Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 5.7.2012 22:42

Fägg kirjoitti:Ei vuoda mistään, erittäin outoa. :s


Poraa vaimennusputken reikiä isommaks. S6 Pro:ssa, jossa on sama änkkä ku Replicassakin, piti hirveetä mekkalaa vakiokuntoisena. Porasin reikiä isommiks, ja johan hiljeni.
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Éki » 5.7.2012 23:33

Jaaso kirjoitti:Eki, oliko sulla minkä painoset rullat?
Toivottavasti mulla ei mene yli 60 vakiovarilla ja 4,3g rullilla :S


Aika samanpainoset kun nuo, eihän sitä tiiä paljo menee kokeilemalla selviää. Jos kaverilta tai itseltäs läytyy hitsi niin laitat kurin takas jos kulkee likaa ;)
Jaaso
Pyörä:
Aerox -00
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.5.2012 22:51
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Jaaso » 5.7.2012 23:58

Joo iskällekki sanoin että katotaan ensin että meneekö liikaa ilman kuria ja jos se sattuu sitte
menemään liikaa niin se voi töissä hitsata sen kurin takasi.
Fägg
Liittynyt:
16.8.2008 18:47
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Fägg » 6.7.2012 1:18

thounimakarooni kirjoitti:
Fägg kirjoitti:Ei vuoda mistään, erittäin outoa. :s


Poraa vaimennusputken reikiä isommaks. S6 Pro:ssa, jossa on sama änkkä ku Replicassakin, piti hirveetä mekkalaa vakiokuntoisena. Porasin reikiä isommiks, ja johan hiljeni.


Pitää laittaa korvan taakse tää niksi. Kiitos!
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 6.7.2012 18:32

Tuo auttaa oikeasti aiban julmetusti. Replicasta tuli yhtä hiljainen kuin vakiosta kunnossa olevasta putkesta. :lol:
Aerox/Nitro osia
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 7.7.2012 21:07

Sain ostettua kohtuu halvalla Tecnigas Next-R putken ja laitoin sen juuri kiinni. Tehoa ja kiihtyvyyttä tuntuu jostain syystä olevan jopa vähemmän mitä vakioputkella. Kurstinholkki on otettu pois jne. Kyseessä on siis Peugeot SV MAlossin 68cc pytyllä ja vakiokaasari 86 suuttimella. Voiko olla mahdollista että tuo putki on oikeasti noin huono kyseiselle pytylle , vai onko mulla jossain säädöissä jotain vikaa?
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 7.7.2012 21:18

Mikä vp-jousi ja mitkä kytkinjouset? Kyllä kai toi putki menee tolla pytyllä, mutta tehoeroa mitä vakiopytty olisi kiinni, ei kovin paljoa ole.
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 7.7.2012 21:41

Malossi multivar. en tiedä mitkä jouset siinä on, mutta oletan että optimi. Vakioputkella tuo 80km/h nopeusmittari loppuu kyllä aika äkkiä kesken, mutta tuntuu, että tuon tecnigasin kanssa se olennainen tehopiikki jää puuttumaan ja kierrokset jää aika mataliksi
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 7.7.2012 21:49

Kai säädit varin tolle putkelle, ja kaasarin säädit myös? Jos et niin ei ihme jos ei vedä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 7.7.2012 22:22

En ole kyllä tehnyt mitään säätöjä. Olen tässä koittanut kovasti opiskella, että mitä pitäisi tehdä, mutten vielä ole löytänyt vastauksia. Kytkinrullat pitäisi siis kaiketi olla kevyemmät? Mitä säätöjä kaasariin kuuluisi tehdä? Pahoittelen jos kysyn tyhmiä, mutta tämä on mulle aika tuntematonta aluetta.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 7.7.2012 23:13

Aloita vaikka tästä ja lue ajatuksen kanssa läpi.
Jaaso
Pyörä:
Aerox -00
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.5.2012 22:51
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Jaaso » 8.7.2012 1:41

Dodii!
nyt on tehari kii ilman kuria, variaattorinprikka kii ja malossin keltanen vp,4,3g rullat
ja ois pitäny vielä pitäny kytkijousetki laittaa, mutta perkele! Olin tilannu kytkinjousi
sarjan 105mm kytkimelle mutta kun aukasin kytkimen niin siellähän oli 3 jousta ja
sarjassa tuli vain 2 jousta(samaa väriä siis aina 2 väriä) eli edellinen omistaja vissiin
laittanu tuohon uuemman mallin kytkimen o_O.

No kyllähän se tuolla kokoonpanollaki ihan hyvin pelitti.Piikkiin menee nyt vähän
aikaa saavuttaa mutta sitte ko se ottaa sen niin se on menoa sitte:-)
Mainittakoon sittecseki että menee mittariin ~75 eli aika hurjaa, noh mittari
kusee onneksi sen 15 eli jos joku läskipoliisi sitä testaa niin ei ainakaan veroja tule.
pavee
Liittynyt:
15.4.2012 19:38
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut pavee » 8.7.2012 13:43

meneekö benelii 49x:ään gianelli extra chrome? ja ottaako kiinni takajarrusatulaan?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 8.7.2012 13:47

Riippuu minkä skootterin gianelli..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
JereR-
Liittynyt:
16.8.2011 18:26
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut JereR- » 9.7.2012 19:44

ramba__ kirjoitti:
pasiviheraho kirjoitti:Mulla on CPI:stä katti irronnu niin saakohan sitä pois ilman putken halkasua? Yleensä menee hikiseen 60 ja putki huutaa, joskus lähemmäs 70 ilman suurempia ääniä. Uskoisin, että tämä johtuu katalysaattorista?


Onko vanhanmallin ns "kiuas" putki? Jos on niin kyllä sen katin saa ilman putken halkaisuakin irti.


Juu on, milläs tavalla?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista