Noniin, nyt pitää kerrankin kysyä apua kun nyt tuo keeway keksi taas semmosen vian mihin en löydä syytä vaikka hakkais päätä seinään.
Eli ongelma alkoi kun laskin kantta että sais kulutusta vähän laskettua ja vääntöä paremmaksi. No homma sujui kohtuu hyvin, korjattu puristussuhde oli vakiona n. 6,5:1 ja kannen laskun jälkeen se oli 9,1:1 minkä ei pitäisi olla vielä liikaa. No mopo käynnistyi ja kävi ilman kummempia sivuääniä, mutta vika ilmeni heti käynnistyessä:
kierrokset jää leijumaan. Aivan kuin olisi paha imuvuoto. Kaasu pohjassa ajon jälkeen kierrokset jää leijumaan ja vekotin ei meinaa pysähtyä ollenkaan ja kun se lopulta pysähtyy kestää varmaan 10 sekuntia ennen kuin kierrokset alkavat pikkuhiljaa laskea ja lopulta hyytyy ja melkein sammuu itsestään. Seosruuvin ja tyhjäkäynnin säätö ei auta, leijumisen saa jotenkin kuriin laittamalla seosruuvin tosi rikkaalle mutta silloin tyhjäkäynti on surkea eikä meinaa lähteä käyntiin. Eli imuvuodolta vaikuttaisi mutta kun olen tarkistanut melkein kaiken:
-kannessa ei ollut vuotojälkiä
-vaihdoin pytyn alatiivisteen ja laitoin vielä tiivistemassalla
-nostin kaasarin neulaa ja bensanpintaakin nostin eikä auttanut
-brakecleanerilla koitin vuotaako imukaula, ei vaikuttanut vuotavan
-kampuran stefat tarkistin eikä näyttänyt vuotavan
ajossa toimiikin sitten paremmin kuin ennen kannen laskua, liikkeellelähdössä vääntää suorastaan hurjasti ja kiihtyy paremmin, mutta tyhjäkäyntiä ei saa kohdilleen sitten millään.. voiko olla mahdollista että pitäis vaihtaa isompi tyhjäkäyntisuutin tai jotain kun kantta on laskettu??
Nyt on taas vaihteeksi semmonen tunne että pitäs myydä koko vehje ennenkuin hermot palaa lopullisesti