Keskustelua ilmanputsareista

RiejuMalossi183cc
Liittynyt:
12.6.2012 14:34
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut RiejuMalossi183cc » 3.2.2013 22:55

mikäs öljy ois paras tommose pipercrossin öljyämisee ? käykö iha 2t öljy ?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Shape » 3.2.2013 23:25

2T öljy ei oikein hyvä, kannattaa käyttää ihan oikeaa ilmansuodatinöljyä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
MuXu
Liittynyt:
19.7.2011 23:15
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut MuXu » 11.5.2013 11:25

Kannattaiskohan mun hankkia joku parempi putsari joko tai kuriton vakioputsari kun mun 2010 roxi puutuu booaa ja melkeimpä sammuu ensimmäisen käynnistyksen jälkeisen kiihdytyksen jälkeen vai onko vika kaasarissa ja eteenkin suuttimen koossa ?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Zoneri » 11.5.2013 12:12

Isompaa suurinta paikalleen tai kurit takaisin putkeen. Joku 5-10 numeroa isompi olisi hyvä.
Paska mikä paska.
MuXu
Liittynyt:
19.7.2011 23:15
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut MuXu » 13.5.2013 22:48

Nooni, ehk vähä offtopic mut vaihoin sen vakio 62 suuttimen 70 ja heti alko pelaamaa ! Kiitti vinkist :) !
moporotta123
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
21.6.2011 0:29
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut moporotta123 » 9.6.2013 3:49

En mistään löytänyt, eli miten ilmanputsari pestään/öljytään ?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 9.6.2013 21:49

Vaahtomuovinen elementti irroitetaan ja putsataan puristelemalla sitä puhdistusaineessa tai bensiinissä. Periaatteessa puhdistuksen voi tehdä millä tahansa öljyä liuottavalla aineella kunhan käyttää järkeä. Puhdistuksen jälkeen elementti öljytään mieluiten ilmanputsariöljyllä, puristetaan ylimääräinen öljy pois ja asennetaan paikalleen.

Elementtiä kuivatessa ja ylimääräistä öljyä poistettaessa elementtiä ei pidä kiertää, vaan puristella. Kiertäminen ja vääntäminen voivat saada elementin repeämään.

Jos kyseessä on paperinen suodatinelementti, sitä ei voi puhdistaa vaan se on tarkoitettu vaihdettavaksi uuteen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
h31n0la
Pyörä:
Peugeot Vivacity vm. 2005
Liittynyt:
24.4.2013 18:33
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut h31n0la » 23.6.2013 9:16

Siis onko tällänen liikaa mun pökötille? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -Cool.html melkein samanlainen mut erimerkkine. Siis kiinni on tehari 17,5 lortto, siihen sopiva imukaula vähän avarrettu pakoaukko ja rullakupinvälilevy irti.
h31n0la
Pyörä:
Peugeot Vivacity vm. 2005
Liittynyt:
24.4.2013 18:33
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut h31n0la » 23.6.2013 9:18

h31n0la kirjoitti:Siis onko tällänen liikaa mun pökötille? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -Cool.html melkein samanlainen mut erimerkkine. Siis kiinni on tehari 17,5 lortto, siihen sopiva imukaula vähän avarrettu pakoaukko ja rullakupinvälilevy irti.

Ja pitääkö tota öljytä? Haittaako jos tota öljyää 2 tahil?:) kiitos kaikille vastaajille.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 23.6.2013 18:12

Lähettämäänsä viestiä voi muokata, ei tarvitse tuplapostata eikä varsinkaan lainata edellistä viestiään.

Mikään ilmanputsari ei ole "liian tehokas", korkeintaan puhdistusteholtaan vaatimaton. Kaasarin suuttimilla sitten säädetään polttoaineen ja ilman suhde sopivaksi. Kuten kaikissa avoimissa putsareissa, tuossakin voi ilmetä ongelmia sateella ajettaessa jolloin putsari voi kastua. Itse tyytyisin tuolla kokoonpanolla vaihtamaan vain vapaammin virtaavan vaahtomuovielementin vakioputsariin. Öljyämistä vaatii ja ilmanputsariin paras öljy on nimenomaan putsarielementille tarkoitettu öljy. Kaksitahtiöljyä voi käyttää ja kyllähän jotkut ajelevat öljyämättömillä putsareillakin, mutta puhdistusteho kärsii.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Zuppox » 27.6.2013 0:11

Kertokaas millasen ilmanputsarin tilaan tohon Jet Forceen? Scooter-Attacista ei saa tuollaista vakiota mikä siinä on. tai saa mutta ne on loppu
Putsari sais olla oikeestaan sellanen että vois ajella sateella ilman pelkoa että se pääsee kastumaan.
Koponation
Pyörä:
Yamaha Aerox -01
Paikkakunta:
Vääksy
Liittynyt:
27.10.2011 19:41
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Koponation » 18.7.2013 16:41

Onkos tällänen ilmanputsari ihan pätevä? Vaahtomuovilta ainakin kuvan perusteella näyttää vaikka "Power Filter" onkin. Entä miten tuota täytyisi huoltaa ja tarviiko kaasaria paljonkin säädellä?
joku12345
Liittynyt:
7.4.2013 10:18
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut joku12345 » 25.9.2013 13:16

onko kukaan muu huomannut vapaastivirtaavan ilmanputsarin alkavan ikäänkuin rajoittamaan jossain 11000rpm? vakioilmanputsarilla ei ollu tuollaista ongelmaa, mutta kun vaihdoin vapaastivirtaavan niin se alkoi tökkimään noin 11000rpm, hieman tehokkaampi tuo vapaastivirtaava on teharin kanssa mutta vakioilmanputsarissa oli kuri kii.

suuttimen vaihdoin 10 kokoa isompaan kun vaihdoin ilmanputsaria, koska kelit kylmeni ja muutenkin oli ihan pikkasen laihalla. seokset on kohallaan mutta silti tökkii -.-
koo123
Liittynyt:
4.4.2013 17:26
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut koo123 » 31.7.2014 13:58

Elikkäs onko säädöissä vika vai missä, kun vanhanlla ilmanputsarilla toimi täydellisesti, mutta nyt kun vaihdoin putsarin niin rupeaa tökkimään ja niinkuin ei mene mihinkään ja taas kun kokeilin ottaa putsarista sen punaisen suojakerroksen pois ja ajoin iman sitä niin toimi.
Ja kyseessä oli biltema fiddy ilmanputsari minkä vaihdoin
edukro
Liittynyt:
25.3.2014 21:41
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut edukro » 2.12.2014 23:43

Laitoin aprilia sr skootteriini vaahtomuovisen vapaa virtaussuodattimen. Nyt kun lähtee ajamaan alkaa booaamaan ja hyytymään mutta ei kuitenkaa sammu. Suuttimia olen vaihtanut 58:sta aina 80asti. Vakio suutin on siis kokoa 53. Seos ruuviakin on käännelty joka suuntaa ja neulan eri asentoja kokeiltu.

Äsken laitoin ilmanpuhdistin öljyä suodattimeen ja täytin suodatinta sisä puolelta niin rupesi toimimaan paremmin mutta silti viellä boaa täydellä kaasulla. Suutin oli kokoa 65. Eli siis mikä vikana (vakio putsarilla toimii hyvin).

Btw. Onko normaalia että putkesta tulee vähän vettä ja mustaa karstaa kun skootteri on ollut seisonnassa 3kk. Putki myös savuttaa (käryää) sammutuksen jälkeen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista