Mä jouduin edellisessä mopossani suurentaan sitä reikää jo asentaessani 72cc pyttyä. Ilmastointiteipillä + muovipussilla suojasin kampikammion ja aloin dremelillä työstämään reikää samaan aikaan kun kaveri imuroi lastuja veke. Kyllä sitä vähän silti kampikammioon meni, joten valuttelin öljyt veke, jonka mukana enimmät tuli pois. Saatto sinne jäädä kiertoon, mutta 22 000km mä sillä koneella ajelin. Välillä 72cc, välillä 82cc kiinni.
Harvemmissa koneissa on joutunut suurentaan mutta mitenkään ennenkuulumatonta tuokaan ei siis ole, eikä mullakaan olisi tarvinut, jos kiinalaisen koneistustaidot olisi ollut vähän vähemmän tehty peraateella "sinnepäin.". Se sylinteriputken reikä kun halkee keskeltä, niin mulla ne ympyrän puolikkaat oli ihan selvästi sivussa toisiinsa nähden niin joutui työstään. Vakiopytty siis meni, mutta ei 72cc. Meinasin ensin, että koneistan sitä sylkkäputkee ohuemmaks mutta kun tiesin että jossain vaiheessa koneeseen tulee kuitenkin se 82cc..
Siinä on nyt melkeinpä edessä, että joko tekee uhmalla saman suurennuksen kuin mä, tai sitten purkaa koneen työstämistä varten, jolloin saa varmasti kaikki lastut pois. Ihan huono vaihtoehto muutes ei ole, että hommaa varakoneen johon tekee viritykset ja pitää toisen koneen vakiona. Mulla on 3 konetta ja aina on yksi valmiiksi rakennettuna. Sitten jos (kun) leviää, kone irti ja toinen tilalle. Näin pääsee taas kulkemaan ja saa rauhassa keskittyä laittaan sitä levinnyttä.
Ehkä kaikkein paras konsti mitä tässä vuosien saatossa näistä on oppinut, on upottaa kaikki kiinanskobat järveen, hommata kallis merkkipeli, poistaa kuristukset ja ajaa sitten sillä. ;-)
Edit:Rampe78 kirjoitti:Lohkojen "reikä" on kooltaan 52.4mm
Jännä yhteensattuna, että tuo on juurikin tismalleen sama mitä 90cc männän halkaisija.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein