Jos taas minulta kysytään niin nuo pedpartsin jutut on harvinaisen hyvin tehtyjä ja niistä huomaa että se kirjoittaja oikeesti ymmärtää koneen toiminnasta syvemmin, selvästikään se ei ole vain joku myyjä joka ottaa hyllystä osia, iskee kiinni ja dynottaa. Kerrankin tervettä mitattua tietoa eikä mitään HC osien nimillä sävytettyä mutupuhetta.
Onko Juunishilla sitten itsellä esittää mitattua faktaa? Jos molemmilla sytytyksillä käyrät ovat lähes identtiset x kokoisella kaasarilla, miten se siitä muuttuisi eri kokoisella kaasarilla?
Tuossa on dynokäyriä siitä pedpartsin teharitestistä:
http://www.pedparts.co.uk/c/asset/sports-pipe-blog/50cc.pngMelko uskottavalta käyrästöltä näyttää minusta, ja luulishan nyt tuosta tyhmemmänkin heti näkevän että kummatkin leovincet pesee pro replican huipputehossa ja sen lisäksi niissä on tehot alempana mikä näkyy pienemmässä kulutuksessa ja koneen kestävyydessä. Pro replicalla ainoastaan pääsee lujempaa koskematta välityksiin. Ja tulisiko se replican tehon tunne myös siitä että se ulvoo kovemmilla kiekoilla?
Mutta kuten tiedetään, tehokkaammalla pytyllä tilanne voi olla toinen, tuossahan on ilmeisesti testattu 50cc vakiota vastaavalla pytyllä. Ei noita tehareita pitäisi mennä vertailemaan kovin yksioikoisesti. Sama putki voi tuottaa hyvin erilaiset tehokäyrät riippuen muista osista.
Kisasähköjen hyödyt tulevatkin tosiaan esille vasta siellä yli 12k rpm lukuunottamatta koko tehoalueella kasvanutta kierrosherkkyyttä.
Tästäkään ei ole kellään esittää mitään mitattua faktaa..
Puheita kyllä löytyy, vakiot "ei pysy perässä" jne jne.. PV virittäjien keskuudessa on todistettu että suzuki pv:n "antiikkiset" sähköt joissa ei ole edes erillistä liipaisukäämiä, toimii muistaakseni 16 000rpm asti (sarvi-perkele oli kuulemma kakkosvaihteella kokeillut ja päässyt 86km/h joka teki suunnilleen tuon verran kierroksia). Tuo mun benelli taas ottaa vapaalla huudattaessa kierroksia helposti 13 000rpm ja varmaan enemmänkin jos koneen tehoalue jatkuis pidemmälle. Ennakko saattaa olla noilla kierroksilla perseellään, mutta sitä voi helposti säätää kiertämällä pohjalevyä. Tässä tulee tosin se ongelma että alakierroksilla ennakko voi mennä perseelleen, ja siinä on se paikka missä kunnolla toteutettujen kisasähköjen pitäisi olla paremmat, ennakkokäyrän muodon pitäisi olla kireälle 2-tahtiselle paremmin sopiva, eli yläkierroksille saa sopivan ennakon ilman että alhaalla alkaa nakuttaa.