Keskustelua kaasuttimista #3

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 29.5.2013 12:01

Alluoskari kirjoitti:Millasia noi motoforce kaasarit on...

Ihan toimivia ne on. Viimeistelyn laatu saattaa olla, ja onkin heikompi kuin aidossa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 1.6.2013 12:14

Ei varmaan haittaa vaikka täällä kysyy, kun liittyy kaasuttimiin vaikkei mistään moposta ookkaan kyse. 2-tahtinen kuitenki.

Eli aina kun sammuttaa ja on seukki aamuna lähössä ajaan, niin kastelee tulpan ilman ryyppyä, eikä oikeen lähe muuten ko tulppa pois kuivata se ja polkee muutama kerta ja sitten kolmannella käyntiin.

Onko liian iso tyhjäkäynti suutin?
It Ain't fast without mixed gas!
veikko987
Liittynyt:
22.5.2013 18:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut veikko987 » 7.6.2013 23:48

http://i2.aijaa.com/b/00965/12310680.jpg
Osaisko joku sanoo mitä nämä liittimet ovat? Uuteen kaasariin niitä ei tule, joten voiko skootterissa olevat johdot noihin + sähköyryyppyyn jättää sikseen?

Toinen kysymys, mitä näillä tehdään? http://i11.aijaa.com/b/00732/12310716.jpg

Kolmas, hyvä tapa tukkia öljynippa? :D
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 8.6.2013 0:18

Liittimet kuuluvat kaasarin lämmittimeen. Voit laittaa ylimääräisen kaapeloinnin johonkin kuivaan paikkaan piiloon.

Tuo linkkaamasi nippa on ylivuotonippa, siihen voi halutessaan laittaa letkun jolla ylivuotava polttoaine saadaan johdettua johonkin muualle koneen päältä.

Öllenippaan voi laittaa esimerkiksi lyhyen letkunpätkän, joka on tukittu epoksilla tai kuumaliimalla.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
veikko987
Liittynyt:
22.5.2013 18:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut veikko987 » 8.6.2013 15:12

Kiitos vastauksista! Onko kaasarin toisella puolella oleva samanlainen nippa myös ylivuotoa varten?
moporotta123
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
21.6.2011 0:29
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut moporotta123 » 9.6.2013 3:49

Ihan simppeli kysymys. eli miten tämä kaasuttimen putsaus tapahtuu ?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 9.6.2013 10:22

Kaasutin pois.
Kohokammio auki, neula pois suuttimet pois, ja putsailet vaikka bräkleenillä ne.
Katot,ettei suuttimet ole tukossa jne.
It Ain't fast without mixed gas!
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.6.2013 23:03

veikko987 kirjoitti:Onko kaasarin toisella puolella oleva samanlainen nippa myös ylivuotoa varten?

Sitäpä sitä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
riqqqq
Pyörä:
Derbi Atlantis 50
Liittynyt:
13.6.2011 22:21
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut riqqqq » 12.6.2013 2:59

Oon aina ollu surkea näissä säätöhommissa. Mitä suutinta suosittelisitte Derbi Atlantis (Piaggion koneella) + Tecnigas silent pro? Ei muuta viria kun kaasarista otettu se kuparihärpäkelevy pois ja prikka poissa variaattorista. Vakiosuutin -11 mallissa oli naurettava 53 ja booas kun uutena osti kaupasta. Nytten taitaapi kiinni olla 65.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 12.6.2013 12:39

60-70 väliltä löytyy todennäköisesti sopiva suutin. Paha sanoa tarkemmin näkemättä/saamatta tarkempaa infoa. Jos 65 toimii, anna olla.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
riqqqq
Pyörä:
Derbi Atlantis 50
Liittynyt:
13.6.2011 22:21
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut riqqqq » 13.6.2013 16:00

^^ ylempään pitäisi vastaus saada pian. Vaihdolle ei ole kauan aikaa ja on varaa vain yhteen kokeiluun, olisi kiva saada edes sinne päin oikeaa kokoa oleva suutin. kiitoksia etukäteen
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 13.6.2013 20:42

No tohan nyt ei oo kummempi entä tyhjennetty vakio ränni, että ei varmaan kauheen suuria. jos sulla on täysin vakio putki kiinni nyt niin nakkaa 5-10 numeroo isompi. ehkä toi 5
It Ain't fast without mixed gas!
riqqqq
Pyörä:
Derbi Atlantis 50
Liittynyt:
13.6.2011 22:21
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut riqqqq » 19.6.2013 13:43

MIhinkähän suuntaan pitäisi kaasaria säätää (ja mitä), kun ottaa ensin hyvin piikin ja n. 40km/h vauhdissa ikään kuin hyytyy ja kestää vähän aikaa että kiekat ja nopeus lähtee taas nousemaan normaalisti ylöspäin. Lämpimällä koneella ongelma korostuuu ja mm. ylämäkiin ja vastatuuleen meinaa hyytyä. Prikaton atlantis jossa tecnigas silent pro.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 19.6.2013 19:34

Oisko liian laihalla jos ei jaksa mennä mäkiin.
Ja voihan se olla et voi olla varipuolellaki.. mut mut koska noin laimeet "virit" niin voi olla et o vähä laihal. Miltä tulppa näyttää?
It Ain't fast without mixed gas!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 19.6.2013 23:09

Liian painavat rullat tekee juuri noin mutta kannattaahan se kaasarikin myös säätää. 0,5g kevyemmät rullat ja kaasarissa kokeilee 5-10 numeroa isompaa suutinta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista