Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Höpö höpö, nyt oikeasti hieman tolkkua noihin väitteisiin. Se lämpöarvo vaikuttaa siihen tulpan lämpötilaan ja teoreettisesti epäsuorasti kannen lämpötilaan. Mitä korkeampi lämpö arvo, sitä lyhyempi eriste ja sitä paremmin lämpötila johtuu kanteen, eli periaatteessa koneen lämpötila nousee kylmemmällä tulpalla. Kuitenkaan palamisessa syntyvien pakokaasujen lämpötilaan tulpan lämpöarvo ei vaikuta huomattavalla tavalla, ehkä jotain 0,5-1,5% luokkaa maksimissaan, joka merkitsee 600 asteen pakolämpötilassa alle plusmiinus 5 asteen heittoa. Tälläinen heitto syntyy jo vallitsevan ilmanpaineen vaihtelusta, joten mistään huomattavissa olevasta muutoksesta ei ole kyse.ramba__ kirjoitti:Vaikuttaa moottorin käyntilämpöön ja KYLLÄ samalla vaikuttaa pakoputken lämpenemiseen. Terveisin henkilö joka pystyi ennen sulattamaan kengän pakoputken päälle kunnes tajusi vaihtaa 6 lämpöarvoisesta tulpasta 8 lämpöarvoiseen...
Epäuskoiset voivat kokeilla
Shape kirjoitti:Ja jos mennään omiin kokemuksiin, niin 8 ja 10 tulpalla en ole havainnut koneen lämpötilassa eroja lämpömittarilla katsottuna.