Scooter Tuning #10

dwacz
Liittynyt:
9.5.2012 17:59
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut dwacz » 6.9.2012 22:56

Kuollutta mutta niin oisko jollai ideoita?
orbi
Liittynyt:
22.9.2012 12:30
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut orbi » 22.9.2012 12:36

Onko paha tämän värinen tanko ja adapteri tummansini-musta
väriseen Sf2? http://www.tmi-janikaasalainen.fi/images/303245.jpg
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 22.9.2012 14:01

Itse hommaisin sen tummansinisen värisen tai koko mustan, tuon värinen pistää ikävästi silmään.. Tämähän on vain minun mielipide. ;)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jaman
Liittynyt:
26.1.2012 18:03
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut jaman » 4.10.2012 14:52

Sopiskos tälläinen peili jos peilin varsi tulee koko tangon läpi. Vai tuleeko ne kaikissa skopissa en oikeastaan tiedä kun ei ole tarvinnut tietää :nolo: linkki:http://www.janikaasalainen.fi/peili-tunr-carbon-vasen-p-9227.html

Jos ei käy niin saa myös laittaa linkkiä. Sellaisiin peiliin jotka käy. Onkos muuten nuo tnt peilit minkälaisia. Onko kestäviä?
Lartsipekka
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
5.10.2012 14:32
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut Lartsipekka » 5.10.2012 14:34

Mikä crossitanko ja adapteri sopii parhaiten Aeroxiin? :)
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut ramba__ » 5.10.2012 15:25

jaman kirjoitti:Sopiskos tälläinen peili jos peilin varsi tulee koko tangon läpi. Vai tuleeko ne kaikissa skopissa en oikeastaan tiedä kun ei ole tarvinnut tietää :nolo: linkki:http://www.janikaasalainen.fi/peili-tunr-carbon-vasen-p-9227.html

Jos ei käy niin saa myös laittaa linkkiä. Sellaisiin peiliin jotka käy. Onkos muuten nuo tnt peilit minkälaisia. Onko kestäviä?


Peilin varsi tangon läpi, mitäh?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut jkoljo » 6.10.2012 20:34

Nyt tässä kelien viiletessä olisi tarkoitus asennella Pösöön nitrot, siis ilokaasujärjestelmä. Tilasin jo setin, se tulee Wizards of Nitrousilta Englannista, 20 oz pullolla. Erikoisuutena 25 heppaisen solenoidin (max virtaama) sijaan 75 heppainen malli..

Kysymys kuuluu, mihin asentaisitte pullon sekä solenoidit? Ideaalisti letkujen pituudet tulisivat olla mahdollisimman lyhyet, mutta tällaisessa tapauksessa letkut eivät missään järkevässä tapauksessa tule liian pitkiksi. Siis ideana on että setti näyttää hyvältä.

Solenoidit voi asentaa mihin tahansa kulmaan, niissä tulee mukana kiinnityspalikka, joissa on reiät pulteille. Typpioksiduulipullon voi asentaa pystyasentoon venttiili ylös- tai alaspäin, tai siten että venttiili on eteenpäin/ylöspäin ja pullo jossain kulmassa.

Tällä hetkellä on ajatuksena patentoida solenoidit kypäräkotelon kylkeen ulkopuolelle for the show, ja pullo venttiili alaspäin tangon ja tukirautojen alapuolelle, skootterin runkoon kiinni. Mielipiteitä? :) Linkki galleriaan.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut Zoneri » 6.10.2012 20:45

Linkki ei toimi. Mutta mä laittaisin tuon penkin taakse vaakaasentoon, tai sitten niin sanottuun jalkatilaan pystyyn. :) Mutta tuossa jalkatilassa tulee suht koht pitkät putket niin ehdotan, että juuri tuonne penkin taakse voisi sen laittaa. :)
Tai sitten Tässä kuvassa: http://www.motot.net/galleria/kuva99726/ Laitat tuon pullon tuohon penkin ''eteen'' noiden tankojen väliin.

Aika hullut suunnitelmat sulla, kun Nosseja tulee mopottimeen. Tuleekohan se ne kestämään? :D
Paska mikä paska.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut jkoljo » 7.10.2012 13:39

Pulloa ei voi asentaa vaakasuoraan sivuttain mopon suhteen, eli penkin taakse asentaminen on mahdotonta. Pullon sisällä on metallinen "letku", jonka läpi nestemäinen typpioksiduuli virtaa järjestelmään. Eli jos pullo on vaakasuorassa sivuttain, sisäistä putkea ei saa taiteltua mitenkään järkevästi imemään kaikkea pullon sisältöä, pitää ottaa huomioon pyörän kallistelu.

Eli tähän mennessä järkeviä vaihtoehtoja on:
  • Tässä kuvassa syyläriltä lähtevien letkujen suuntaisesti venttiili alaspäin. Eli melkein pystysuoraan tangon alapuolelle, vahvikeputkien alle. Ventiili alaspäin -> lyhemmät letkut.
  • Sama kuva, tankojen väliin. Kiinnitys vaikeutuu, tangot kulkevat V-muodossa. Letkut olisivat kyllä lyhemmät :)

Mielipiteitä?
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut ramba__ » 7.10.2012 14:33

Tankojen väliin ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut jkoljo » 7.10.2012 17:06

Jotta pullon saa suoraan vinojen putkien väliin, kiinnityssysteemistä tulee monimutkainen, ja vaikea tehdä hyvännäköiseksi. Lisäksi jos venttiilin laittaa kohti tankoa, (esteettisistä syistä?) NOS linja tulee hyvin pitkäksi. Taidan tällä hetkellä pitäytyä tangon alapuolelle tulevassa kiinnityksessä, pullo tulisi siis tavallaan syylärin taakse.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
metukka
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Liittynyt:
2.1.2011 20:27
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut metukka » 13.10.2012 11:59

Miulla ois taas kysymys, elikkä jos Aeroxiin ostas tommosen Kiesler Subframe setin, joka siis pidentää perää sen 10cm, niin mitä pitäis ottaa huomioon ? Siinähä laskee perä samalla kun takarengas karkaa taaemmas ? Ylettääkö takajarruletku sinne 10cm pidemmälle ?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut Rajis- » 13.10.2012 12:40

jkoljo kirjoitti:Jotta pullon saa suoraan vinojen putkien väliin, kiinnityssysteemistä tulee monimutkainen, ja vaikea tehdä hyvännäköiseksi. Lisäksi jos venttiilin laittaa kohti tankoa, (esteettisistä syistä?) NOS linja tulee hyvin pitkäksi. Taidan tällä hetkellä pitäytyä tangon alapuolelle tulevassa kiinnityksessä, pullo tulisi siis tavallaan syylärin taakse.

Ainakin mun mielestä myös näyttäis paremmalta siinä tangon alapuolella ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Lartsipekka
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
5.10.2012 14:32
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut Lartsipekka » 23.10.2012 16:53

Mikä olisi paras tehoputki Yamaha Aeroxiin kiihtyvyyden ja väännön kannalta?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Scooter Tuning #10

ViestiKirjoittanut jkoljo » 23.10.2012 17:59

Kysyppä tuolla teharitopicissa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista