Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Mulla on ruisku nrg:n lohkot ja aion laittaa niihin ac kamat ja kaasarin.
Kaasarin vieressä on ruiskun kompressori, jonka poistamisen jälkeen jää sellanen iso reikä lohkoon, josta näkyy kampura. Otit kompurasta rullan pois, jottei se pumppaa tyhjää. Haittaakohan siis mitään kun kampikammion tilavuus hieman suureni?
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Ei tuon rullan poistaminen liikaa kampikammion tilavuutta suurenna, mutta pidä silti mielessä että kampikammion tilavuuden pienentäminen on ns. edistynyt tapa virittää. Jos olet viripeliä kasaamassa, suosittelen lämpimästi teettämään vaikkapa amiksella kompressorin paikalle sopivan alumiinipalikan. Tsekkaa galleriani, siellä kuvia omasta SAS-järjestelmän täytepalasta. Kone muuttui kertaheitolla todella paljon piikikkäämmäksi ja tehokkaammaksi.
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
jkoljo kirjoitti:Ei tuon rullan poistaminen liikaa kampikammion tilavuutta suurenna, mutta pidä silti mielessä että kampikammion tilavuuden pienentäminen on ns. edistynyt tapa virittää. Jos olet viripeliä kasaamassa, suosittelen lämpimästi teettämään vaikkapa amiksella kompressorin paikalle sopivan alumiinipalikan. Tsekkaa galleriani, siellä kuvia omasta SAS-järjestelmän täytepalasta. Kone muuttui kertaheitolla todella paljon piikikkäämmäksi ja tehokkaammaksi.
Okei pitää pitää mielessä
Josko nyt alkuu sais vaan tekniikan siirrtettyä noihin ja laitettua kuntoon, että sais 13" vanteet ja levyt taakse sekä etee...
Tykkääköhä muute vesipumppu pahaa, jos se pyörii tyhjänä?
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Dodiih. Hajos typhoonin vakioalakerrasta petarit. Onkohan nämä sopivat? Pitää varmistaa, kun stormissa aina tahtoo kusta noi mallimerkinnät...
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/piaggio/typhoon/1995/kampiakselin-laakeristefasarja-gilerapiaggio/
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Ariete^
- Pyörä:
- joskus sitte
- Paikkakunta:
- Kauhava
- Liittynyt:
- 16.6.2007 14:29
Ömm, eikai haittaa jos laakerit on ollut pakastimessa jo lähemmäs kolme viikkoa?
Ovat siis tietenkin avaamattomissa alkuperäisissä pusseissaan.
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Ariete^ kirjoitti:Ömm, eikai haittaa jos laakerit on ollut pakastimessa jo lähemmäs kolme viikkoa?
Ovat siis tietenkin avaamattomissa alkuperäisissä pusseissaan.
Ei haittaa
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Saanko kysyä, että miksi nuita laakereita pidetään pakastimessa?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Jotta ne saisi asennettua lohkoon.
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Selvennetään nyt vielä hieman, että metallihan laajenee lämmetessään ja supistuu kylmetessään. Kun laakerit laitetaan ennen asennusta vaikkapa vuorokaudeksi pakastimeen ja lohkon laakeripesää juuri ennen asennusta lämmitetään vaikkapa kaasupolttimella niin laakeri saattaa pudota ihan omalla painollaan paikalleen, vaikka sitä on todella hankalaa saada kiinni, kun kummatkin osat ovat huoneenlämpöisiä.
Sama tehdään myös kampiakselille, eli kampiakseli pakastimeen ja laakeria lämmitetään sen jälkeen, kun se on jo asennettu lohkoon
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Joo, nyt selkesi, olen jo kauan ihmetellyt, että miksi porukka laittaa kampiakselin + laakerit pakkaseen, mutta nyt en enää ihmettele, kiitos.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Kannattaa lukea tietopankin artikkeli
Kampiakselin vaihtaminen, jos aihe kiinnostaa
haraa
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 29.8.2007 15:43
mites tollasen bw's:n vakio alakerta kestää jotai 70cc pyttyjä? että pitääkö esim vaihtaa kampiakselia tai jotain jos laittaa jonkun 70cc pytyn? kestääkö esim jotai sportti tai perus 70cc pyttyä?
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
haraa kirjoitti:mites tollasen bw's:n vakio alakerta kestää jotai 70cc pyttyjä? että pitääkö esim vaihtaa kampiakselia tai jotain jos laittaa jonkun 70cc pytyn? kestääkö esim jotai sportti tai perus 70cc pyttyä?
Kyllä vakio alakerta kestää ihan hyvin 70cc sportti kamat, jos laakereissa ei vaan esiinny klappia.
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
NitroX_
- Pyörä:
- mbk nitro -98
- Liittynyt:
- 19.4.2010 17:29
Miten on kestäiskö toi RMS(vakiota vastaava) kampiakseli hyvin näit virei:
Malossi 50cc sport
17,5 lortto phbn
malossi multivari
Arrow tehoputki
_keijomies_
- Pyörä:
- ei enää mitään
- Paikkakunta:
- lahti
- Liittynyt:
- 24.11.2008 21:01
NitroX_ kirjoitti:Miten on kestäiskö toi RMS(vakiota vastaava) kampiakseli hyvin näit virei:
Malossi 50cc sport
17,5 lortto phbn
malossi multivari
Arrow tehoputki
helposti kestää
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista