Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
Yam4ha kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset kiinni. Nyt sulla liian löysät kun nappaa liian aikasten kiinni.
No Tietääkseni pro replicalle ei tarvi laittaa jäykempiä kun Malossin punaset
It Ain't fast without mixed gas!
Dementikko
- Liittynyt:
- 19.2.2011 18:56
Mullakin on tiukimmat mahdolliset jouset kytkimessä, mutta ei vaan millään halua lähteä piikiltä liikkeelle.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Parta779 kirjoitti:Yam4ha kirjoitti:Jäykemmät kytkinjouset kiinni. Nyt sulla liian löysät kun nappaa liian aikasten kiinni.
No Tietääkseni pro replicalle ei tarvi laittaa jäykempiä kun Malossin punaset
No ne löystyy sitten nopeasti, niin kuin mullakin löysty kokoajan vaikka putkena oliki next-r.
Ongelma ratkesi sillä, että tein variaattorikoppaan tuuletusreijät.
Onhan varmasti rullat optimaaliset?
Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
:S no mulla on tuuletus reiät,S6 wingcooler kytkinkello, ja seki meni siniseks parissa päivässä
Mutta nyt se toimii paremmin, kun laitoin 4.5gr rullat, huutaa niillä vähä mut kun kerää kiekat, niin lähtee suoraan piikille.
Siinä kuitenki kestää se 2sec et se kerää kiekat ko ei meinaa oikeen jaksaa kerätä niitä.
Toimii kuitenkin ok.
It Ain't fast without mixed gas!
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Ettei vanha kytkin olis paska ja luistais jos kerta Wing Cooler meni tuuletusreikien kera samantien siniseks?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
Kytkin palat ei varmaa vois olla yhtään ton karheammat mitä nyt on melkein kuin santapaperia
It Ain't fast without mixed gas!
Gasket
- Liittynyt:
- 12.4.2012 20:42
2t kiinanihme jossa kiinni 70cc racing airsal, 24mm PWK jne.
Voimasiirrossa Malossin overrange etuvari ja vakio takavari. Nyt rullat 4,7g ja varin mukana tullut malossin punainen vp, eli käsittääkseni "+50%". Hihna vanha, muut hilkkeet uusia.
Kiertää ylös, mutta vauhti ei kiihdy kuten voisi kuvitella. Kierrokset tökkää ilmeisesti cdi:hin, huutaa siis kovin. Racechronolla 1/8 maililla (~201m) 53 km/h. Kytkin pitää, kokeilin jo lähes tyhjäkäynniltä kytkevillä vakiojousilla ja sama homma. Nyt kiinni S6 punaiset "mid-racet" ja kytkentäkierrokset ihan ok. Hihna siis luistaa oman dignoosin mukaan. Etuvari myös kuumenee nopeasti.
Hihnassa leveyttä sellaiset 16-16,5 mm ja pituutta mittasin tiukasti ulkokehää pitkin sellaiset 790 mm ja 791 mm (kaksi mittausta).
Uutta hihnaa varmaan kaipailisi ainakin, mutta minkä mittaista? Olisiko vakio olevinaan 788 mm vai lyhyempi? Rengastus 12"/13" tässä. Pitäisiköhän kokeilla pitempää hihnaa samalla? Nyt jää ehkä 7 mm etulautasen yläreunasta (en ole kokeillut mitä kulkee tuolloin). Hihna on myös melko kireällä kone sammuksissakin, jos uusi on vielä leveämpi niin...
Kaipailisiko vielä tiukempaa vp:tä? Sylinteri on "up to 12 hp" versio noista airsaleista ja putki yläkireä.
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Mikä putki? Kaasari kuulostaa omaan korvaan turhan isolta. Mun laiskimus kiihtyy tuohon nopeuteen helposti sadan metrin matkalla. Variaattorin säädöt pielessä tai putki ja sylinteri "eriparia". Kierrokset olis kanssa hyvä tietää, ollaanko edes oikealla alueella. Tuolla vastapainejousella luulis pelittävän. Tee jäähdytysreikiä varinkoppaan, jos ei vielä ole.
Hihnaksi Piaggion 17.5x804mm. Etuvariin sen verran prikkaa liukuholkin ja tuuletuslautasen väliin, jotta hihna makaa holkin päällä (ei puristuksissa rullakupin ja tuuletuslautasen välissä). Tarkasta myös pääseekö hihna alas asti takalautasissa. Jos ei niin voimansiirtolevy vaihtoon, vakio aiheuttaa lisäksi kuopan kiihdytyksessä.
Tässä hiukan omia hihnamittauksia:
Motoforce "17x800" 796mm
Dayco "17x800" 796mm
Dayco "17.5x804" 803mm
Vakio "17x788" 801mm
Malossi Overrange Minarelli "17.5x780" 786mm
Malossi Overrange CPI "17.5x816" 817mm
dwacz
- Liittynyt:
- 9.5.2012 17:59
jonik1 kirjoitti:Malossi Overrange CPI "17.5x816" 817mm
Mistä kyseistä tuotetta saa
http://www.racing-planet.de/drive-belt- ... rettyPhoto onko yhtään samaa?
Gasket
- Liittynyt:
- 12.4.2012 20:42
Kaasari on isohko, mutta ei mitenkään liian iso. Kone kyllä pelaa, piikittää ja kiertää. Ei ole mittaria, mutta ihan reilusti kyllä. Aika samat ottaa rengas ilmassa mitä veto päällä. Putki on kawan kx60 crossin muokattu. Koppa on rei'itetty, mutta eipä siitä mitään apua ole kun ei ole lämpöongelma.
Voimansiirto kytkee vetoja vähän alta piikin (kytkin) ja kun tulee piikille, niin joskus irrottaa pidon renkaasta hetkeksi ja sitten voimansiirto lyö läpi. Että yrittää ikäänkuin pitää, mutta suttaa sitten. Vähän kuin kytkin luistaisi vaihdemopossa. Täytynee kokeilla ensin uudella hihnalla ja varuilta voisi ottaa vielä vaikka gramman raskaammat rullat, vaikken kyllä usko rullissa olevan.
Taitaa normi polyesterihihnassa olla parempi pito mitä kevlarissa?
Eihän sinne lautasten väliin voi prikkoja laitella kun niiden pitää mennä toisiinsa kiinni. Täytyy takavaria tutkia tarkemmin kunhan ensin saisi hihnan pitämään.
Onko muuten linjausohjeita variaatoreille? Aloin miettiä voiko linjaheitto aiheuttaa vajavaista pitoa? Kelkkoihin on ainakin sellaisia linjarautoja olemassa. Tosin kyllä noissakin hihnat pitää vaikka olisi vinossa, ei vaan kestä kovin kauaa...
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.
san2
- Liittynyt:
- 1.6.2004 21:53
Mistä saa keskipako kytkimien jousia?
Mulla olis tallissa high end aeroxi joka on tuotu espanjasta. Siinä kiinni polinin 3g kytkin jossa siniset jouset jotka ovat aivan liian löysät.
Polinin maahantuoja antaa 7 viikon toimitusajan jäykemmille jousille.
Mistä saan kytkimeen jäykemmät jouset nopeammin, tai mistä ylipäätänsä saa skootterien kytkimen jousia, jos joku muu merkki sopisi vaikka? Tai voi ehdottaa mistä saisi uuden kytkimen (jousien kera/ tai säädettävän).
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Scootzstoresta kantsii kysellä kytkimiä tai sitten Scooter-Attackista Stage6 Torque Control (kytkin) + punaset
Torque Controlliin tarkoitetut kytkinjouset. Ja laitas speksejä ja kuvia siitä "High-End" Roxista tänne Motottiin.
JereR-
- Liittynyt:
- 16.8.2011 18:26
Tiedättekö minkä skootterin kytkin
tämä on?
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Villi arvaus: jonkun ikivanhan Minarelli-moottorisen skootterin, jossa on vielä kaksikenkäinen 105mm -kytkin.
Parta779
- Pyörä:
- Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
- Paikkakunta:
- Kemi
- Liittynyt:
- 2.6.2012 13:55
Jos laittas itellekki ton torque control kytkimen ja punaset jouset lähtisköhän sitte piikiltä, ku ei lähe noilla malossin punasilla.
Tai lähtee se sitte ku kerää kiekat tietäskö kukaan että mikä vois olla ko ei jaksa kunnolla kerätä kiekkoja kerää sillee vähä röpeltäen ne mut ei se rikkalla käy, koska 60 suutin nyt ja ei kestä isontaa..
It Ain't fast without mixed gas!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista