4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 9.9.2013 2:00

Onhan näitä kiinaskoottereita yli 50 tuhatta ajettunakin. Öljynsuodatin on mallia mamman teesiivilä jota ei tarvi uusia ikinä, putsaus riittää. 12 tkm ajetulla -09 kamppeella on varmasti vielä paljon kilometrejä edessä jos on vain huolehdittu tuoreet öljyt koneeseen tiheästi. Jos on soiva peli niin pari saturaista tiskiin ja olet kiinamopon omistaja.

Öljynähän voi käyttää halvinta kuraa mitä löytyy, traktorin öljytkin pelittää oikein hyvin! Talvella öljyjen kanssa pitää olla tarkempi.

Pääasia on se että öljynvaihto on max. tuhatkunta kilometriä/kuukauden välein jos jatkuvasti ajelee. Jos aurinkoisina sunnuntaipäivinä vain ajelee saattaa riittää kerran kesässä öljynvaihto. Talviajoon suosittelen esimerkiksi Teboilin kultaa, 5W-jotain. Lähtee paremmin käyntiin kun on ohut öljy ja säästää moottoria kummasti, kylmäkäynnistys kun vastaa 500km ajoa.

Vara- ja kulutusosiahan näihin saa kyllä halvalla, ainoa huono puoli on joissain määrin osien suuri tarve :D Halvat nastarenkaat löytynee käytettynä.
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Karaikun » 9.9.2013 2:13

Kiitos jupesedälle kattavasta ja nopeasta vastauksesta! :) tämä baotiani kyllä menee niin halvalla että melkeen pakko hakea pois, vaikka ei itsellä ehkä niin paljon tule käytettyä, niin onhan tällä varmaan ihan mukava kierrellä kyliä :lol:
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 9.9.2013 19:04

Mistä sais nopeasti ja halvalla variaattorin hihnan Baotian Fude Race BT49QT-12 -skootteriin? Kun tänään tuli 10000km mittariin täyteen, ja sen jälkeen meni hihna poikki. Perjantaina pitäs lähtee tampereelle, eli sitä ennen tarvisi saada tuo uusi hihna. Skootterissa on 12" renkaat, ja en tiedä minkä kokoinen hihna siihen pitäisi ostaa (729 vai 788 hihna?)
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 9.9.2013 20:42

virijavara.fi <- tuoltakun tilaat niin on torstaina viimeistään postilaatikossa. mittaa tiivistepinnan pituus tai googleta huolto-opas mistä selviää ainakin hihnan pituus. jos on 43cm varikoppa tiivistepinnasta mitattuna niin 729 jos on pidempi niin sitten se pidempi hihna.
Skyteam on ongelmajätettä.
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 10.9.2013 19:59

Tojaa kirjoitti:virijavara.fi <- tuoltakun tilaat niin on torstaina viimeistään postilaatikossa. mittaa tiivistepinnan pituus tai googleta huolto-opas mistä selviää ainakin hihnan pituus. jos on 43cm varikoppa tiivistepinnasta mitattuna niin 729 jos on pidempi niin sitten se pidempi hihna.

Kiitoksia :) Tilasin äskettäin tämän hihnan: http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=242
Vanha hihna meni tosiaan poikki, kun tuli vähän päälle 10k km mittariin, ja taisi myös kulua siinä se hihna kun alamäkeen vedin aina kaasu pohjassa ja sillon skootteri tärisi hituse :D
Vielä olis yks pieni kysymys, saako näihin baotian fude skoottereihin mistään hienompia vilkkuja? Tarvis saada hienommat/pienemmät vilkut tähä fude raceen :P
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 10.9.2013 20:16

miksi ei sais? ;) kyllähän sä voit mennä hakemaan esim. biltemasta ledi vilkut ja laittaa kiinni vaan.
Skyteam on ongelmajätettä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.9.2013 20:44

Retroilija kirjoitti:Sanokaas ny oikeesti mikä tossa mättää. Ajoin kotia 50km tänää ja aina välillä sytytys katoo muutamaks sekunniks vähän köhien, toimii taas kun päästää kaasun irti pariks sekunniks ja takas täysil. Ennen ku noin käy ni moottoriääni käy pari sekuntia vähä matalammaks. PHBG, 72cc, 78(?) suutin. Tehopuola, tulppia vaihdeltu.

Lisään vielä että telineellä kierrätettäessä yli 8k ni alkaa välillä rötäämää.
crz_
Pyörä:
Kymco Agi 50, Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Etseri
Liittynyt:
16.4.2012 20:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut crz_ » 11.9.2013 22:57

Mikähä armaalle kyllikille tuli ku rauhaksee mökkitietä ajelin ja sit kuulu jonkin sortin kovempi ääni (pamaus tms.) ja rupes hyytymään niin että kulki enää puolella kaasulla, sitten kolmanneksella ja sitten pysyi enää tyhjäkäynnillä ja tukehtui heti kaasua annettaessa, ollut nyt siitä asti mykkänä :/ venttiilit laitoin ainakin kohdilleen (Kymco agility -07, välykset 0,8(?)) Omakyhäämä putki (normaali mutta päässä n. 20cm kebabrulla jossa talovilloja :D:D:D ihan hyvin toimi sillä ei siinä) ja malossin vapari oli kiinni ja niiden kanssa ehti joku 200km kulkee ennenkö äksidentti tapahtu. Skodella ajeltu sen 13-16tkm nyttemmi ja pahemmi oo mitää huoltanu muutaku öljyt sillo tällö muutama tuhanne välei vaihtanu ja variaattori on puolet ajasta pitäny kauheeta ääntä muttei oo mitemmi ollu ongelmiakaa sen kanssa.

Elikkä nyt vaan pyörittää konetta muttei käynnisty, tulpan vaihdoin ja antaa kyllä kipinää ja kaasua antaessa tukehtuu starttaamisen aikana. Bensansuodattimenkin vaihdoin ja kaasari näytti sisältä olevan ehjä :s

Kellään mitään diagnoosia heittää tähän?
Kymco on hurja peli.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.9.2013 23:01

Onko puristuksii? Mä ainaki kattoisin mitä pytty on syöny.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
crz_
Pyörä:
Kymco Agi 50, Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Etseri
Liittynyt:
16.4.2012 20:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut crz_ » 11.9.2013 23:18

Kyllä siellä vielä tuntuu olevan ettei se ihan tyhjää pyöri. Vaikee koittaa ku kiksi paskana mutta ainaki mitä räikäl pyöritin nii siinä ainakin tuntu. Onse varmaa pyttyyn kurkattava vaikka miten välttelin ;D
Kymco on hurja peli.
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 12.9.2013 20:46

Asensin uuden variaattorin hihnan, ja luin että sitä kannattais sisäänajaa parikymmentä kilometriä. Kuinka lujaa voin ajaa sisäänajossa? Kun en ole ennen ikinä sisäänajanut mitään ajoneuvoa :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.9.2013 20:56

Ei sitä hihnaa pahemmi tarvii sisäänajaa. Iha normaalisti ajelet vaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 14.9.2013 18:15

Kertokaas joku mulle mitä on. Tossa on jo pitkän aikaa ollu kosketushäiriö mittariston valois ja takavalos, päätin tehä nii et otin virran takavalolle kilvenvalon johdosta ja mittaristolle rosvolla yhdelt liittimelt. Nyt mittarinvalot palaa heti ku laittaa virrat päälle, mutta jarruvalo menee oikkariin.
Painoin jarrua ni sulake posahti, kytkin sit raakasti sulakkeen pois että pääsee diagnoosia tekemää. Irrotin mittarinvalot, ei mitää vaikutusta. Irrotin mittariston, ei mitää. Irrotin toisen jarruvalokytkimen, ei mitää.
Siitä, kuvan keskellä olevat johdot on syylliset. Toinen jarruvalokytkin poistettu. Tällä kytkennällä aina toiminu vaikka härölt näyttääki, eikä ota maahan kii.
E: Koitin irrottaa toisenki kytkimen ja kytkee noi liittimet yhteen, oikkaria ottaa.
E2: Takavalo irrotettu, ei muutosta. Alkaa vähitellen vituttaa.
Kuva
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 15.9.2013 13:56

Noni, vika löydetty suuren työn jälkeen, se johto otti oikkaria joka kertoo startille että jarruu painettu. Aikamoista laastaroimista tää on, mutta sanokaas miten mä kytken tän laitteen ettei jarruvalon tarvis olla päällä ku starttaa?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.9.2013 14:01

Vaihtavan releen se tartteis väliin.
Tuolla samasta asiasta: http://www.netikka.net/phweb4/skooter/start_help.php
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista