Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

erska420
Liittynyt:
29.4.2012 23:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut erska420 » 10.9.2012 21:23

50% ovat ! ja painavemmilla rullilla kiihtyy vielä huonommin :( noilla menee kohtalaisen hyvin ja huiputkin on sitä 89 luokkaa :) onko totta että leovincen zx putkella voisi pärjätä paremmin ?
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 10.9.2012 21:26

Se on helpompi saada säätöihin. Ja ootko kokeillut rullia esim. 4g, 4.2g jne. -tarkkuudella, tuo putki on sen verta tarkka säädöistä. Eikä tartte olla het filosofiks haukkumassa...
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 10.9.2012 21:33, muokattu yhteensä 1 kerran
erska420
Liittynyt:
29.4.2012 23:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut erska420 » 10.9.2012 21:30

jep, vähän aikaa sitten oli 4.5g ja ei kelvannut, sitten ostin 4.2g eikä sekään vaikuttanut ja sitten ostin 3.6g ja vähän parani :o ? eli jos millään keksisitte sellaisen putken joka on samalla tehokas ja olisi helppo säätää :(
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 11.9.2012 0:04

Slerpa_ kirjoitti:
Pakokaasujen hapetusjärjestelmähän taitaa kaikista vähän uudemmista löytyä.
Eli sama kun vanhan ajan amerikkalainen ilmapumppu? Sama paska tulee ulos, tosin laimeempana kun siinä on ilmaa joukossa-> päästöt näyttää mittareissa pienemmältä. Vähän sama asia jos laittaa10 litran ämpäriin veden joukkoon litran öljyä, tai järveen litran öljyä. Sama määrä, kuitenkin järven öljypitoisuus on pienempi.
Korjataanpa virheellinen käsitys tästä hapetusjärjestelmästä. Sen tarkoitus ei ole pumpata puhdasta ilmaa pakojärjestelmään sen takia, että päästöt näyttäisivät pienemmiltä.

Ei suinkaan, vaan kyseessä on katalysaattorin hapetusjärjestelmä. Katalysaattori ei toimi kunnolla täydellä teholla hapetta. Happea tarvitaan hapettaessa palamattomat hiilivedyt vedeksi ja hiilidioksidiksi, sekä hiilimonoksidin muuttamisessa hiilidioksidiksi.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
veltsu_
Liittynyt:
3.4.2011 12:53
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut veltsu_ » 11.9.2012 9:43

onko tuon hapetus järjestelmän tukkimisella mitään hyötyä tai mitä Haittaa esim. Jos vakioputki ja hukkikset tukossa.sen ymmärrän jos tehari niin tuota ei voi käyttää ku tehareissa ei ole letkulle paikkaa.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.9.2012 12:49

Tehon puolesta ei ole väliä onko se auki vai tukittu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 11.9.2012 19:23

Itseasiassa tuli testattua viime viikonloppuna 10 Hz GPS:n kanssa (hyvin tarkka), että ratastettu Derbi Senda kulkee SAS-järjestelmän kanssa 63,2 km/h ja ilman sitä 65,4 km/h. Vetoja oli kummassakin konfiguraatiossa neljä, kaksi kumpaankin suuntaan. Niistä laskettiin keskiarvo.

Itse nopeudesta ei voi tietenkään vetää mitään johtopäätöksiä, mutta nopeuden delta-arvosta voi. Moottori siis jaksoi kiertää vähän enemmän kun SAS-järjestelmä oli tukittu. Ero ei ole kuitenkaan kummoinen, ja kannattaa ottaa huomioon katalysaattorin heikentyneen toiminnan myötä lisääntyvät päästöt. Mielestäni SAS:n tukkiminen ei ole tarpeellinen/järkevä toimenpide.

Epäilisin eron johtuvan siitä, että pakoputkessa oleva tuore seos laihenee lisääntyneen ilman myötä, ja sitä kautta moottori tuottaa vähemmän tehoa. Toinen vaihtoehto on se, että lisääntynyt kaasun määrä pakoputkessa vaikuttaa negatiivisesti pakokaasujen virtaavuuteen muutenkin ahtaassa systeemissä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
dwacz
Liittynyt:
9.5.2012 17:59
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut dwacz » 11.9.2012 21:12

Mistä sais keeway factiin halvalla/halvimmalla stage 6 pro:n ?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.9.2012 22:09

Käytettynä. Tai sitte etit nettikaupoista, vertailet hintaa. Jos kokonaisuutta meinaat, niin ota postimaksut huomioon myös.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
erska420
Liittynyt:
29.4.2012 23:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut erska420 » 11.9.2012 22:23

noniin olen ettinyt leovince zx putkea roksiini eikö mistään löydy :D 3h ettiny nyt !
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Dementikko » 11.9.2012 22:46

Nyt kyllä kuulostaa ihmeelliseltä... Katsopa vaikka Scooter-Attack, Easyparts tai lähes mistä tahansa, niin varmasti löytyy. Mistähän olet yrittänyt etsiä?
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
dwacz
Liittynyt:
9.5.2012 17:59
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut dwacz » 12.9.2012 18:38

Nonni scootter attackistahan se löyty mutta roxiin ja ei ole varastossa eikä ole tulossa niin tuota onko tietoo kauanko noilla ylleensä mennee että olis tulossa? Tai onko jotain vastaavan tehokasta putkea jota ois saatavilla suomesta tai ulkomailta?
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Dementikko » 12.9.2012 19:18

Kannattaa varmaan katsoa Stage6 Pro Replicaa.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 12.9.2012 19:58

dwacz kirjoitti:Nonni scootter attackistahan se löyty mutta roxiin ja ei ole varastossa eikä ole tulossa niin tuota onko tietoo kauanko noilla ylleensä mennee että olis tulossa? Tai onko jotain vastaavan tehokasta putkea jota ois saatavilla suomesta tai ulkomailta?

Eikös Dementikko kylläkin vastannu käyttäjälle erska420 ? Kuitenkin eikös sulla dwacz oo jo Replica?
dwacz
Liittynyt:
9.5.2012 17:59
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut dwacz » 12.9.2012 22:34

Jep multa löytyy tuo replica mutta niin onko jotain pro:Ta vastaavaa tai tehokkaampaa? :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista