Niin,
Usein näillä tehokkaammilla putkilla, missä tehoalue on korkealla ja kapealla alueella, hävitään "viivoissa" huonommille putkille, koska variaattori ei ole yksinkertaisesti oikeissa säädöissä. Kun variaattori on säädöissä, kiihdytyksessä vie se joilta irtoaa enemmän huipputehoa.
Variaattoripeliin tehoputkea valitessa on helppoa, sillä ei tarvitse meittiä tekeekö kompromissin ajettavuuden vai tehokkuuden kanssa kuten vaihdemopossa, koska variaattori on siinä mielessä paljon parempi kun tehoa saadaan koko ajan sen verran mitä koneesta voi maksimissaan ottaa.
Tässä esimerkkinä miten väärin säädetty variaattori toimii. Oletetaan, että rullat yms. ovat vakiot, eli moottori kiertää noin 7500 rpm. Huipputeho 7,4 hp on noin 9400 rpm kohdalla, mutta 7500 kierroksen kohdalla tehoa irtoaa vain 4 hp, eli tehokapasiteetista on vain käytössä noin 54%.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!