hävitä, jolloin seos ehtii "kasaantua"? Eli voisko joku sähkökomponentti sekottaa kipinää vai? Alkaa jo mennä hermo.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
CDI voi olla vääränlainen (kipinää ei tulisi lainkaan), mutta kipinä ei taatusti ole yhtenäinen. Jo pelkkä rakenne määrää sen. Ota huomioon että se tulee näissä joka kierroksella, ei vain joka toisella vaikka se riittäisikin 4T moottorille joten kipinät tulee nopeassa tahdissa. Sytytys on siis hukkakipinä -tyyppinen.
Sytytysajankohtaa pystyy säätämään vain impulssikäämin sijaintia muuttamalla ja joissain harvoissa "viri"cdi bokseissa on säätöruuvi. Mites ne venttiilien tiiviydet ? Venttiilin ei tarvitse hirveän pitkään kantaa kun seeti palaa ja venttiili alkaa vuotamaan. Nokan ajoitus ? Yhdestä tapauksesta tiedän jossa jako on mennyt itsestään pieleen. Kyseessä oli kyllä kokolailla paljon ajettu motti ja venynyt nokkaketju.
Saako se bensaa ? Jos se saa niin kyllä siinä tulppa kastuu kun tarpeeksi kauan polkee käyntiin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluu-
- Pyörä:
- Suzuki PV -97
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 10.4.2010 14:31
Venttiilit vaikutti ihan hyviltä ostaessa. Ajosta otettu kansi.
Tulpan kastumisesta en oo varma mut ainaki kohokammioon asti tuli bensa.
Ajotus oikein. Aivann piikkiä myöten. Tarkistin toista kertaa toissspäivänä.
Ihmeen eloton vehje..
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Jos kohokammioon tulee bensa niin se ei vielä tarkoita sitä että se pyttyyn saakka päätyy. Eteenkään jos tulppa ei kastu. Pitäisi kastua jos vaan bensaa saa. Koita antaa sille bensahuikka alipaineletkun liittimen kautta letkun pätkällä. Tarkista samalla että ei ole imuvuotoja esim imukaulassa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluu-
- Pyörä:
- Suzuki PV -97
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 10.4.2010 14:31
Jees, kokeilen alipaine letkun kautta starttispraytä..
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista