Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 9.7.2012 20:45

Porakone, siihen mahdollisimman iso terä. Ruuvari ym muuta tarpeellista. Kyllä siinä meni 1-2 tuntia sitä repiä irti, tosin mulla se oli irronnut ja oli putken perällä. :s
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jupe_84
Liittynyt:
3.5.2012 19:13
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jupe_84 » 10.7.2012 10:55

Mites noissa kymco agility 2-T malleissa auttaako/kannattaako tuo hukkaputki katkaista ja tukkia? onko vastaavaa hyötyä vai onko tehari fiksumpi ratkaisu?

Käypikö tuohon 2-t kymcoon vaakaminarellin teharit?

-Jupe-
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Dementikko » 10.7.2012 11:09

Tehoputki on kyllä viisaampi ratkaisu.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
JereR-
Liittynyt:
16.8.2011 18:26
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut JereR- » 10.7.2012 14:42

Ookkei, kiitos! Pitää kokeilla, jos löydän tarpeeks pitkän terän..
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 10.7.2012 21:49

super_tetris kirjoitti:Sain ostettua kohtuu halvalla Tecnigas Next-R putken ja laitoin sen juuri kiinni. Tehoa ja kiihtyvyyttä tuntuu jostain syystä olevan jopa vähemmän mitä vakioputkella. Kurstinholkki on otettu pois jne. Kyseessä on siis Peugeot SV MAlossin 68cc pytyllä ja vakiokaasari 86 suuttimella. Voiko olla mahdollista että tuo putki on oikeasti noin huono kyseiselle pytylle , vai onko mulla jossain säädöissä jotain vikaa?


Noniiin. Otin variaattorin rullat ulos ja porasin niistä 2g painoo pois. Kiihtyvyys parani dramaattisesti. Huippunopeus ei vielä ole kaiketi paras mahdollinen, mutta vaihdan vielä kytkinjouset ja vp-jousen. Katsoo sitten tarviiko kaasarille tehdä vielä jotain...= )
jupe_84
Liittynyt:
3.5.2012 19:13
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jupe_84 » 14.7.2012 18:53

Noniin sain tänään tuon 2tahtisen agility rs:n ajoon ja eihän se oikeen kulje vakiona mihinkään tai laitoin heti suoran holkin pikaisesti kokeiltuna noin 65 mittariin.

Olen nettiä tönkänyt ja ei meinaa teharia tuohon löytyä eli käykös tuollaseen esim kymcon super9 tehoputket? mikä olis tuohon passeli ajattelin ite jos löytyy esim leon TT mallia.
Apua kaivataan :)
alz-
Liittynyt:
6.4.2012 23:36
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut alz- » 17.7.2012 15:22

Onkos jollakin tietoa tosta MVT Carrera putkesta? Minkäslaisille vireille sopii? Onko liian repäisevä vakiopytylle?
OSTETAAN VAAKA-MINARELLIIN STAGE6 PRO
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Juunish » 18.7.2012 17:14

Mitäs eroa oli Stage6 Pro ja Pro Replica putkilla, muutakuin hinta.
Olis tulossa Stage6 Sport Pro 70cchen kiinni.. Muistaakseni ei ollu ku joku naurrettava tehoero, eli kumpi on hinnan puolesta kannattavampi?
Midrace Aerox projekti
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 18.7.2012 17:18

Pro on "kisasempi", isompi virityksellisemmille/kiertävemmille sylintereille. Replica käy vakiopytylle. Sanoisin että hommaat Pron, omasta mielestä paljon parempi.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Juunish » 18.7.2012 17:44

Mmm.. viel semmonen tohon edelliseen, että onko se Sport Pro sitte lakattu, ettei ruostu heti kättelyssä? Esim. toi R1200 nii sehän on ihan lakkaamaton... :D
Midrace Aerox projekti
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 18.7.2012 17:48

On lakattu, mutta lakka palaa pois alkukäyrästä. Itse hioin alkukäyrän palaneet lakat pois, vedin kuumakestomaalia ja sitten sen päälle thermotecciä.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Juunish » 18.7.2012 17:52

Ok, täytyy varmaan sitte ostaa tommonen kun noi hilppeet jossain välissä hommailen :)
Midrace Aerox projekti
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.7.2012 19:52

Jollain tehottomammalla pytyllä tehoero on pieni, mutta kunnon pytyillä on jo eroo. Pro:han on suunniteltu S6 SP:lle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
MmS12
Liittynyt:
28.1.2010 16:43
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut MmS12 » 20.7.2012 22:55

Huomenta!
Oisko kellääntietoa tosta metrakit ecologicista? lähinnä että millä kierros alueella ottaa kovimman piikin? tietoa tarveisin koska vari ois huomattavasti helpompi säätää kun ois ees jotain hajua missä kohti ottaa tehopiikkiä. Kun ei olis oikeen varaa alkaa ostelee ihan tolkuttomasti säätöosia ja arpomaan että missä ois paras. kiitos vastauksista etukäteen.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Juunish » 21.7.2012 13:02

http://www.tuningmatters.com/2012/05/17 ... ison-test/

Tuossa on pientä vertailua, myös tuo Ecologic mukana. Huipputeho näyttäs olevan n. 7500rpm kohdalla, 70cc S6 Street-racella. Tehoalue vois olla tuossa putkessa esim. 6000-9000 tai jotain semmosta. Mee ite koittamaan millon se piikki lähtee ;)

edit. Iske siis putki kiinni ja koita niillä vakiojousilla, sun täytyy vaan toivoa että se skootteri lähtee edes liikkeelle :lol: Mutta +15% vp-jousi vois olla hyvä.
Midrace Aerox projekti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista