Keskustelua kaasuttimista #3

Kymcotuning
Pyörä:
Kymco Super 9 AC -05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
8.10.2011 14:03
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Kymcotuning » 10.9.2013 22:38

Mikä suutin siihen uuteen Dellorto 17.5mm kaasuttimeen noilla osilla? Tuossa vakio 14mm keihinissä oli vakio ilmanpuhdistimella ja vakio sylinterillä (ennen kiinnileikkausta) 92-96 toimiva yhdistelmä! Elikkäs mikä 17.5mm kaasuttimessa olisi, että saisi jotain pohjaa mistä alkaa säätämään ja tarviiko neulan asentoa siirtää ja tyhjäkäyntisuuttimenkin kun saisi vielä tietoon?

Tietoja osista:

Leovince TT (kuriton)
Naraku CDI -boxi (rajoittamaton)
Barikit 50cc (uusi sylinteri)
Ilmansuodatin Malossi E5 pölysuojalla

Kiitos jo etukäteen ! :)
Viimeksi muokannut Kymcotuning päivämäärä 24.9.2013 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut mikerin » 17.9.2013 17:41

Osaakos porukkaa neuvoo mitä suutinta laitetaan roxiin.
12mm dellorto vakiona 80 ja siel on nyt se 80 sisässä.
Eli se on kuriton ja ilmanputsarina toimii semmonen kaulan päässä oleva vaahtomuovi vain. Minkälaista suutinta laittasitte nyt ja sitten talveksi?
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.6.2012 19:38
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut R0X1 » 25.9.2013 20:25

100-110 pintaan pitäs molemmat suuttimet löytyä mielestäni, kokeilemalla selviää.
Alluoskari
Liittynyt:
28.6.2012 2:44
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Alluoskari » 3.11.2013 21:46

Kuinka paljon isompi suutin pitäs laittaa betaan kun laitan 70cc metrakit handmaden kiinni? Nyt on (talven takia näin iso suutin) 120 kurittomalla vakioputkella toimii just niinkuin pitää. Joku 130 vois olla lähellä oikeeta? Kesäks sit taas 120?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 4.11.2013 0:18

Menehän tuonne kysymään.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
nukeb0x
Pyörä:
Aprilia RS 125, Derbi Barikit 74cc
Liittynyt:
16.10.2013 14:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut nukeb0x » 5.11.2013 22:25

Kumpikohan kaasari ois parempi vaihtoehto parempien tehojen saamiseksi? :roll: 19mm vai 21mm? Vireinä toimii: Barikit 74cc sylinteri, SCR Corse Handmade tehoputki, Malossin hiilikuituläpät ja Pipercross.
pösöö147
Liittynyt:
20.5.2013 22:46
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut pösöö147 » 5.11.2013 22:53

Laitoin tänään kiinni dellorto phva 17.5mm, niin ei enää lähtenyt käyntiin, tein itse imukaulan jossa ei ole paikkaa alipaine letkulle, mutta dellorton tiedoissa lukee että kaasarissa olisi alipaine liitäntä niin laitoin sen letkun siihen kiinni mikä näytti samalta kuin vanhan imukaulan alipaine liitäntä. En keksi mitään muuta syytä miksi ei lähtisi käyntiin kun tuo alipaine....
Bonkki
Liittynyt:
15.7.2013 14:58
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Bonkki » 20.11.2013 17:18

Teitääkö kukaan minkä kokonen suutin on trekkerissä vakiona ja paljonko suutinta pitäisi isontaa hukkaputken poiston jälkeen ?
Synciffy
Liittynyt:
6.3.2013 23:36
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Synciffy » 15.12.2013 22:58

noniin ostin 19mm dellorto ja siinä ei ollut imuletkun paikkaa niin vedin suoran letkun mopossani tämä toimi ainaskin :) ongelma on semmoinen että kaasari valuttaa bensat ulos .... tarkistin jo ettei neulaventtiili vuoda mutta pitäisi säätää kohoa ja katsoa onko vika siinä :) kumpaa suuntaan taivutan sitä =d
Synciffy
Liittynyt:
6.3.2013 23:36
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Synciffy » 15.12.2013 23:00

ja toinen kysymys ==D http://www.motot.net/talli/osat/id58397/ tuossa on tuo stage 6 imukaula niin saako tuohon kaulaan liitetty suoraan imu letkun vakio hanasta vai onko tuose intake system ? :O ja mitä itse olette käyttäneet noissa kaasareissa missä ei ole ollut paikkaa imuletkulle
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.12.2013 11:59

Jos jätät tuplapostit pois ja vähä järkevämpää kirjotusta, ni voi apuakin löytyy kun ihmiset ymmärtää mistä on kyse. Ei tollasesta vitosen äidinkielellä kirjotetusta paskasta saa kukaa mitää selvää... Imuletkulla tarkotat vissiinkin alipainetta?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Synciffy
Liittynyt:
6.3.2013 23:36
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Synciffy » 17.12.2013 8:22

juu no vähän hankala kirjottaa kun nopeasti puhelimme yrittää =D ja tottunut tuohon imuletku sanaan kun ainaskin koulussa auton imu etkusta käytämme tuota nimitystä.
Atte1
Pyörä:
MBK Nitro -06
Liittynyt:
4.9.2012 17:11
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Atte1 » 18.12.2013 23:38

Suunnitelmissa olis ostaa joku 17.5 mm käsiryypyllinen kaasari roxiin. Mitä ehottaisitte? Nouseeko huiput tuossa paljoa kun vaihtaa isomman ? Nouseeko bensankulutus paljoa? Nyt on kiinni tehchnigas next-r.
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut An7t1 » 10.2.2014 13:40

Miksi kaasutin vuotaa bensaa kohokammion vieressä olevasta pyöreästä osasta? Polkee pari polkaisua ja alkaa tiputtamaan aika reilusti.
Räjäytyskuvassa ei ole tiiivistettä tuossa kohdassa :roll:
Kuva
MIkä on tuon pyöreän osan tarkoitus, kaasua kun painaa niin samalla tuon pyöreän jutskan sisällä oleva kalvo alkaa liikkua ja tuolta se bensa ruikkii pihalle.

Sekavasti kirjoitettu mutta toivottavasti saa selvää :x

Ja kyseessä on kymco agin kaasari eli mallia kiina
Kalug
Pyörä:
YAMAHA R6R, HONDA CRF 250, KTM EXC 450 ~EX KTM EXC 125, APRILIA RS 125 CH-RACING 50 WSM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.6.2010 13:30
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Kalug » 17.4.2014 19:19

Noni auttakaas onnetonta hädässä! Ostin keeway f-act -09 mallisen skootterin tarkoituksena korjata se ja myydä pois ja en aiemmin ole skoottereiden kanssa ollut tekemisissä niin vielä on vähän opeteltavaa mutta asiaan. Skootteri oli leikannut kiinni silloin kun sen ostin, joten tilasin samantien isomman pytyn ja nyppäsin tuorevoitelu säiliön irti (öljyt suoraan bensan sekaan) mutta jätin öljypumpun paikoilleen (en tiedä onko jotakin seksuaalista merkitystä?)
Skootterissa nyt seuraavanlainen tekniikka:
-Naraku 70cc pytty
-Naraku sport variaattori
-Gianelli Extra putki
-70suutin
Muuten mopo täysin vakio kunnossa.

Ongelma on nyt seuraavanlainen eli mopo lähtee nätisti käyntiin ja toimii aivan ok mutta kun lähdet ajamaan niin mopo ei jaksa vääntää / ei ota kierroksia piikille asti ja huiput on noin 40kmh. Olen kokeillut laittaa isompaa suutinta (60, 66, 70, 80 ja nyt 70 kiinni koska 80 kanssa tuntui tukehtuvan bensaan mutta 66 kanssa toimi parhaiten?) Eli onko nyt tarvis vaihtaa jotakin vp jousia tai kytkimen jousia vai mistä kiikastaa että ei snootteri kierrä? 8o

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista