tonza85
- Liittynyt:
- 16.5.2015 21:07
Reetuhai2 kirjoitti:Liian pieni suutin. Neula ei vaikuta täyskaasulla.
Eli varmaan kannattaa kokeilla 80-90 välist suutinta?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Vois löytyy siitä välistä. Liian isosta lähtee pienentää ni ei jää vahingossa hiukka laihalle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tonza85
- Liittynyt:
- 16.5.2015 21:07
Reetuhai2 kirjoitti:Vois löytyy siitä välistä. Liian isosta lähtee pienentää ni ei jää vahingossa hiukka laihalle.
Joo ostin 85 suuttimen nii kylmäl toimk hyvin mut lämpimänä ei meinaa pysyä käynnis ja täydel kaasul pääsee eteenpäin ja röpöttää,eli liian iso suutin vissiin..
tonza85
- Liittynyt:
- 16.5.2015 21:07
Tilanne päivitys 85 suuttimen kans ei saa tarpeeks bensaa vaik aikasemmin röpötti nii syy oli et tyhjäkäynti suutin oli irti.
Kokeiltu 95 suuttime kans mut tuntuu et ei saa tarpeeks bensaa silläkään ku laittaa kaasun pohjaan ja pyttynä on motoforce 50cc,leovince tt ja vaahtomuovi suodatin.
Voiko muka tarvita yli 100 suuttimen noille speceille???
Kaasuttimen 17.5mm phva ja skodana gilera runner sp 50
tonza85
- Liittynyt:
- 16.5.2015 21:07
Vaikuttaako toi neulan nosto yhtään yläkieroksilla ku tuntuis et käy vähäsen laihalla yläkieroksilla skootteri?
Aikasemmin oli 110 suutin jolloin söi tulpan 15-40km välein,vaihoin 102 suuttimen ja nyt näyttäis käyvän pikkasen laihalla yläkieroksilla.
super_tetris
- Pyörä:
- Peugeot SV Executive 70cc
- Liittynyt:
- 23.11.2011 15:28
Asensin pököttiin TNT Racingin 21mm kaasariin ja olen saanut säädettyä sen jokseenkin kohdalleen, mutta muutamia oireita on vielä, osaisiko joku neuvoa?
Käynnistäessä skootterin kylmänä, se ottaa ihan täydet kierrokset ja lähtee pikkuhiljaa laskemaan kierroksia alas normaaliksi. Tähän ei siis vaikuta ryypyn, tai kaasun asento. Lämpimänä käynnistäessä lähtee ihan normaalisti käyntiin. Olen vaihtanut pääsuuttimen ja neulasuuttimen pienemmäksi, voisiko liian suuri tyhjäkäyntisuutin aiheuttaa tällaisen oireen? Liian suureen tyhjäkäyntisuuttimeen viittaa myös laiskat ja raskaan kuuloiset, röpöttävät matalat kierrokset. Imuvuotoa myös mietin, mutta luulisi, että kierrokset sitten pysyisivät korkeana, eivätkä laskisi alas normaaliksi.
Set uppi on siis Malossin 70cc pannu, isompi imukaula, porattu vakio airboxi, modattu vakioputki. 85 suutin ja W9 neulasuutin.
Bensan kulutus on myös aivan järkyttävää; vie varmaan lähemmäs 8-9L sataselle…en tiedä onko tämä normaali kulutus ylläolevan kaltaiselle kokoonpanolle.
evo7
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.11.2003 12:40
Mistä lähteä liikkeelle kun kaasarille ei tule bensaa..? Eli kone ei lähde käyntiin.
Alipaineletku kunnossa, "bensapumppu" kunnossa, kalvot ehjät. kaasarina vakio sf3.
Mutta kaasarille syötettynä manuaalisesti kone käy hyvin...
Myytävänä paljon led-nauhaa punaista, sinistä ja vihreää. Kysy lisää!
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Sanoisin että bensaletku tukossa tai bensahana tukossa. Eihän siinä muuta ole kaasarin ja tankin välissä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
super_tetris
- Pyörä:
- Peugeot SV Executive 70cc
- Liittynyt:
- 23.11.2011 15:28
Olen nyt saanut todeta 21mm kaasarin asentamisen jälkeen, että bensan kulutus on noussut aivan kohtuuttomaksi. Vie tällä hetkellä noin 11L/100km - toki se käy vielä aika rikkaalla, mutta vaikka tuosta saisi pari litraa säädettyä pois, niin kulutus on silti edelleenkin kohtuutonta.
Ajattelin siis vaihtaa suosiolla 19mm tai jopa 17,5mm kaasariin (70cc siis kyseessä). Olen ymmärtänyt, että 21mm ja 17,5mm välillä on dramaattinen ero bensan kulutuksessa, ja tehon menetys aika pieni, jos ei puhuta high-end vireistä. Nyt siis kysyisin teiltä, onko 19mm ja 17,5mm bensan kulutuksessa merkittävää eroa? Kannattaako asentaa tuo, 70cc:lle optimaalinen 19mm, vai alakanttiin 17,5mm bensasäästöt mielessä?
En siis hae mitään kisakireitä virejä, vaan lähinnä kevyesti viritettyä 70cc:tä, jolla on mukava ajella kaupunkinopeuksia...
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Koitahan säätää vielä sitä kaksykköstä? 17.5mm vs 19mm huomaa pienen tehoeron, mutta kulutus saattaa olla jopa pienempi tuolla 19mm kaasarilla. Eihän sitä koko ajan tuppi nurin tarvitse vetää. Sama koskee tuota 21mm vs 19mm, mikäli oikeissa säädöissä ei kulutuksessa pitäisi olla merkittävää eroa.
Isompi kaasari -> isompi teho -> tarvitaan vähemmän kaasua samaan nopeuteen jne.
super_tetris
- Pyörä:
- Peugeot SV Executive 70cc
- Liittynyt:
- 23.11.2011 15:28
Lähdin sitten Ledinauhan ehdotuksen mukaisesti säätämään tuota 21mm. 85 pääsuuttimella ja W9 neulalla olen saanut 3/4 - täyskaasun kuulostamaan aika hyvältä, mutta tyhjäkäynti ja matalat kierrokset, jolla suurin osa ajosta tapahtuu, tuntuivat aika raskailta/rikkaalta kaasarin mukana tulleella 50 tyhjäkäyntisuuttimella. Laitoin sinne 41 tyhjäkäyntisuuttimen, jonka asentamisen myötä tuli outo oire. Kone ottaa ihan täydet kierrokset käynnistyessään ja kuulostaa siltä, että meinaa räjähtää. Tämä oire viittaisi siihen, että kone saa liikaa ilmaa suhteessa bensaan, mutta 41 tyhjäkäyntisuuttimen ei pitäisi käsittääkseni olla mitenkään erityisen laiha tähän set uppiin.
Mietin, että voisiko ongelma olla tähän set upiin liian hyvin hengittävässä airboxissa? Olen modifikoinut vakio airboxia poraamalla siihen reikiä, vaihtamalla ohuemman filtterin, ja rakentamalla siihen väljemmän 32mm snorkkelin. Olen myös poistanut vakio airboxista sisältä löytyvän 90° mutkan.
ps: imuvuodosta oireen ei pitäisi johtua, sillä imukaula on liimattu gasketilla ja pultit kiristetty locktitellä….
tonza85
- Liittynyt:
- 16.5.2015 21:07
Sanokaas mist kannattaa alottaa suuttimen kokeilu ku aikasemmin oli vapaavirtaussuodatin kiinni kaasarissa,suutin 105 ja nyt asensin vakio kotelon/suodattimen?
Gilera runner sp,motoforce 50cc alusylinteri ja tt leovince löytyy
super_tetris
- Pyörä:
- Peugeot SV Executive 70cc
- Liittynyt:
- 23.11.2011 15:28
Voipi olla, että tämä on aika tyhmä kysymys, mutta….Mikä sen kaasarista, imukaulan puolelta, putken yläpuolelta löytyvän huohotinputken merkitys on? Pitääkö sen olla tulpattu, vai auki?
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
tonza85 kirjoitti:Sanokaas mist kannattaa alottaa suuttimen kokeilu ku aikasemmin oli vapaavirtaussuodatin kiinni kaasarissa,suutin 105 ja nyt asensin vakio kotelon/suodattimen?
Gilera runner sp,motoforce 50cc alusylinteri ja tt leovince löytyy
Kokeiles vaikka 65 - 70 riippuen onko messinkilevy paikoillaan.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
tonza85
- Liittynyt:
- 16.5.2015 21:07
Alotin tolla 85 suuttimel nii ei booaa eikä muutakaan vaan tuntu toimivan hyvin ja messinkilevy ei ole paikallaan,pitää vaan viel pikkasen säädellä ja ajella lisää.
Nyt vaan tänään ku laitoin käyntiin niin tulppa meni jo 3 kerta täs 150km aikana ku tulppa menee perkl....
Aikasemmin oli kyl 105 suutin ja vapari nii voi olla sen takia ottanu toi tulppa jo osumaa.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista