Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Vakioputsariakin saa virtaavammaksi kun vetäsee ilmanottoaukkoa isommaksi.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Pitkää matkaa ajaessa kaasu koko ajan pohjassa mopo tykkää muutaman minuutin välein pätkähtää sekunniks pariks, niiku sytytys katois. Mistäs johtuis?
Sit vielä, oisko laskettu isovenakansi järkevä ostos vakiopytyn kaveriks? Kuutioita en lisää.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Hyvin kulkee soliferi 25% pidemmillä peräväleillä. Nopiaan testattuna sain kulkemaan gps:ään 74km/h. Virinä on 63cc pytty ja rajoittimet pois. Hmm. Jotenkin jopa ehkä kiihtyy nopiammin kuin ennen? Eikös sen pitäisi olla toisin päin? Ja perävälien vaihtamiseen ei tarvi prässiä, vaan vasaralla vaihtuu ihan yhtä hyvin.
Paska mikä paska.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Perävälit ei vaikuta kuin alkukiihtyvyyteen. Mutuilisin kyllä että pidemmillä peräväleillä variaattori kokee vastuksen isompana jolloin tapahtuu efekti että kiihdytyskierrokset nousevat ylemmäs joka voisi selittää kiihtyvyyden paranemisen, ts. sulla on ollut liian painavat rullat ennen.
Ei kummoinen nopeus tuo 74, eikö ne mee ton verran vakio peräväleilläkin kun kone toimii kunnolla?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Joonasd9
- Liittynyt:
- 20.9.2011 18:49
Setup: 72cc, vakiokaasari 98 suutin, pipercross, uusi imukaula 1,5mm suurempi (vanha hajosi), +35% vpjousi, 5,5g rullat, +1500rpm kytkinjouset, rajoittamaton cdi-boxi ja variaattorin holkki.
Tällä setupilla mentiin sen ~65km/h viime kesänä/syksynä, talvella ajoin muutamasata kilometriä ja nyt ei tahdo kulkea mihinkään, 50km/h molemmin puolin nopeus vaihtelee.
Eli kysymys kuuluu: Missä voi olla vielä vika?
Vanhan imukaulan pienen pieni halkeama repesi täysin, vaihdoin uuteen -> ei vaikutusta.
Kaasarin täydellinen putsaus paineilmalla -> ei auttanut
Venttiilit säädetty -> ei
Variaattoriin vaihdoin kokeilumielessä 9g rullat -> 57km/h
Pakoputken putsaus karstasta -> Ei vaikutusta
Olisko ehdotuksia missä voisi piileä vika? Hihna hieman venynyt, ennen joutui irrottamaan kytkimen variaattorista ja painaa kasaan jotta sai hihnan takaisin holkin päälle, nyt sitä ei tarvi tehdä kun on vähän venynyt. Voiko vaikuttaa noin radikaalisti tehoihin?
Kaikki neuvot otetaan vastaan!
E: Pyöränä toimii siis Kymco Agility
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kyl mää sen hihnan vaihtaisin jos se noin kulunu on, varmaan kulunu leveyssuunnassaki ja sehän ei hyvää tee.
Joonasd9
- Liittynyt:
- 20.9.2011 18:49
No kun en uskoisi että hihna olis kulunu, kun sillä on ajettu vasta 1500km
Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Halvan kiinahihnan vaihtoväli rankassa perseilyajossa 500-700 km. Heikoimmillaan steptwo tahi vastaava halppis hihna kesti 300 km ja suikaleiksi.
Gatesin powerlinkki kestäny vastaavaa ajoa rapiat 5000 km ja edelleen uudenveroisessa kunnossa, napakan tuntuinen yms.
Joonasd9
- Liittynyt:
- 20.9.2011 18:49
Oli se yhden millin kulunut leveyssuunnassa, ja ei tarvinut edes kytkintä enää irrottaa ni sai ujutettua paikalleen holkin päälle sen. Ja aika perseilyajoahan tuo on ollut ku talvella ajeltu. Voihan sitä uutta hihnaa kokeilla, olisko jotai suosituksii mikä kestäis vähä pitempään?
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Halvinta vaan.
Eipä näihin sa parempaa hihnaa muuta kun kevlar hihnaa.
Paska mikä paska.
Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Gatesin Powerlink ei oo kevlarhihna mutta silti kestää
Hommaa hihnavalmistajan hihnan ni toimii.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Joonasd: onko siinä sellanen alipaine kalvokaasari? Jos on niin voi olla pieni reikä tai repeämä tullut siihen luistin yläpuolella olevaan kalvoon. Se aiheuttaa tommosta laiskuutta kun kaasu ei mene pohjaan asti jos kalvossa on reikä. Ei tarvi olla edes iso reikä, yhdessä kinkissä oli semmonen nuppineulan kärjen kokonen reikä ja kulki justiin 45. Vaihdoin kalvon ja heti meni 60.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Joonasd9
- Liittynyt:
- 20.9.2011 18:49
Juu kiitti palezu, pitääpäs tuokin tarkistaa.
tuutti3
- Liittynyt:
- 23.5.2010 20:52
Omassa Baotian Titan T4:sessa on seuraavanlainen ongelma että on kadonnut tehot kun painepesurilla menin sitä sitten pesemään...
Ei siis jaksa vääntää juuri yhtään edellisiin ajoihin verrattuna ja huippunopeuskin on paljon pienempi.
Nopeus pyörii mittarin mukaan 48km/h ja ennen on ollut about 59km/h
Missä mahtaa olla ongelma?
EDIT: kierroslukemat ovat 4000 ja ennen on helposti voinut 7000 kieppeillä pyörähdellä.
Viimeksi muokannut tuutti3 päivämäärä 13.5.2013 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Tojaa
- Pyörä:
- Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
- Paikkakunta:
- Pirkanmaalta jostakin.
- Liittynyt:
- 7.5.2010 17:40
hihnas luistaa
Skyteam on ongelmajätettä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista