4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 19.5.2013 23:48

Tarpeeksi kun googlaa ja ebaystä ettii niin löytyy ihan valmiinakin noita A-sarjan nokkia 50cc koneelle. Ei tarvi ostaa Jore-sedän pienin kätösin väsäämiä.
eagless
Liittynyt:
9.4.2013 15:36
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut eagless » 20.5.2013 9:15

et viitis panna linkkiä suoraan ku ei tuo lontoo taivu tai jos jollakin sattus tommonen olemaan käyttämättömänä niin voin vaikka ostella pois.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 20.5.2013 11:16

Esimerkiksi tämä tässä -> http://www.ebay.co.uk/itm/HIGH-LIFT-RAC ... 3a696e9573
tuutti3
Liittynyt:
23.5.2010 20:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tuutti3 » 20.5.2013 17:11

Miten tämmöisestä pystyy säätämään venttiilejä?

http://aijaa.com/tayNvE
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.5.2013 17:32

Tuo neliventtiilinen tarvii ne venttiilinsäätöpalat. http://www.virijavara.fi/kauppa/4-vent.php
En ole bongannut niitä sen omia säätöpaloja kotimaassa missään.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
tuutti3
Liittynyt:
23.5.2010 20:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tuutti3 » 20.5.2013 18:00

-Zone- kirjoitti:Tuo neliventtiilinen tarvii ne venttiilinsäätöpalat. http://www.virijavara.fi/kauppa/4-vent.php
En ole bongannut niitä sen omia säätöpaloja kotimaassa missään.


Miten ne sitten saa säädettyä
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.5.2013 18:24

Ensin mitataan rakotulkilla mikä on nykyinen välys ja puretaan sitten keinuvivut tieltä pois että saadaan säätöpalat pois. Mitataan säätöpalat ja lasketaan matematiikan avulla minkä paksuiset säätöpalat tarvii asentaa jotta välykseksi saadaan se mikä on tarkoitus. Hiukka hankalaa ja säätöpalat maksaa aina rahaa mutta noin sen joutuu kuitenkin noissa tekeen. Ne säätöpalat on karkastua kovaa matskua ja tarkkuushiottua määräpaksuuteensa joten niitä ei oikein voi korvata millään pellinklisuilla yms prikoilla.

Tuolla saattaa tuurilla olla siihen sopivat tai sitten ei http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... aatopalat/

Isommissa (125 ja 150cc) GY6 nelivenaisissa koneissa on säätöruuvit, mutta tuskinpa sen keinuvivut sopii 50cc:n GY6 koneeseen. Tuurilla ne voi kyllä sopiakin.. Koko keinuvipupukki ei ainakaan käy kun pinnapultinreiät on eri kohdassa.Tuossa kuva noiden isompien gy6 mottien osista http://www.partsforchinesescooters.com/ ... ad%201.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Bärräxä
Pyörä:
Aprilia RX -07
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.9.2010 22:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Bärräxä » 20.5.2013 23:14

Morjes, tuli ostettua tollanen baotian milan sportti nyt viimeseks mopokesäks ennen autokorttia. Kulkee tällä hetkellä jonku 70km/h parhaillaa gps, mut vääntöö pitäs saada lisää. Oon aatellu et ostaisin viristä ja varastaa 82cc pytyn. Sitä kysyisin et tarviiko mitää ostaa kaveriks? Veikkaisin et toi 18mm kaasari jaksaa viel työntää bensaa isommalla suuttimella. Ja minkä painosia rullia suosittelisitte ton pytyn kans?
eagless
Liittynyt:
9.4.2013 15:36
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut eagless » 21.5.2013 9:34

Jupesetä kirjoitti:Esimerkiksi tämä tässä -> http://www.ebay.co.uk/itm/HIGH-LIFT-RAC ... 3a696e9573


tilasin eilen kokeeksi kun ruottista löyty tommonen naraku V2 rasing nokka,onko kokemuksia semmosesta?
mainostettiin ainakin että yli 85cc moottoreiden nokka.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.5.2013 13:39

Jore ny sano semmosta että "ei ol sporttista muuta ku nimi" ja kulki 10kmh vähemmä.
Mää nyppäsin tuolta ny katalysaattorin poies, kuinkas paljo isompaa suutinta sais heittää? Oli kyllä aivan helvetin tiheetä tavaraa kymmenisen senttiä.
eagless
Liittynyt:
9.4.2013 15:36
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut eagless » 21.5.2013 23:13

Retroilija kirjoitti:Jore ny sano semmosta että "ei ol sporttista muuta ku nimi" ja kulki 10kmh vähemmä.
Mää nyppäsin tuolta ny katalysaattorin poies, kuinkas paljo isompaa suutinta sais heittää? Oli kyllä aivan helvetin tiheetä tavaraa kymmenisen senttiä.


jaa ne eipä tota nokkaa kannate ees sitten kokeilla paikalleen eli sekin tallin hyllylle pölyttyyn jos huiput tippuu,no pitää koittaa keksiä jotain muuta palikkaa tilalle.
avarampaa pakoputkea kokeilin jo mutta sillä vain äänet koveni.
jospa tyytys siihen että ei näitä saa yli 70km ees kulkeen vaikka mitä tekis.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 22.5.2013 1:48

Itellä ole mitää muuta virejä kuin erittäin laadukas kuminauha variaattorissa, laikalla aukastu änkän pääty ja kaasari hörppää ilmaa suoriltaan ilman mitään putsareita niin kulukee vuodesta 2006 maan päällä kärsinut imuri sen 74 km/h. Italiasta tilattu raju nokka-akseli oottaa paikalleen laittoa ja mäntä vaihtoa, sen jälkeen pitäisi 80 paukkua.
FlatLander
Pyörä:
Kymco Agility 90cc 2007
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
26.5.2008 21:50
4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut FlatLander » 22.5.2013 11:52

Laita linkki siitä italialaisesta nokasta.
Kiits!!!
-DILLIGAF-
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.5.2013 12:24

Samoja ne on jokapuolella. Ei ne italiassa myy yhtään sen poikkeuksellisempia kuin muuallakaan maailmassa. Mun käsitykseni mukaan ne ranskanfoorumin A-sarjan nokkienkin erot selittyy sillä että mittauksissa ei ole heittokello ollut aina tarkalleen venttiilin suuntaisesti. Hivenenkin vinossa ja johan mitatut lukemat vippaa.

Omien tietojeni mukaan A-nokat on keskenään samoja mutta nokan aikaistus poikkeaa kun nokkaratas on prässätty eri asentoihin. Näin se on halvinta valmistaakin ja vaikea uskoa että niitä nokkia valmistettaisiin niin montaa ja kuitenkin silti vain hyvin pienillä eroilla asteissa ja nostossa. Kyse on kuiteskin vaan mopon koneen nokista.

Muutoinkin koko nokka-akseli on käsitteenä paljon monimutkaisempi, niin ei todellakaan voi sanoa jotain nokkaa toista paremmaksi kun se moottori on kokonaisuus. Esim. nokan overlappista pelkkään asteisiin tuijottamalla ei voi sanoa vielä mitään. Pelkästään palotilan muoto jo vaikuttaa paljonko käytännössä pahimmillaan virtaa hukkaan overlapin aikana. jne.. jne.. Luulisi jorenkin tietävän sen.

Kuten täälläkin on nähtävissä, ei ole mitään yhtä ja ainoaa oikeaa nokkaa jolla mopottimet kulkisi eniten. Se moottori on kokonaisuus ja nokka on vain yksi osa sitä kokonaisuutta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 22.5.2013 16:19

Tuo italiaanojen nokka on vastaavaa kamaa kuin tuo A-sarjakin, onnistuin sen kaivamaan niin syvältä internetin syövereistä että huhhuh. Firmasta tuli yhteydenototkin sujuvalla italiansekaisella englannilla ja toimituskin kesti kuukauden luokkaa josta kyllä ilmoitettiin. Tilaa ennemmin ihan suoraan tuo aiemmin linkittämäni A-sarjalainen, sen saa varmasti nopeammin kotiovellekin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista