Henkka13 kirjoitti:Mulla seisoo tossa pihalla tommonen Kymco Cobra 2tahtinen skootterinraato. Ajattelin siihen lyödä kunnon virit.. Easypartsia selailin ja kattelin tämmösiä:
Kampiakseli:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... per_9.htmlSylinteri:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... nk_Ac.htmlOlisko tommonen yhdistelmä järkevä? Kestääkö toi kampiakseli hyvin? Mitä muuta kannattaa uusia, kun ajattelin ton koneen purkaa ihan kokonaan palasiksi..? Saisko mistään halvemmalla / parempia osia about samanhintasia? Tai käytettynä jos löytyis ois tietty paras
Minkä kokonen kaasari noitten kans ja mikä putki olis hyvä? Kiihtyvyyttä haen eniten, ei oo tulossa jokapäiväseen ajoon, (ei oo ees kilvissä). Itellä auto jo, mutta tekis mieli skootteria rakennella, joten neuvoja kaipaisin ..
Samankuuloinen prokkis mitä itse olen touhuillut, hyvä hyvä
Jos kampura on tosiaan ihan ok, niin turha vaihtaa jos ei hae ihan viimeisiä. Itsellä joku 2t kiinaihme siis kanssa. Onkohan tuo dinkki samalla minarellikopiomoottorilla? Osia löytyy kyllä hyvin kun vähän viitsii selvitellä mikä käy mistäkin.
Itse lähdin siitä, että pitää olla alupytty ja yhdellä männänrenkaalla. Ihan lämpöominaisuuksien takia ja kun ei nuo kalliitakaan ole. Itse otin racing airsalin, nyt kyllä tuo S6 SP mkII olisi myös aika kova sana. Itsellä 24 mm pwk ruokkii, mutta vähän edullisempi 21 tai 19 phbg pelaa varmasti ihan yhtä lailla. Imukaulan tein itse, läpät on motoforcen racingit, vari malossin mhr overrange, hihna vähän vakiota pidempi ja putkena kx 60 crossin muokattu. CDI ebaystä oleva "racing", joka on muuten vakiota parempi. Muut osat ostin racing planetiltä poislukien ilmanputsari biltemasta. Rahaa palanut osiin sellaiset 400e sisältäen myös rullia, suuttimia jousia jne. Mutta vakiokampuralla siis. Tuohon voi lisätä kampuran, petilaakerit, stefat. Varissa ja kaasarissa voit säästää, mutta valmis putki maksaa enempi ja jos joudut imukaulan ostamaan niin taitaa mennä plussalle.
Omasta mielestä ihan fiksu ja kustannustehokas setti. Nyt olen ajellut tuolla säätöajoa sellaiset 20 km, hauska kapine, kulkuja alkaa löytyä.
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.