Keskustelua kaasuttimista #3

wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut wwilper » 9.11.2012 18:28

Hmm, pitänee katsoa.. Toisaalta mul on tuos tallissa phva 17,5 joka ois tarkotus laittaa kiinni mutta kun en ole varma onko tuorevoitelunippa tukkeessa, paineilmaa kyllä tulee läpi mutta puhaltamalla suulla ei :roll:
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut wwilper » 10.11.2012 23:16

Kaipaisin kipeesti vastausta tähän, et miten varmistua ettei tuorevoitelunippa ole tukkeessa?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Juunish » 10.11.2012 23:44

No ei se tukkeessa ole jos paineilma tulee läpi. Ja se paineilma on kyllä puhdistanu sen nipan, jos siellä jotain on ikinä ollut. Ja jos noin paljon pelottaa niin kehottaisin vaihtamaan seosvoiteluun. Itsekkin paljon paremmalla mielellä nykyisin ajelen, kun ei ole tuorevoitelu käytössä :)
Midrace Aerox projekti
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut wwilper » 11.11.2012 0:34

Jooh, kiitos.. Ihmettelin vaan ku ei suulla puhaltamalla tuu mitään läpi :s ja joo tää on ny mun 7 mopo, melkee jokasest ottanu tuorevoitelun pois, täst en oo viel jaksanu, keväämmällä sit ku laitan lisää viriä ;)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Shape » 12.11.2012 15:09

wwilper kirjoitti:Ihmettelin vaan ku ei suulla puhaltamalla tuu mitään läpi
Tuoreöljyvoitelun nippa on yleensä varustettu paineventtiilillä/takaiskuventtiilillä, eli nippaan pitää tulla jonkin verran painetta, että se avautuu.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 20.11.2012 23:59

Itselläni tuossa CPI aragonissa tuo vakio 16mm dellorto ja olen miettinyt 17.5mm tai 19mm kaasarin ostamista mitä tämä tuo/antaa? Tiedän sen että se antaa ainakin bensankulutusta :lol: mutta siis vääntöä, nopeutta?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 21.11.2012 0:05

Ei mitään, ellet viritä kunnolla. Viilaamattomalla viiskymppi pytyllä vakio kaasari riittää aivan hyvin eikä ole tosiaankaan ensimmäisenä tehon tulppana..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 21.11.2012 0:14

juu no sitten unohdan koko asian. :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 21.11.2012 2:45

Eikä se bensankulutus ampase taivaaseen kun raketti, jos laittaa isomman kaasarin. Faktahomma että suurin bensankulutuksen muuttuja on kaasukahvan asento.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut laaffi » 21.11.2012 20:17

vääntöä tulee huomattavasti lisää ja kun siihen viel vapari putsari niin huiputkin kasvaa jonkunverran ku kierrokset käy korkeammalla
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Shape » 28.11.2012 19:24

jkoljo kirjoitti:Kaasaritopicissa voi kysyä lisää, mutta käytännössä säätäminen onnistuu (jos onnistuu) taivuttamalla kohossa olevaa liparetta, jossa neulaventtiilin neula on kiinni. Jos liparetta taivuttaa ylöspäin, bensanpinta laskee, koska venttiili sulkeutuu aikaisemmin. Bensanpinnan laskeminen on suosittu modaus keulimista harrastavien keskuudessa.

Toki on sellaisia kaasuttimia, mistä ei voi yksinkertaisesti polttoaineen pintaa säätää ja tälläinen on esimerkiksi hyvinkin suosittu Dellorto PHVA.

Tässä lista kaasuttimista, missä voi polttoaineen pintaa säätää ja myös ohjearvot.

    16,5 - 15,5 mm
  • PHBG

    24,5 - 23,5 mm
  • PHBL
  • PHBH
  • VHB/Z/T

    18,5 - 17,5 mm
  • PHBE
  • PHF
  • PHM

    11,5 - 10,5 mm
  • PHSB
  • VHSA
  • VHSB

Kuva

Lisäsin tämän myös aloitusviestiin.
Vauhtiviivatarra
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut laaffi » 30.11.2012 16:26

Onko kellään myynnissä dellorton neuloja mieluiten kokoa A7-12.
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 30.11.2012 21:22

Mulla on ainaki kaks gurtnerin 12 milliseen,viisaammat kertokoot käykö ne?
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut laaffi » 30.11.2012 22:56

eipä käy itellä niit on 3
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 1.12.2012 15:04

Joo no sitte ei,onha mulla tommone phva:kin mutta se on käytössä :s
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista