Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Gogge » 26.4.2012 10:18

Ei sieltä bensaa silti pitäs tulla, teoriassa mahdotonta. Öljyä ehkä.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jnd » 26.4.2012 10:28

Mitenni mahdotonta? Kaasarikoneiset kakstahdithan päästää aina jonkin verran palamatonta seosta putkeen, ja mulla oli tehoputken villat jonkin verran märkänä vedestä ja bensasta ajon jälkeen
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Gogge » 26.4.2012 10:33

Ei sitä putken päästä kirveelläkään tule, en usko ennenkuin itse nään.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.4.2012 12:57

Meneehän sitä aina putkeen hiukka, ja sitte vastapaineaalto lykkää sitä takas pyttyyn. Varmaan sinne vähän jää, mutta kyllä sen pitäs jo siinä pakokaasujen kuumuudessa haihtuu taivaalle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 26.4.2012 13:21

Totta, mutta ei sitä vieläkään putken päästä tule. Ja loppukin vähä imeytyisi villaan, jos edes niin pitkälle pääsisi.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
kiiwi_h
Pyörä:
Keeway hurricane
Liittynyt:
3.11.2010 18:48
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut kiiwi_h » 26.4.2012 14:41

Kaverin mopoa kun polettiiin niin tuli pensaa putkesta ku pakokaasua. Kyllä se vaan on mahdollista.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 26.4.2012 14:48

Kelkasta kastui tulpat ja kun nyki käymään niin valui putken liitoksesta bensat ulos.. :lol:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 26.4.2012 14:57

Kyllä suurin osa pakoputkesta tulevasta nesteestä on vettä. Aina hiilivedyn palamisessä syntyy hiilidioksidin lisäksi myös vettä, ts. vesihöyryä, joka sitten tiivistyy pakoputken loppuosassa vedeksi, kun pakoputki ei ole vielä lämmennyt. Hetken ajon jälkeen putken lämmettyä tiivistyminen vähenee ja lopulta vesihöyryn tiivistymistä ei enään tapahdu.

Mutta kyllä sielä tulee myös hiukan bensaakin, sillä vaikka optimaalisessa pakoputkessa vastapaineimpulssi työntää suurimman osan pakoputkeen päässeen polttoaineen takaisin sylinteriin, niin etenkin vakiomopojen kuristetuissa pakoputkissa ilmiö on huomattavasti heikompi, joten sitä polttoainetta ja voitelyöljyä pääsee putkeen asti "pysyvästi". Tosin käytönnössä ajaessa se bensa/öljy palaa tai haihtuu sieltä, mutta kylmällä koneella/putkella teoriassa nestemäistä bensaa voi kyllä tulla loppupillin päästä. Se bensa/öljy on kylläkin sekoittuneena veteen, joten varsinaisesti puhtaan bensan tulemisesta ei voida puhua. Kansakielessä puhutaan nuhatipoista.

Jos koneessa on jotain vikaa, esimerkiksi pahasti vuotavan neulaventtiilin takia on kampikammioon valunut bensaa, niin voi tässä tapauksessa tulla bensaa ihan huomattavasti pakoputkesta käynnistettäessä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Nösse
Liittynyt:
1.5.2012 18:19
Yamaha Neo's + Gianello GO ylämäki ongelma

ViestiKirjoittanut Nösse » 1.5.2012 21:56

(Tein oman threadin ja käskettiin siirtään tänne.)

Ostin Nösseen (2t,04) Gianelli GO e-hyväksytyn putken, koska ajoin vakioputken rotvalliin rikki.
Putki toimii muuten kuin unelma, mutta ei jaksa kiivetä ylämäkeen, skootteri menee suoralla 55, mutta korkeassa ylämäessä hyytyy n. 35. Uusi variaattorin hihna on valmiina lojumassa, mutta en osaa asentaa sitä (tuskin johtuu tästä koska ongelmat alkoi vasta putken vaihdon jälkeen).
Onko mahdollinen ratkaisu ottaa prikka pois ja jos sen ottaa niin tarviiko putki rälläköidä auki?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.5.2012 22:22

Toihan on vakiolle ihan normalia, että hyytyy mäessä. Voit sen kurin ottaa pois, ei tarvii rälläköidä auki, ja tuskin hirveesti kulkee kun GO on muuten niin paska putki.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Nösse
Liittynyt:
1.5.2012 18:19
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Nösse » 2.5.2012 7:51

Reetuhai2 kirjoitti:Toihan on vakiolle ihan normalia, että hyytyy mäessä. Voit sen kurin ottaa pois, ei tarvii rälläköidä auki, ja tuskin hirveesti kulkee kun GO on muuten niin paska putki.

En Googlella löytänyt, niin miten sen kurin saa pois? Voikko laittaa jonkun linkin tms?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 2.5.2012 8:00

Voit koittaa ruuvimeisselillä vääntää edestakas, jos lähte ni hyvä, jos ne pari, yleensä yks tai kaks, hitsipistettä on kovaa kiinni, niin dremelillä tai jollain hiot ne pois ja väänntä kurin irti.

Kai oot muuten suuttimen vaihtanu, kun putken vaihdoit?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Nösse
Liittynyt:
1.5.2012 18:19
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Nösse » 2.5.2012 8:44

Reetuhai2 kirjoitti:Voit koittaa ruuvimeisselillä vääntää edestakas, jos lähte ni hyvä, jos ne pari, yleensä yks tai kaks, hitsipistettä on kovaa kiinni, niin dremelillä tai jollain hiot ne pois ja väänntä kurin irti.

Kai oot muuten suuttimen vaihtanu, kun putken vaihdoit?

En oo vaihtanu.
Siitä pitikin kysästä kun täällä puhuttiin jostain jousen prosenteista, niin pitäiskö niitä muuttaa?
Ja mitä nää "jousen prosentit" on?

Anteeksi maalaisuuteni :lol:
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Dementikko » 2.5.2012 9:37

Jousten prosentit tarkoittaa kuinka monta prosenttia ko. jousi on vakiojousta tiukempi. +7% lienee tarpeisiisi paras. Kannattaa ostaa laatuvalmistajan jouset (Malossi, Stage6, Polini...) Malossin valkoinen vastaa suurinpiirtein vakiota, joten laittaisin sen. Pitäisi jaksaa sitten mäetkin paremmin. Niiden (vp- ja kytkinjousten) vaihto on pikku homma, joten kannattanee vaihtaa. Rullia ehkä pitää vähän keventää, mutta en mene varmaksi sanomaan. Myös se suutin pitää vaihtaa, mutta siitä ohjeistakoon joku kaasutinskootterin omistaja. ;)
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 2.5.2012 15:51

+15% vp kyllä toimii paremmin Go:n kanssa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista