mirqeee
- Liittynyt:
- 1.4.2013 21:41
Mirqee, onks toi hattu kokonaan silikoonia? Näytti kuvassa osittain muoviselta. Mä oon joka vehkeest kiskonu mäkeen muoviset hatut jos alkanu temppuilee ja tilalle NGK punanen täyssilikonihattu. Onhan myös tulpanjohto hyvä, ettei se vedä maihin.[/quote]
Ei se ole kokonaan silikonia...
"varsi" on muovia.. Tulpanjohto on hyvä.
Pitäs tollanen täyssilikoninenhattu jostain ostaa, mutta täältä tuppukylästä ei saa mistään kaupoista tulpanhattuja, eikä tekisi mieli tilata netistä vain n. 4euron tulpanhattua ja maksaa postikuluja... Postikulutkin varmaan enemmän kuin koko tulpanhattu.. Eikä ole nyt oikein muuta tilattavaa..
Atte1
- Pyörä:
- MBK Nitro -06
- Liittynyt:
- 4.9.2012 17:11
Ongelma olis tämmönen: Aeroxilla lähden liikkeelle 0-30 kiihtyy mainiosti mutta sitten 30-54 kiihtyy todella hitaasti ja ei edes saavuta kyseistä nopeutta jos on esim. vastatuuli tai toinen matkustaja kyydissä. Sitten kun 54 mittarissa niin alkaa vetämään taas tuonne 70 paikkeille. Kaverin kanssa samat säädöt ja sama putkikin ja kaverilla toimii eli säädöistä ei pitäisi olla kiinni.
Mistä vois siis johtua tämmöinen? Kytkinpalat oli entiset, vaihdoin kytkimen ja parani hieman. Sitä ennen toimi vielä paljon huonommin.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Voi se silti olla säädöistä kiinni. Kaverillasi voi olla esim. likainen ilmanputsari tai muita säätöihin vaikuttavia tekijöitä, itse lähtisin etsimään kaasarin säätöjä ihan yksilöllisesti joka vehkeeseen vaikka kaikki palikat olisivatkin samoja. Tehtaan koneistusjälki voi olla erilaista, portaita huuhtelunlähdöissä tms.
trippeh
- Liittynyt:
- 14.6.2012 1:07
Joo alkaa vähä turhautumaan ton boosterin kanssa...
Eli siis ei kierrä tyhjäkäyntiä pidemmälle, kaasua kun antaa niin röpöttää vaan jumalattomasti, ei pääse edes liikkeelle. Tulppa on myös ihan öljyssä kun 15 sekuntia käyttää konetta. Välillä myös paukuttaa putkea.
Kone ja tiivisteet/stefat on tarkistettu ja hyvät on, kaasutin putsattu ja eri säätöjä kokeiltu, 3 eri tulppaa kokeiltu, putkesta poltettu karstat, puola vaihdettu ja ilman tulpanhattuakin kokeilin, mikään ei tunnu auttavan. Aina käyttänyt 2-3% seoksia niin ei ole liikaa öljyäkään tankissa.
Osaako kukaan sanoa mitä vois yrittää?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Onko tullu ihan yhtäkkiä tällänen, vai vähitellen alkanu? Savuttaako?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
trippeh
- Liittynyt:
- 14.6.2012 1:07
Tuli ihan yhtäkkiä kauppareissun aikana, ku olin lähössä kotiin päin nii oli tollanen. Savuttaa ehkä vähän enemmän ku normaalisti.
4rts1
- Pyörä:
- suzuki pv -90 (ex) , Kinkkiskoba, Yamaha dt 170cc (ex), Derbi DRD (ex), Manki (ex), Aprilia RS 154cc, Yamaha aerox(proju)
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 8.5.2010 19:56
Nyt tulee jätkille paha kysymys.
Mikä on kun roxi ei lähde enää käymään, tein täydellisen konerempan (kampura,petarit,sylkkä,mäntä,stefat, variaattori ja kaikki tiivisteet tietenkin.)
Heti rempan jälkeen sain käymään, ajoin pienen testilenkin toimi ihan ok, muutakun ajoin talliin ja otin seuraavana aamuna ulos, niin ei lähtenyt millään ilvelläkään käymään? Kipinä tulee, bensaa saa (kastaa tulpan) ja on puristuksia. Vaihdettu tulppa ja mitattu puristukset.
Heittäkää edes veikkauksia, jos ette osaa sanoa.
Tekniikkana 50cc sport, metran putki, multivari ja ynnämuut sellaiset.
Pudde
- Pyörä:
- Yamaha Aerox 06
- Liittynyt:
- 2.2.2014 2:32
Eli tarina menee näin:
Poistin Keeway F-act skootteristani takalipan, jonka seurauksena ei takavilkkuja saanut mitenkään järkevästi kiinni. Selasin sitten nettikauppoja ja tilasin scootzstoresta tälläiset katevilkut:
http://www.scootzstore.fi/minivilkut-musta-p-2107.htmlPistin ne sitten kiinni takakatteisiin ja iskin johdot kiinni jolloin ilmeni ongelma. Vilkut vilkkuivat aivan liian nopeasti. Painuin suoraan nettiin ja sain selville että tälläisiä ongelmia ilmenee led-vilkkujen kanssa ja asia voidaan korjata vastusten avulla. Oletin siis että vilkut ovat ledit ja menin Biltemaan ja ostin nämä:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... lle-42202/Kun sain ne kiinni ilmeni etteivät vastukset vaikuttaneet millään tavalla vilkkumisnopeuteen.
Lopputulos on siis se että edessä on alkuperäiset ei led-vilkut ja takana ehkä led-vilkut joissa on vastukset. Ja kaikki vilkkuvat aivan liian nopeasti. Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta, tai ideoita vian korjaamiseen?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Joko et kytkenyt vastuksia oikein tai ne ovat väärän arvoiset. Muistaakseni nuo on tarkoitettu rinnankytkettäväksi vilkkujen johtoihin. Itse suosin elektronista vilkkurelettä, menee suurimmassa osassa mopoja suoraan alkuperäisen paikalle ja korjaa tuon ongelman. Motonetistä hintaluokassa 5 - 10€, katso onko alkuperäinen 2- vai 3-napainen ja etsi sen perusteella vastaava elektroninen rele.
Pudde
- Pyörä:
- Yamaha Aerox 06
- Liittynyt:
- 2.2.2014 2:32
Juu kyllä ne on ihan oikein kytketty, ne on varmaan väärän arvoiset. Harmi kun ei pakkauksessakaan noita arvoja lue
Itsekkin mietin tuota elektronista relettä, mutta toimiiko sillä sitten nuo perus halogeenivilkut?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Toimii, tänään viimeksi vaihdoin releen elektroniseen versioon. Edessä vakiot ja takana ledit, hyvin toimii.
Pudde
- Pyörä:
- Yamaha Aerox 06
- Liittynyt:
- 2.2.2014 2:32
Hienoa!
täytyy käydä sellainen hakemassa
peevee55
- Pyörä:
- Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 30.7.2009 21:37
Mitä mahto tapahtua kun ajoin maantiellä ja yhtäkkiä tehot ja nopeus alko laskemaan ja rupes pitämään outoa ääntä ja lopulta pysähty ja sammu? Koitin polkea ja sylinterin alueelta kuuluu jotain vikinää ja ei käynnisty. Kyseessä minarelli am6.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Leikkasi kiinni? Tuntuuko yhä saman verran puristuksia käynnistyspolkimesta poljettaessa?
peevee55
- Pyörä:
- Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 30.7.2009 21:37
Ei ole enää puristuksia. Jos kerran leipo niin millainen homma korjaamises ja mitä pitää vaihtaa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista