Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Zoneri » 3.4.2012 11:40

No ei tosiaan ole! Ultimate jonne putki! 20€ lisäå niin plisi saanut s6 pro replican.
Paska mikä paska.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 3.4.2012 11:44

thounimakarooni kirjoitti:Näköjään on myös joku C20/C21 -tasoinen Tecnigas None.
Korjataan tätä tietoa hieman, sillä:

Great performance that is in a league above the Tecnigas RS70. It cannot compete with the renowned Yasuni C20/ C21, but on the other hand it has a bigger expansion chamber, resulting in wider torque range that allows for easier adjustment.

Eli RS70 putkea tehokkaampi, mutta ei kuitenkaan yllä C20 / C21 tasolle.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.4.2012 18:48

latezii kirjoitti:onko giannell next hyvä putki peugeot trekkerille ku tuli ostettua speedfightin putki moposportist ku oli jotenki halpa n.110e :D

Giannelli Next vastaa kuritonta vakioputkee, ehkä on hiukka enemmän vääntöö. Ja 110€, halpa, miten sen nyt ottaa, kun noita on monet ostellu käytettynä alle 50€, ja jotku jopa parilla kympillä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
johku
Liittynyt:
23.4.2010 14:42
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut johku » 3.4.2012 23:29

Sanokaapa joku mikä on paras tehoputki yamaha aeroxiin ja sen pitää olla ALAVÄÄNTÖINEN eli putki ottaa miltein heti piikin. Kun pitäs olla hyvä alavääntöne keulimiseen.Olen ajatellut leovince zx putkea, mitä mieltä olette ? onko hyvä ja alavääntöinen ?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 3.4.2012 23:44

No jos rehellisiä ollaan, niin variaattorivetoisessa ei ole väliä kuinka korkeilla/alhailla kierroksilla tehoalue on, sillä variaattori kuitenkin huolehtii, että kierrokset nouset tehoalueelle. Usein kuitenkin ei jakseta säätää variaattoria, joten hankitaan näitä ns. "alavääntöputkia", vaikka todellisuudessa ne eivät ole. Käytännössä niissä on vain laaja teholue, joka tuntuu hyvinä "alavääntöinä". Kannattaa kuitenkin muistaa, että tehon ja väännön vaikutus on erinlainen ja muutenkin variaattorin kanssa väännön määrällä ei ole niinkään merkitystä.

Mutta mutta, Leovince ZX on kyllä ihan hyvä putki laajan tehoalueen ansiosta. Giannelli Extra ja Leovince TT ovat myös hyviä vaihtoehtoja.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 4.4.2012 0:26

^Valitettava tosiasia, jonka takia täälläkin pidetään tota Pro replicaa "ylävääntösenä" -> huonona :x Kun taas se Teknikassi on niiiin v*tun alavääntönen, et sen takii vei kiihdytyksessä. Mulla oikeasti hihna loppu & luistava vakiokytkin&vakiota sitäsuntätä. No näytetään sit niille alavääntäjille kaapin paikka, kun on nyt uudet osat & S6 Pro tulossa. :seko:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 4.4.2012 10:47

Niin,

Usein näillä tehokkaammilla putkilla, missä tehoalue on korkealla ja kapealla alueella, hävitään "viivoissa" huonommille putkille, koska variaattori ei ole yksinkertaisesti oikeissa säädöissä. Kun variaattori on säädöissä, kiihdytyksessä vie se joilta irtoaa enemmän huipputehoa.

Variaattoripeliin tehoputkea valitessa on helppoa, sillä ei tarvitse meittiä tekeekö kompromissin ajettavuuden vai tehokkuuden kanssa kuten vaihdemopossa, koska variaattori on siinä mielessä paljon parempi kun tehoa saadaan koko ajan sen verran mitä koneesta voi maksimissaan ottaa.

Tässä esimerkkinä miten väärin säädetty variaattori toimii. Oletetaan, että rullat yms. ovat vakiot, eli moottori kiertää noin 7500 rpm. Huipputeho 7,4 hp on noin 9400 rpm kohdalla, mutta 7500 kierroksen kohdalla tehoa irtoaa vain 4 hp, eli tehokapasiteetista on vain käytössä noin 54%.

Kuva
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 8.4.2012 18:27

Mitä mieltä porukka on Gianellin Shotista tai Yasuni R:stä, eli lähinnä soveltuisko miten Street Racen kanssa?
Aerox/Nitro osia
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 9.4.2012 16:27

Olisin tossa ehkä ostamassa projekti stalkkeria ja siihen sais turbokitin tai tecnigasin mukaan, joten kumpi kannattaa ottaa? :D Tecnigaassi kuulemma ainakin aika lussu putki, mutta mites tk? :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Dementikko » 9.4.2012 19:19

Riippuu paljolti siitä, mikä Tecnigasin putki on kyseessä. ;)
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 9.4.2012 20:44

Kuvien perusteella sanosin, että perus next-r :D Onkos turbokitit muuten yhtä melusia skobissa, kuin mopoissa? Jos on niin otan mielummin tecnigaassin :lol:
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 9.4.2012 21:50

Ai että onko meluisa? :lol: Sanoisin että äänet ovat aivan hirveät ja tehoa ei lainkaan.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 9.4.2012 21:52

Miks helvetissä kukaan sitte ees tekee tommosta putkee? :lol:
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Palezu » 9.4.2012 23:06

Joko se putki on sitte täys paska tai ei osata säätää varia ja kassua kunnolla. Oikeasti en oo nähny youtubessa enkä livenäkään yhtäkään 50cc+tehari skootteria jotka olisi osattu säätää edes siten että se kiihdytys ei olisi niin naurettavan näköistä. (tuppi nurin hirveet äänet hyvin säädetty vakiomopoki kiihtyy lujempaa)
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 10.4.2012 0:11

Perhana, myyjä sanoi että luultavasti tulee skoba turbokitillä jos sen ostan :s No tuleepahan sekin nähtyä sitten :lol:
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista