Palezu kirjoitti:Onko Juunishilla sitten itsellä esittää mitattua faktaa? Jos molemmilla sytytyksillä käyrät ovat lähes identtiset x kokoisella kaasarilla, miten se siitä muuttuisi eri kokoisella kaasarilla?
Ei ole, eikä varmasti tule olemaan. Tarkoitin tässä kaasarijutussa nyt lähinnä siis tuota putkitestiä, joka on omasta mielestä melko käsittämätön. Kuitenkin mopojonnet hakee lähes aina sitä huipputehoa (jotkut toki bensankulutuksen pienentämistä jne).
Palezu kirjoitti:Ja tulisiko se replican tehon tunne myös siitä että se ulvoo kovemmilla kiekoilla?
Ei tule, kyllä Leo Vinceissä ja Pro Replicassa on oikein säädettynä ajettaessa ihan älytön ero. LeoVince tuntuu tehokkaalta tyhjältä vakioputkelta, ja Pro Replica tuntuu ihan oikeasti jopa repivän. Leo Vince kyllä varmaanki mukavempi jokapäiväsessä ajossa, kun kierrokset siellä 9k tuntumassa ajettaessa.
Palezu kirjoitti:Mutta kuten tiedetään, tehokkaammalla pytyllä tilanne voi olla toinen, tuossahan on ilmeisesti testattu 50cc vakiota vastaavalla pytyllä.
Allekirjoitan näkemyksesi.
Kisasähköjen hyödyt tulevatkin tosiaan esille vasta siellä yli 12k rpm lukuunottamatta koko tehoalueella kasvanutta kierrosherkkyyttä.
Palezu kirjoitti:Tästäkään ei ole kellään esittää mitään mitattua faktaa.. Puheita kyllä löytyy, vakiot "ei pysy perässä" jne jne..
Itse ainakin huomaan DTssä jo teharivireillä, että täyskiihdytyksessä sähköt eivät aina pysy perässä, vaan alkaa pätkimään (ei toki paljon, mutta silleen että huomaa). Mopo on siis käytännössä täydellisissä säädöissä, eli ei käy rikkaalla, mikä voisi tohon tosiaan viitata.
Mutta tosiaan, kyllä hyvä virittäjä varmaan saa hyviä tuloksia ihan vakiosähköilläkin, mutta oon sitä mieltä, että kyllä tolla inner-rotorilla sitä tehoa saa siitä huolimatta otettua hieman enemmän irti. Miksi kisapyörissä muuten edes niitä käytettäisiin ? KTM, Husqvarna WR, TM jne.?