Keskustelua kaasuttimista #3

rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 11.5.2013 23:29

No jos se ei auta, nii mitä sitte kannattas tehä..
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.5.2013 23:33

Ei varin säädöt kyllä tuohon ongelmaan mitään vaikuta. Kummalta kuulostaa kieltämättä. Epäilisin sähkövikaa, koita uudella tulpalla. Pysyykö tulpanhattu hyvin kiinni tulpassa? Tulpan kärkiväliä vois myös kokeilla pienentää hitusen, saattaa olla kireämmässä pytyssä vähän kovemmat paineet niin ei jaksa normi kärkivälillä antaa kipinää. Jos nuo ei auta niin ehkä sitten suutinta voisi kokeilla vieläkin pienempää. Eipä noista oikein koskaan pysty ennustamaan suuttimen kokoja, joillakin osilla voi vaatia ihan eri kokoisen suuttimen kuin toisilla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 12.5.2013 12:16

Tulpan hattu pysyy hyvin kiinni. Ja saa hyvin kipinää, ainakin kun testasin putkea vasten. Tuota väliä voisin lähteä kokeilemaan, mutta mieleeni tuli että jos se saisi liikaa ilmaa? Jos vaikka imukaula vuotaa?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 12.5.2013 13:00

Kyl se näkys tyhjäkäynnissä, kiekat jää leijaamaan jos käy laihalla.
It Ain't fast without mixed gas!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 12.5.2013 23:55

Ei se kierrosten leijaaminen ole mikään ultimaattinen laihan seoksen kertoja. Meinaan tätä kuulee tosi usein että kierrokset leijuu = laihalla laihalla laihalla. Mm. mulla leijuu keewayssa kierrokset ajon jälkeen ja laihalla se ei ainakaan käy, en ainakaan löydä mitään merkkiä siitä, säätöjä on laiteltu niin rikkaalle että röpöttää ja savuttaa mutta leijuu siltikin. Leijuu ilmeisesti siitä syystä että jostain syystä se ei suostu käymään pienillä kierroksilla ja tyhjäkäyntiruuvi pitää ruuvata tosi isolle että pysyy edes justiin tyhjäkäynnillä. Sitten taas kun sitä käyttää kierroksilla, seos ilmeisesti muuttuu sopivammaksi tai jotain ja se alkaa vetää siitä valmiiksi isolle säädetystä luistin asennosta enemmän ilmaa sisään jolloin tyhjäkäynti jää leijumaan.

Jos on joku imuvuoto, niin se voi aiheuttaa kierrosten leijuntaa, mutta se ei välttämättä tarkota että seos on laihalla. Yleensä tyhjäkäynnin/pienen kaasun seos säädetään normaalisti rikkaalle. Nyt jos tulee imuvuoto, se imee lisäilmaa sekaan jolloin seos tasoittuu sopivammaksi jolloin kierrokset nousevat. Eli itse asiassa jos kierrokset leijuvat, seos on tällöin sopivalla, eikä laihalla kuten yleensä sanotaan. En kyllä varma ole mutta näin itse päättelisin.. Mutta mutta, eipä se vuoto silti koskaan hyvä ole, koska sitten kun vehkeellä lähtee kaasuttelemaan niin seos voi sitten mennäkkin laihalle.

Ja ja, enpä uskoisi että se liikaa ilmaa saa jos kerran se röpöttää ja paljon, kuten tuolla aiemmin sanot. Savuttaako se myös paljon? Jos ei savuta juurikaan niin viittaisi vieläkin enemmän sähkövikaan. Kaverilla oli kerran roxissa semmonen vika että tyhjäkäynti toimi kipinä tuli jne, mutta hetken ajon jälkeen alkoi satunnaisesti röpöttää ja yleensä ei päässyt liikkeelle kun kaasua väänsi niin pätki ja röpötti ja saatto sammua. Vika oli sytytyspuolan johdon liittimessä joka oli kolhaistu vinoon ja löi maihin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 13.5.2013 22:08

Noniin, elikkäs ei savuta melkein yhtään. Kone savuttaa melkein pelottavan vähän vaikka lorautin uutta pyttyä varten ölyä tankkiin. Testaan tässä joku päivä uuella tulpalla niin voin sanoa, että johtuuko tulpasta. Btw, mistä aiheutuu se, että tulppa kastuu? Ja tosiaan hartaasti epäilen sitä sähkö vikaa, koska kone toimi ennen kesää, kesän ja pytty setin, ja petareiden vaihdon jälkeen ei. Ja muutenkin olen läpikäydessä tarkistanut lähes jokaisen liitoksen koko mopossa mutta kai niitä voi mittarilla uuestaankin käydä läpi. Ite veikkaisin edellee niitä seoksia, mutta en vaa keksi sopivaa suutinta. Ja voiko muuten käydä silleen että kun laittaa tuliterän pytyn niin suuttimen kokokin pienenee?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 13.5.2013 22:20

Tulpan kastumiseen on monia syitä.
Voi olla mekaaninen vika.
Kaasarissa voi neula tai koho jumittaa...
Seos voi olla liian RIKAS...

Kokeile laihentaa seosta seosruuvista eli ilmaruuvista.
It Ain't fast without mixed gas!
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 16.5.2013 0:15

Noni, eli vähän päivittelen tilannetta. Kone pyörii täydellisesti renkaan ollessa ilmassa. Kaasua vääntäessä sammuu ja tekee nooooooooooopuh. Kokeilin uuella tulpalla, ja seosruuveja vääntelin, ei auttanut. Kone ei myöskään halunnut pysyä käynnissä joten imua piti painaa aina välillä. Kun painoi liian pitkään kone alkoi huutamaan ja tyhjäkäynnillä ilman kaasutusta pyrki eteenpäin. Luulisin että kaasarissa jotain vikaa, puhdistan sen tässä vklp ja tarkistan uimurin. Ei myöskään halunnut kunnolla lähteä käyntiin joten ilmanotto piti tukkia hetkellisesti käellä, jotta sais käyntii? Voiko myös olla bensa hanassa vikaa?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 16.5.2013 7:01

Käy liian laihalla.

Jos ilma piti tukkia että sait käymään.
Sehän on niinku sää ryypyttäsit sen.

Ota bensaletku kaasarista irti, aukase hana, bensan pitäs valua norona.
It Ain't fast without mixed gas!
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 19.5.2013 17:43

Tuota, semmone homma pitäs kysyä että voisko vaikuttaa noihi ongelmii se että bensa letkussa (ei imu) vaa siinä paksummassa letkussa oli halkeama. Ja jos vaikuttaa nii mistä saa uutta letkua?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 19.5.2013 18:16

No vaiha ny de haljennut letku samantien. Etrasta saa uutta letkua tai sitten marmoripöydältä, eli jostain mopokaupasta.
Paska mikä paska.
Alluoskari
Liittynyt:
28.6.2012 2:44
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Alluoskari » 23.5.2013 23:21

Millasia noi motoforce kaasarit on ku huokuttas vähä tälläne..? http://www.maxiscoot.com/carburateur-de ... ouple.html
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Miinux » 26.5.2013 22:46

Mikähän mahtaa olla sen kultasen putken merkitys dellorton 17,5 mm kaasarissa? Gileran kaasari, haittaako kun se katkes?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 29.5.2013 8:35

Jaa-a. Bensat tuntuu valuvan kampikammioon kaasuttimesta kun mopedi on hetken aikaa ollut paikallaan. Olisiko neulaventtiilissä vikaa?

Kaasarin mikuni vm16
Paska mikä paska.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 29.5.2013 9:33

Neula vuotaa. Tai kohokin voi jumia.
It Ain't fast without mixed gas!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista