-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Fresh kirjoitti:Eikös se cdi:n rajoitin ole juuri se josta menee se johto sinne variaattoriin kytkinkelloon?
Nopeusrajoittimessa on variaattorinkopassa anturi, josta menee johto cdi boksille. = Lyö rajoittimen päälle tietyssä nopeudessa. Kierrosrajoitetussa cdi:ssä ei mene johtoa variaattorista joten se rajoittaa kierroksia nopeudesta riippumatta. Eli on 2:lla eritavalla rajoitettuja cdi bokseja.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Fresh
- Pyörä:
- 72cc 139QMB
- Liittynyt:
- 20.5.2011 21:58
Joo sitä kierrosrajoitinta ei taida tossa boksissa sit olla, pitää viel kattoo etuvariaattori holkin varalta kuhan faija vaa ostaa sen pulttipyssyn.
Oliks se 1:15 se perusvälitys, millä pitäs jaksaa 80kmh?
EDIT:72cc pytty nyt kiinni ja kyllä ne välitykset tuntuu riittävän sinne 80kmh asti eli viiskybäsen säädöt tais jotenki vaan kusta.
Tojaa
- Pyörä:
- Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
- Paikkakunta:
- Pirkanmaalta jostakin.
- Liittynyt:
- 7.5.2010 17:40
millaisella ulosvetäjällä magneetto irti? joku biltemasta tai motonetistä.
E: haittaakohan jos laittaa 40mm kansipahvin 44mm pytylle? en halua tilata toista tiiviste sarjaakaan...
Viimeksi muokannut Tojaa päivämäärä 21.7.2013 20:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Fresh kirjoitti:pitää viel kattoo etuvariaattori holkin varalta kuhan faija vaa ostaa sen pulttipyssyn.
Siihen ei pulttipyssyä tarvita. Peili riittää. Katot peilin avulla onko etuvariaattorin lautasten välissä prikkaa vai ei.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
dabisshh
- Pyörä:
- Bultaco Lobito
- Paikkakunta:
- Kymenlaakso, Kotka
- Liittynyt:
- 24.8.2011 20:08
Noniin ja taas kysymän! eli siis 63cc pyttyä tilaukseen menossa ja samalla nuo uudet liukurullat ja kytkin vanhan vinkujan tilalle joten kysymys siihin liittyen että mitkä ois hyvät kytkin jouset tuolle pytylle ja siihin samaan sopivallainen vastapaine jousi? ja saako noita millään itse laskettua että mikä sopiva jousi yhdistelmä millekin pyttykoolle. ja onko vasatapaine jousen oltava esim. +1000rpm ja kytkin jouset sama vai pitääkö olla jäykempi vp kuin kytkin?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kai sää tajuut että ne kytkinjouset vaikuttaa pelkästää siihe millä kiekoilla lähtee liikkeelle? Ei kannata vaihtaa, kauheeta huudatusta vaan. Itellä menee 72cc mukavasti vakiolla vp-jousella, kyllä se kuuskolmoselle käy aivan hyvi.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Ehdottomasti vakiojousten kannalla niin kytkimessä kuin vastinjousenakin.
Vastinjousissa kannattaa muistaa sekin, että jäykempi jousi lisää variaattoreiden ja hihnan rasitusta, joka tarkoittaa käytännössä korkeampaa lämpötilaa.
Hihnoista muutes.. Ideaalilämpö on 29 astetta ja jokainen 19 asteen nousu puolittaa hihnan keston. Eli jos kesäpäivänä on vaikkapa 25 lämmintä, on jo ulkolämpötilakin melkein se mikä on hihnalle ihanteellisin toimintalämpötila. -
http://www.maintenanceresources.com/ref ... s/heat.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
dabisshh
- Pyörä:
- Bultaco Lobito
- Paikkakunta:
- Kymenlaakso, Kotka
- Liittynyt:
- 24.8.2011 20:08
juu näin olen kuullut ja siksi samaan tilaukseen menee uusi variaattorin tuuletin ropelli kun vanhasta vimeinenkin meni poikki mutta kumma kyllä variaattorinkoppa ei ollut kädellä koittaen polttavan kuuma ajon jälkeen:D mutta kiitos näistä kun en noita vp jousi juttuja oo kerenny tutkimaan...
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Tojaa kirjoitti:millaisella ulosvetäjällä magneetto irti? joku biltemasta tai motonetistä.
E: haittaakohan jos laittaa 40mm kansipahvin 44mm pytylle? en halua tilata toista tiiviste sarjaakaan...
Ei haittaa jos on vakiokansi, toimii. Ja magneeton ulosvetäjää saa esimerkiksi
tästä, kysymällä liikkeistä selviää että saavatko hommattua jos hyllyssä ei ole.
maapertaja
- Pyörä:
- Aprilia rx 80cc
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 19.6.2012 13:20
Sanokaas mikkä öljyt on hyvät koneen öjyiks ja peräöljyiks 72cc pytylle... en jaksanu ettiä tota 87 sivua että oisin löytäny ton
Joonasd9
- Liittynyt:
- 20.9.2011 18:49
Kumpi olis järkevämpi näistä? A9 nokka vai sitten tuo virijavaran racing nokka? Huippunopeutta enemmän kaivattaisiin
Tyramies
- Pyörä:
- BomberFudet<3 & Jincheng Knight
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 12.8.2008 0:36
82cc kiinni ja nyt kaipais vähän tietoa mitä suuttimia ootte laittanu vakiokaasariin tän pytyn kanssa... nyt 95 ja hyvin toimii, löytyy 100, 105, 110 ja 120. Sekä se että violetti jousi ja 5.5g rullat niin pitäisi 2k rpm kytkinjouset laittaa että saisi kaasusta keulimaan
+ milloinka yleensä tulee mäntään reikä, pelottaa hieman kun katsoin joren videoita
edit: niin ja vielä piti kysyä saako tähän sen 16 asento rajoittimen moposportilta asennettua kun toimettomana lojuu kaapissa...? pinkkipiuha CDI suuntaan on asetettuna mutta ei kiinni, koska se on siinä liittimessä kiinni mutta ei liittimeltä jatku CDI sisään... pystyykö jostain toisesta kohtaan laittaa kiinni cdi ja tulpan väliin? tjsp nyt sekoon
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti!
http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Tyramies: Lue yksityisviestit, laitoin viestiä koskien kytkinjousia.
Ja et kyllä mäntään saa reikää palamaan, jorellahan on virinokka ja revittänyt varmaan 13 000 rpm niin ei ihme jos venttiilit kilkattaa mäntään kun on vakiojouset ja hirveä virinokka. Ei se normaalissa ajossa mihinkään hajoa, kunhan ei tolkuttoman laihalla käy ja ole liian kuuma tulppa, tämäkin koskee lähinnä kaksitahtisia.
Nämä kiinannelarit on kyllä aivan uskomattoman lujia vehkeitä, omastanikin ihmettelen suuresti että miten se voi ylipäätään enää edes toimia, alakerta umpiväljä mutta silti vaan kulkee nöyrästi eikä edes pidä mitään ylimäärästä meteliä.
Sitten jos hajoaa niin uutta osaa vaan kehiin, ei ole kyllä hinnalla pilattu näidenkään osat...
Fresh
- Pyörä:
- 72cc 139QMB
- Liittynyt:
- 20.5.2011 21:58
Joonasd9 kirjoitti:Kumpi olis järkevämpi näistä? A9 nokka vai sitten tuo virijavaran racing nokka? Huippunopeutta enemmän kaivattaisiin
Itellä on toi Virijavaran nokka ja oon erittäin tyytyväinen. Vääntää huomattavasti paremmin ja ylämäissä sen varsinkin huomaa.
Huiput siitä ei kasva, mutta mielestäni ihan hintansa väärti.
Eli jos huippuja kaipaat niin eiköhän sillon se A9 ois se valinta.
Tyramies
- Pyörä:
- BomberFudet<3 & Jincheng Knight
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 12.8.2008 0:36
radon, kiitos viestistä, tarkoitin sitä että pitäisi laittaa ne kiinni, ostin ne jo
mihinkäs tämän CGC rajoittimen, eli 16 as rajoittimen laitetaan fudessa kiinni? 2004 vuoden malli ja 6 pistoketta CDI.
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti!
http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista