Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 13.10.2010 15:12

Mulla on ruisku nrg:n lohkot ja aion laittaa niihin ac kamat ja kaasarin.

Kaasarin vieressä on ruiskun kompressori, jonka poistamisen jälkeen jää sellanen iso reikä lohkoon, josta näkyy kampura. Otit kompurasta rullan pois, jottei se pumppaa tyhjää. Haittaakohan siis mitään kun kampikammion tilavuus hieman suureni?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 13.10.2010 19:10

Ei tuon rullan poistaminen liikaa kampikammion tilavuutta suurenna, mutta pidä silti mielessä että kampikammion tilavuuden pienentäminen on ns. edistynyt tapa virittää. Jos olet viripeliä kasaamassa, suosittelen lämpimästi teettämään vaikkapa amiksella kompressorin paikalle sopivan alumiinipalikan. Tsekkaa galleriani, siellä kuvia omasta SAS-järjestelmän täytepalasta. Kone muuttui kertaheitolla todella paljon piikikkäämmäksi ja tehokkaammaksi.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 13.10.2010 20:53

jkoljo kirjoitti:Ei tuon rullan poistaminen liikaa kampikammion tilavuutta suurenna, mutta pidä silti mielessä että kampikammion tilavuuden pienentäminen on ns. edistynyt tapa virittää. Jos olet viripeliä kasaamassa, suosittelen lämpimästi teettämään vaikkapa amiksella kompressorin paikalle sopivan alumiinipalikan. Tsekkaa galleriani, siellä kuvia omasta SAS-järjestelmän täytepalasta. Kone muuttui kertaheitolla todella paljon piikikkäämmäksi ja tehokkaammaksi.

Okei pitää pitää mielessä :) Josko nyt alkuu sais vaan tekniikan siirrtettyä noihin ja laitettua kuntoon, että sais 13" vanteet ja levyt taakse sekä etee...


Tykkääköhä muute vesipumppu pahaa, jos se pyörii tyhjänä?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 22.10.2010 15:43

Dodiih. Hajos typhoonin vakioalakerrasta petarit. Onkohan nämä sopivat? Pitää varmistaa, kun stormissa aina tahtoo kusta noi mallimerkinnät...

http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/piaggio/typhoon/1995/kampiakselin-laakeristefasarja-gilerapiaggio/
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Ariete^
Pyörä:
joskus sitte
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
16.6.2007 14:29

ViestiKirjoittanut Ariete^ » 5.11.2010 18:09

Ömm, eikai haittaa jos laakerit on ollut pakastimessa jo lähemmäs kolme viikkoa? :lol: Ovat siis tietenkin avaamattomissa alkuperäisissä pusseissaan.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 5.11.2010 18:49

Ariete^ kirjoitti:Ömm, eikai haittaa jos laakerit on ollut pakastimessa jo lähemmäs kolme viikkoa? :lol: Ovat siis tietenkin avaamattomissa alkuperäisissä pusseissaan.

Ei haittaa
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 5.11.2010 20:38

Saanko kysyä, että miksi nuita laakereita pidetään pakastimessa?
Aerox/Nitro osia
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 5.11.2010 22:11

Jotta ne saisi asennettua lohkoon.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 6.11.2010 14:09

Selvennetään nyt vielä hieman, että metallihan laajenee lämmetessään ja supistuu kylmetessään. Kun laakerit laitetaan ennen asennusta vaikkapa vuorokaudeksi pakastimeen ja lohkon laakeripesää juuri ennen asennusta lämmitetään vaikkapa kaasupolttimella niin laakeri saattaa pudota ihan omalla painollaan paikalleen, vaikka sitä on todella hankalaa saada kiinni, kun kummatkin osat ovat huoneenlämpöisiä.

Sama tehdään myös kampiakselille, eli kampiakseli pakastimeen ja laakeria lämmitetään sen jälkeen, kun se on jo asennettu lohkoon :)
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 6.11.2010 19:30

Joo, nyt selkesi, olen jo kauan ihmetellyt, että miksi porukka laittaa kampiakselin + laakerit pakkaseen, mutta nyt en enää ihmettele, kiitos. :)
Aerox/Nitro osia
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 7.11.2010 0:05

Kannattaa lukea tietopankin artikkeli Kampiakselin vaihtaminen, jos aihe kiinnostaa :)
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
haraa
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.8.2007 15:43

ViestiKirjoittanut haraa » 8.11.2010 22:37

mites tollasen bw's:n vakio alakerta kestää jotai 70cc pyttyjä? että pitääkö esim vaihtaa kampiakselia tai jotain jos laittaa jonkun 70cc pytyn? kestääkö esim jotai sportti tai perus 70cc pyttyä?
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 9.11.2010 16:01

haraa kirjoitti:mites tollasen bw's:n vakio alakerta kestää jotai 70cc pyttyjä? että pitääkö esim vaihtaa kampiakselia tai jotain jos laittaa jonkun 70cc pytyn? kestääkö esim jotai sportti tai perus 70cc pyttyä?

Kyllä vakio alakerta kestää ihan hyvin 70cc sportti kamat, jos laakereissa ei vaan esiinny klappia.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
NitroX_
Pyörä:
mbk nitro -98
Liittynyt:
19.4.2010 17:29

ViestiKirjoittanut NitroX_ » 26.11.2010 18:27

Miten on kestäiskö toi RMS(vakiota vastaava) kampiakseli hyvin näit virei:
Malossi 50cc sport
17,5 lortto phbn
malossi multivari
Arrow tehoputki
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 26.11.2010 18:32

NitroX_ kirjoitti:Miten on kestäiskö toi RMS(vakiota vastaava) kampiakseli hyvin näit virei:
Malossi 50cc sport
17,5 lortto phbn
malossi multivari
Arrow tehoputki


helposti kestää
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista