Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut laaffi » 10.11.2012 22:22

mik onkun impulssi pimenee vähän vliä ? voisko joku vastata ja sit mitatapaljon tullee omasta? kiitos !?
kakis
Pyörä:
mbk ovetto -04
Liittynyt:
5.9.2011 11:09
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut kakis » 11.11.2012 21:42

joo mutta onko tulpan kylmentämisestä haittaa ja millon sitä sitten kannattaa alkaa kylmentämään
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 11.11.2012 21:47

Tehokkammilla pytyillä jne.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Shape » 12.11.2012 15:07

kakis kirjoitti:joo mutta onko tulpan kylmentämisestä haittaa
On, sillä liian kylmä tulppa karstoittuu helposti.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 12.11.2012 15:17

Noniin, taas alkoi tuo tulpan rikkomiskierre. Viimeeksi vika lähti kun vaihtoi puolan ja kesti jopa 1-2kk :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut laaffi » 13.11.2012 19:08

mikä vois olla kun pösö kiertää rengas ilmassa niin paljon ku puola antaa ja sitku lähtee ajaa pätkii kokoaja eikä pääse ku korkeintaa 30km/h.uusia osia tulppa.tulpanhattu.puola.staattori
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 14.11.2012 0:43

Laita nyt ihan ensiksi lohkon ja rungon välinen maadoitus kuntoon. Pätkiminen voi johtua muustakin tekijästä, kuten liian rikkaasta seoksesta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut laaffi » 14.11.2012 20:55

maadoitus on kunnossa johto koneesta akkuun akusta runkoon sit koneesta runkoon vieläkö pitt lisätä niitä johtoja?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 15.11.2012 21:30

Hmm kylmänä pätkii niin pirusti ja ampuu putkeen kun laittaa rootterin käyntiin. Sama juttu kun on hetken seissyt ajon jälkeen. Lämpösenä muuten toimii normaalisti mutta juuri hyvällä hetkellä aina ampuu putkeen :)

Tulpan kun vaihtaa alkaa kokoajan sama. Puola ja tulpanhattukin vaihdettu.

Seokset on kunnossa, ei saa liikaa öljyä... :roll: :roll:

Toimi se melkein 1-2kk normaalisti :lol:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut laaffi » 15.11.2012 21:43

mulla samavika lähti ainaki vliaikasesti pois ku laitto vakioputken vakioputki+70cc <33


Onko sytytys sillon myöhässä kun skootteri nakuttaa ?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 16.11.2012 11:06

Ei, vaan liian aikaisella. Silloin se myös saattaa potkia käynnistäessä takaisin. Jos taas sytytys on liian myöhäisellä, kone on laiska, ja ottaa kierroksia hitaasti. Se myös saattaa kuullostaa nuhaiselta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut laaffi » 16.11.2012 13:59

joo no voisko tuo nakutus johtuu jostaki muusta kuei pösös oo säädettäviä sähköjä ?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 16.11.2012 15:40

Voi ja todennäköisesti johtuukin. Esimerkiksi liian kuuma tulppa voi aiheuttaa nakutusta. Myös rankalla kädellä kasvatetut puristukset saavat koneen nakuttamaan 95-oktaanisella bensiinillä, mutta tämä on harvinaisempaa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.11.2012 16:42

Välttämättä ei tarvita kuin vaihtaa pelkkä pakoputki. Jos jo muutenkin koneessa on suht korkea puristussuhde, voi tiukka vastakartioinen putki nostaa sylinterissä alkupainetta niin paljon että nakutusraja ylittyy. Ja mitään osiahan ei tarvitse välttämättä edes lainkaan vaihtaakaan. Pelkästään jo karstainenkin kone voi nakuttaa. Tiittasesta voi lukea lisää, kuten koko nakutuksesta. Niin sen hehku- kuin itsesytytyksestäkin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut laaffi » 16.11.2012 23:41

onko korkeajännite puolasta mitään etuja käynnin ja suorituskyvyn kanssa .ja onko fiksua samalla laittaa motoforcen racing cdi mitä siinä on eroa vakioon ?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista