4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 26.7.2013 17:27

Käsittääkseni sen pitäisi toimia kun sen kytkee impulssikäämin johdon (eli magneetolta CDI-boksille menevä sinivalkoinen johto) ja maan (rungon/akun miinuksen) väliin. En mene takuuseen, mutta näin kytkemällä me saatiin kaverin MBK boosteriin rajoitin toimimaan, periaatteessa pitäisi toimia näissäkin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
jeredd
Pyörä:
Suzuki street magic , 3kpl fude, Honda crf 250
Paikkakunta:
Muhos
Liittynyt:
16.11.2009 22:23
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jeredd » 27.7.2013 0:19

Kertokaapa mikä on voinut kärähtää tai mennä rikki, kun ohitin virtalukon väliaikaisesti avaimien hukkumisen takia. Eli sain napilla virrat päälle ja kaikki toimi normaalisti mutta kipinää ei antanut. Nyt hommasi uuden virtalukon, muttei vieläkään anna kipinää. Kokeilin kaverilta toimivaa cditä, ei vaikuttanut ongelmaan. Muutaman minuutin starttauksen aikana saattaa iskeä todella pienen kipinän, hyvä että huomaa edes. Voiko puola mennä tommosesta paskaksi? Ja muuten ennen virtalukon ohitusta toimi normaalisti. :) Ratsuna toimii kymco agility.
Myydään osaa tallinnurkasta pölyttymästä!
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 27.7.2013 15:50

Kokeile ottaa virtalukkoon menevä mustavalkoinen johto irti ja kokeile antaako sitten kipinän, ja tarkista maadoitukset (lähinnä se magneetonkopan luona oleva maadoitusjohto on ongelmallinen).
Ja eipä näihin osat kyllä maksa juuri mitään vaikka meniskin paskaksi, tilaa muutamat vaikka koristeeksi :D http://www.ebay.com/itm/230870344469
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 28.7.2013 10:26

pystyykö tommosta cgc rajoitinta asentamaa vaikkapa 6tonnin kierroksille että kulkis rajoitin päällä 55-58.. Muuten saa kulkeakkin nii lujaa ku kymcon moottori jaksaa vaa vetää 82cc sylinterillä + muilla hilppeillä ;)
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 28.7.2013 14:21

mitäs näitten baotioiden vakio pakoputken änkkä pitää sisällään? aattelin vaivaudunko avaamaan änkkää vai otanko pelkästään loppupillin pois ja avartaa jonkun verran ulos tuloa.. :P
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 28.7.2013 14:27

Äänet vaan kasvaa avarruksesta, teho ei. Vakioputki (vaikka ohut loppupilli onkin) riittää vielä 90cc pytyllekin. Pönttö on tyypillinen kammiovaimennin.
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... ttauki.jpg

Kattikin on niin harva, ettei varmasti vastusta virtausta.
Katti: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... G_1599.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 29.7.2013 5:20

Loppupillin avartaminen tuo lisäpotkua. Itellä mokomaa pilliä oli yhessä imurissa hakattu aavistuksen kasaan niin oli ihan tuhnu mopo kunnes vetäsin kunnon röörin tilalle. Sitten rupes löytymään sitä vääntöö.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 31.7.2013 22:01

Aattelimpa pistää tän tänne jos jotai kiinnostaa toi virijavaran hälytin.
FlatLander
Pyörä:
Kymco Agility 90cc 2007
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
26.5.2008 21:50
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut FlatLander » 1.8.2013 8:47

-Zone- kirjoitti:Äänet vaan kasvaa avarruksesta, teho ei. Vakioputki (vaikka ohut loppupilli onkin) riittää vielä 90cc pytyllekin. Pönttö on tyypillinen kammiovaimennin.
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... ttauki.jpg

Kattikin on niin harva, ettei varmasti vastusta virtausta.
Katti: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... G_1599.jpg


Mä oon pikkuisen erimieltä tuon vakioputken käytöstä 90cc sylinterin kanssa. Itte huomasin että skode liikkui paljon tukkoisemmin vakio putkella, kun taas leo vince:n putkella liikkui paremmin.
Mutta mielipide on kuin perseenreikä, kaikilla on semmoinen..
-DILLIGAF-
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.8.2013 9:36

Kieltämättä sekin on totta, että näissä on erilaisia pakoputkiakin ja esim käytetty nokkakin vaikuttaa siihen, minkä verran sieltä venttiilin ja seetin välistä sitä pakokaasua ylipäätään kerkii mäntä työntämään ulos.

Vakionostolla isovenakansissakaan kun se virtausala siellä venan ja seetin välissä ei järin suuri ole edes maksiminostossa. Ja isoventtiilikansi on sekin vähän harhaanjohtava kun niitä isovenakansiakin on kahdella venttiilikoolla. Toisessa mallissa on 21/19mm venat ja toisessa isommat 23/20mm.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 1.8.2013 10:23

Jos kellään on tarvetta kiinanskootterin (12" ja 788 koneella) osille niin kyselkää. Tästä vehkeestä myytävänä kaikki mitä irti lähtee, kun poliisisetä vei rekisterikilven mennessään :D
Kuva
Kokonaisena täysin toimiva ja ajokuntoinen vehje eikä mitään vikaa. Kampiakselin variaattorinpuoleisessa päässä hieman klappia ylös-alas suunnassa mutta eipä ole ajoa haitannut eikä melua pidä. Vaikka varaosakoneeksi, timmi 72cc yläkerta josta läppäsin pari tonnia sitten venttiilitkin, plus Dellorton 16mm kaasari joka menee suoraan vakioimukaulaan.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
dabisshh
Pyörä:
Bultaco Lobito
Paikkakunta:
Kymenlaakso, Kotka
Liittynyt:
24.8.2011 20:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut dabisshh » 1.8.2013 23:20

no nyt on viri palikkaa kiinni eli 63cc setin sain kiinni:) toimi hyvin kunnes staattorin käämit hajosvat. nyt uusi staattori mutta röpeltää ja mustaa savua puskee pikkuisen putkesta:/ olisikos kellään apuja tähä... tossa otin justiin sen luistin pois niin käy paremmin mutta rupes booamaa ilman luistia:D joten oisko ollu vaan se luisti rikki ja kaipaa nyt isompaa suutinta vai mikä mättää'? venttiilitkin säädin siinä samalla vikaa kattoessani... uusi staattori ei uskoakseni voi tuoda tämmösiä?
Joonasd9
Liittynyt:
20.9.2011 18:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Joonasd9 » 5.8.2013 2:39

Voisko joku kertoa noista nokista hieman enemmän? Ebaystä saisi A9 nokkaa näihin samaan hintaan kun tuolta virijavarasta tota racing nokkaa. Kumpi on kannattavampi? Eli siis miten nämä eroavat toisistaan sekä normi nokasta?
Jusuquu
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -10
Liittynyt:
16.7.2011 20:03
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jusuquu » 5.8.2013 14:31

Kyseessä siis solifer 50r. Ei käynnisty millään, saa bensaa ja kipinän. Mistä lähteä vikaa etsimään? Startti kyllä pyörii kun napista painaa mutta ei muuta.
E. Tulppaa on vaihettu ja kiksistä ei ole koskaan lähtenyt käyntiin. Imukaulassa hiukan halkeamia, mutta kyllähän se käyntiin pitäisi silti edes lähteä
NappulaRengas
Paikkakunta:
Vammala
Liittynyt:
5.8.2004 10:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut NappulaRengas » 5.8.2013 16:33

Mikä mahtaa olla Baotian Rocky Titanissa vikana kun ei kulje kun sen vajaa 40km/h tasasella.

Ja aluks teki sitä että kun kiihdytti niin jakso mennä sitä 40km/h n.5sekkaa ja sit hyytyy siten että vaihti 25-30km/h.Kun pysähty ja lähti liikkeel uudestaan ni ottaa sen 40km/h taas hetkeks ja si hyytyy taas.Neulaa pistin pykälän laihemmalle ni toimi hiukan paremmin.

Suutin on vakio 79. Mitään kuristuksia ei näkyny ilmanputsarissa eikä pakoputkessa kun tarkistin. Putkessa alkukäyrän ja pöntön laipan kohdalla oli ohkasempi kohta ni vinguttelin sitä isommaks ja sen hukkaputki helvetin tukin vääntämällä pultin pätkän siihen reikään,tosin sillain että ei ylety pakoputken puolelle.
Meni melkein vielä huonompi kulkuseks ton pakari modailun jälkee.

Olis se ny kiva että kulkis edes sen 50km/h....

Ja CDI boksissa ei näkyny mitää "johto lenkkiä" ni onko siinä joku rajotin kuitenkin?

Voisko sähköryyppy vittuilla? Miten sen vois testata?
*Suzuki PV 80cc vm87*
Vla:n poliisi sanoi:Ihan iloisesti tämä tuntuu kiertävän. ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista