4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Kalle321
Liittynyt:
20.1.2020 21:50
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Kalle321 » 3.5.2020 19:14

Mikähän vois olla tällä kertaa vikana kun virrat laittaa päälle niin jarruvalot eikä mittariston valot ei toimi. Myöskään sähköstartti ei toimi enää. Käynnistyy kuitenkin polkemalla. Ajovaloissa ei toimi kuin pitkät toisella puolella ja ne himmenevät jarrutaessa ja välkkyy vilkkujen tahtiin. Jos lyhyet on päällä niin valot palaa niin himmeästi ettei niitä meinaa huomata. Olen vaihtanut uuden jännitteensäätimen.
JoonasSavilaakso
Liittynyt:
16.7.2019 20:51
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut JoonasSavilaakso » 11.5.2020 19:01

Moikka, mites sais ton kymcon kulkemaan pikkasen nopeammin. Tällä hetkellä muuten täysin vakio mutta on sorvattu prikka poissa ja nyt kulkee sen hikiset 51km/h.
Jos vaihdan 70cc sylnteri sarjan ja vähä isomman suuttimen nii saisko tällä kulkemaan lähemmäs 60km/h. Toki ois tarkotus laittaa jotkut 5.5g rullat.
Minkäs kokoinen suutin sit pitäis laittaa kun laittaa tuon 70cc?
Ja tarvitseeko kantta muokata yms.
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut vetko » 12.5.2020 8:20

Mitä ny nopeesti googlesta katto, että pitäisi sen 60 mennä ainakin. Ja jos laittaa vaikka 5 kokoa tai 10 kokoa isomman suuttimen pääsee kokeilemaan miten pelaa.
Oneww42
Liittynyt:
29.5.2020 12:45
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Oneww42 » 29.5.2020 12:49

Mitenköhän saisin solifer skootterini kulkemaan sen 65 vaikka.
Elikkäs siis variaattorin koppaan menevä johto on otettu pois.
Kulkee sen 50 jonka jälkeen ei jaksa kiihtyä enempää oikeen.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 31.5.2020 11:04

72cc sylinterisarja on hyvä hankinta. Kiinasta saa noin 20 ekee + postit. Wishistä esim löytää kun laittaa hakusanaksi moottorin tyypin 139qmb
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
t1rkk0n3n
Liittynyt:
25.5.2020 19:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut t1rkk0n3n » 16.6.2020 21:07

Joo

Kyllä 72cc sylinterii kuulostaa hyvälle. Ite vaihdoin just kymco agilityyn 72cc sylinterin ja leovincen tehoputken. Tuli aikas mureet soundit. Samalla vaihdoin vakio kaasariin 105 pääsuttimen. Vaikuttaa ei hyvältä ratkaisulta, röpöttää aika rajusti annettaessa kaasua mutta tyhjäkäynnillä pyörii nätisti. Onneks otin repullisen vaihto suuttimia. Pitenee vaihtaa pienempää suutinta.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.6.2020 20:43

Mulla 72cc kanssa on ideaaliksi osoittautunut koko 92
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
t1rkk0n3n
Liittynyt:
25.5.2020 19:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut t1rkk0n3n » 17.6.2020 21:03

Tänään vaihdoin ensin 90 suuttimen, vieläkin röpötti täydellä kaasulla. Sit laitoin 80 eli vakio suuttimen takasin ni rupes pelaamaan :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.6.2020 9:27

Kuulostaa, että ilmanpotsari ei virtaa läpi tarpeeksi mikäli vakiosuutin on sopiva. Nekin tosin vähän vaihtelee. Omassa nimittäin on 85 koko vakiona. Ja kannattaa aina muistaa, että suuttimen vaihdon aikana ryyppy ehtii menemään uudestaan päälle ja sen poismenoon menee aina oma aikansa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
t1rkk0n3n
Liittynyt:
25.5.2020 19:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut t1rkk0n3n » 19.6.2020 11:03

Vaihdoin samalla uuden suodattimen ilmanputsariin, et ei ainakaan siitä ole kiinni. Liekkö sit kaasarin ja putsarin välisessä letkussa joku rajoitus. Vai rajoittasko putsariin tulevalla puolella oleva yhde liikaa ilmaa, kun siinä oleva reikä ei ole kuin sormee paksu ja letku kuitenkin on reilusti isompi. :eek:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.6.2020 9:42

Ainakin tuossa mallissa https://www.moposport.fi/ilmanpuhdistin ... baotian-12
on sisällä ohuempi putkenpätkä, joka ei ole tehokuristin vaan se on lähinnä imuäänenvaimennin. Sen merkitys tosin imuääniin on kokolailla mitätön, mutta suuremmilla pytyillä se vähentää anemometrillä mitattuna putsarin läpivirtausta jo havaittavasti. Itsellä on ollut tapana heivata se putken pätkä mäkeen ihan vakiopelejäkin laittaessani. Sekin unohtui mainita, että käytän aina itse A9 nokkaa ja kannesta mulla on tapana muotoilla kanavat niin pikku kuin isovenaisissakin. Se tietysti hiukka vaikuttaa pääsuuttimen kokoon, mutta pääosin 90-92 on olleet seoksien kannalta parhaat mitä olen 72cc pyttyjä pistänyt muillekin.

72cc pytyllä en ole niistä EGR-venttiileistä kokenut olevan haittaa, mutta asia kannattaa pitää mielessä jos siirtyy suurempiin pyttyihin. Näyttäisi, että 82cc pikkuvenakombossa pakoventtiilin käyminen liian kuumana ja sitäkautta detomista (hehkusytytystä) ilmenee aika paljonkin helpommin niillä egr-venttiileillä varustetuilla piipuilla. Isovenaisella taas vähemmän, joka taitaa hyötyä suuremmasta lämmönsiirtopinta-alasta venan ja seetin välillä. Mene ja tiedä.. Käyvän moottorin sisäosien lämpötilamittailut kun on tunnetusti "vähän haasteellisia" ja nämä ovat pelkkiä omia päätelmiä.

Kirjottelin tosta EGR-asiasta taannoin pdf-jutun. Tuolta saat sen ladattua: https://www.mediafire.com/file/gcd61niz ... e.pdf/file
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
makehu
Liittynyt:
28.6.2020 19:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut makehu » 28.6.2020 19:38

Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun fude ei ota kierroksia jos laittaa alkuperäisen ilmanputsarin ja vaparillakin toimii huonosti?
Kaasutin pitäisi olla kunnossa (uusi) ja imukaulassa ei ole vuotoja sekä bensaa näyttää saavan hyvin. Ilman putsaria toimii jotenkin.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 29.6.2020 12:47

Kuuluukos variaattorin koppaan Baotianissa/Soliferissa tulla ilmaletkua moottorin jäähdytys puhaltimelta?
Vai onko varin tarkoitus imeä itse ilmansa siitä putken nysän päästä?

Variaattori toimii mutta on aikas kuuma ajon jälkeen.

Tuli mieleen että puuttuuko tuosta joku letku....
ja heti perään ajatus virittää siihen sähköpuhallin....
makehu
Liittynyt:
28.6.2020 19:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut makehu » 30.6.2020 8:37

makehu kirjoitti:Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun fude ei ota kierroksia jos laittaa alkuperäisen ilmanputsarin ja vaparillakin toimii huonosti?
Kaasutin pitäisi olla kunnossa (uusi) ja imukaulassa ei ole vuotoja sekä bensaa näyttää saavan hyvin. Ilman putsaria toimii jotenkin.


Vika löytyi, ryypylle ei tullut jännitettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 30.6.2020 21:51

Riejuilija kirjoitti:Kuuluukos variaattorin koppaan Baotianissa/Soliferissa tulla ilmaletkua moottorin jäähdytys puhaltimelta?

Ei kuulu. Siellä on oma tuuletin, joskin se tosiaan on melkeinpä pelkkä vitsi. Itse oon porannu takavariaattorin kohdalle kopan yläreunaan 4kpl 10mm reikää josta ilma pääsee paremmin vaihtumaan. Tuossa on yksi toteutus jostain isommasta skobasta https://aijaa.com/xAEBr2
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista