Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

haraa
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.8.2007 15:43

ViestiKirjoittanut haraa » 1.12.2010 17:08

en tiiä kuuluuko tänne mutta minkä kokonen magneeton ulosvedin käy tollaseen yamaha bw's:ään jossa pystyminarelli kone? saako moposportilta?
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 2.12.2010 1:24

Tämä käy minarellin vauhtipyörään.
Ariete^
Pyörä:
joskus sitte
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
16.6.2007 14:29

ViestiKirjoittanut Ariete^ » 5.12.2010 12:02

Mistähän kannattais alottaa koneen kasaus sen jälkeen kun on stefatkin jo paikalla.?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 5.12.2010 12:06

Eipä sillä suurta väliä, laita vaikkapa pytty paikoilleen ettei mene roskia sisään. Sitten voit laittaa imupuolen kuntoon, ja seuraavaksi sähköt sekä variaattorin.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Ariete^
Pyörä:
joskus sitte
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
16.6.2007 14:29

ViestiKirjoittanut Ariete^ » 5.12.2010 15:20

Juuh, nyt on pytty ja imukaula läppärunkoineen paikalla. Sitten sellainen kysysmys, että onko tässä kuvassa tuo no# 6 pikkuosa kovinkin tärkeä en löydä sellaista mistään...? Enkä muutenkaan löydä paikkaa sille taikka numeron 2 osalle, liittyy kuitenkin luultavasti öljypumppuun..?

EDIT: Molemmat ongelmat ratkaistu jo.
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 10.12.2010 23:29

ostin tommoset laakerit http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ya ... -minaryam/ ja niissä on sisällä jotkut muovisen näköset rinkulat siinä kuulien ympärillä nii pitääks ne ottaa pois vai ei.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 11.12.2010 1:44

Ei pidä. Se on muutenkin rasvaa eikä muovia.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 11.12.2010 1:56

Laakerihäkki taitaa olla kyseessä, ei saa ottaa pois.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 11.12.2010 2:12

Itse asensin juuri tuollaiset laakerit ja kyllä niissä ihan vaan vaseliinit oli. Näyttivät ekana omastakin mielestä laakerihäkiltä, mutta eipä olleetkaan.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 11.12.2010 11:43

Hetkinen, ootko aivan varma? Sillä nimittäin se laakeri ei toimi ilman laakerihäkkiä. :)

Keijomiehen linkkaamassa kuvassa kyllä laakerihäkki näkyy.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 11.12.2010 11:53

ei niitä näy tossa kuvassa ku toisel puolel on ne muoviset jutut mut luulen että niiden kuuluu olla siel koska ne pitää vissii vaseliinit paikoillaan ja niissä on sellaset jutut mitkä pitää kuulat oikeissa kohdassa ne on niinku semmoset ku vakiolaakereissa mut vaa jotain muoviseosta luulisin.

edit: siinä on tälläiset muovirinkulat http://www.motot.net/wiki/Kuva:Kuulalaakeri.jpg

ei kai oo mitää väliä että kuinka päin laakerit laittaa ku laitoin sillee ku vanhatki oli laitettu.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 11.12.2010 14:38

Ei oo väliä kummipäi laittaa. Ja Shape kyllä mullaki siel jonkulaine häkki oli, mutta pinnassa oli vaseliiniä ihan tasasesti niin sitä ei ees huomannu heti.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
hömpelö112
Liittynyt:
29.6.2010 10:28

ViestiKirjoittanut hömpelö112 » 7.1.2011 5:05

kampiakselihan ei oo kuluva osa, ainoastaan laakerit kierto kangessa, eli samaa kampiakselia voi käyttää pitkään jos vaihtaa laakerit mutta se voi olla aika kallista kun ei sit kampiakselin alalaakeria voi itse oikee vaihtaa :D itsekun kasasin lohkot niin ei meinannut pyöriä koska otti iha vähän kiinni, keskitin rupesi paranemaan pyöriminen, sitten napautukset molempiin päihin pari kertaa niin jo rupes pyörimään :D
wertykaali
Liittynyt:
30.4.2008 13:53
apuja

ViestiKirjoittanut wertykaali » 30.1.2011 18:48

En viihdi selata koko topicia läpi, joten jos viihtisi vastata:)
Onnistuuko pelkän kiertokangen vaihto kotikonstein? Mitä erikolisvälineitä mahd. tarvitsisi ja mitkä on kompastuskivet? Miten tuo tasapainotus suoritetaan.
Vai ostanko suosiolla uuden kampuran, koska hinnassa ei ole hirveästi eroa vs. kiertokangen vaihdattaminen liikkeessä.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 30.1.2011 18:57

Kietari pitää vaihtaa koneistamol. Tunnen amiksen joka vaihto ite sikaan amiksessa kietarin, mut siel onki kaikki välineet. Lopputulos oli ihan toimiva, mut ei kyl ehkä paras mahollinen.
Vaihto ei montaa kymppii koneistamol maksa, mut suosittelen kyl halpaa kampuraa ulkomailt ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista