Tekniset ongelmat

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.3.2014 0:46

Pytty irti ja porautukseen, uus mäntäsarja, yläpään neulalaakeri kannattaa laittaa ja sit tiivistesarja toki.

Helppo homma jos peukalo on edes enemmän kämmenen reunassa kun keskellä ja kiinnostusta löytyy korjata.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
pösöö147
Liittynyt:
20.5.2013 22:46
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut pösöö147 » 6.3.2014 21:24

Eli mikä vois olla vikana kun peugeot trekkerissä ei toimi ollenkaan etu eikä takavalot, kokeilin sähkökynällä niin valojen johtojen päihin ei tule ollenkaan virtaa.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 7.3.2014 0:28

Tarkista nyt aluksi sulakkeet. Ilmenikö vika yllättäen, jonkun remontin jälken vai mahdollisesti jollain muulla tavalla?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
roban
Liittynyt:
27.2.2014 22:23
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut roban » 8.3.2014 0:15

mitäs tuon kaasarin asennuksessa meni pieleen kun irroitin ja puhistin kaasarin, niin nyt kun laitan skoban käyntiin niin kaasu menee tavallaan pohjaan (eli pyrkii siis heti liikkeelle), vaikka ei kahvaan koske? koitin miettiä jos olis asennuksessa unohtunut joku osa, mutta en keksi mikä se vois olla. kuuluuko esim. luistin olla kiinni neulassa jotenkin, nyt se on ihan irrallaan siitä?

oisko kellään ideoita tähän? kaasutin on weberin 12mm
pösöö147
Liittynyt:
20.5.2013 22:46
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut pösöö147 » 9.3.2014 19:00

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Tarkista nyt aluksi sulakkeet. Ilmenikö vika yllättäen, jonkun remontin jälken vai mahdollisesti jollain muulla tavalla?


meni tulppa, vaihoin tulpan seuraavana päivänä niin sitten ei enään toiminut.. mutta tuskin liittyy tohon millään tavalla..
Jusu^^
Pyörä:
Mbk stunt
Liittynyt:
7.3.2009 14:49
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Jusu^^ » 11.3.2014 0:48

Morjens !

Mistäs lähtisitte onglemaa etsimään kun skootterini käynnistyspoljin lyö tyhjää? rattaat on vaihdettu eikä auttanut mitään. Pientä raksuntaa polkimesta kuuluu mutta lähes kokonaan tyhjää lyö.
Ostan Mbk Oveton vanteet, mieluiten valkoiset tai maalaamattomat! Ota yhteyttä YV:llä.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 11.3.2014 1:07

Onko kaikki osat paikallaan, tarkista räjäytyskuvista. Onko variaattorin puolen "ratas" yms. kunnossa ja kulumattomia? Oikean pituinen kiksin akseli?
Detsoon
Pyörä:
Suzuki rm 125 06 Yamaha aerox 02
Liittynyt:
23.9.2012 21:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsoon » 13.3.2014 23:02

Moro!

Eli kyseessä yamaha aerox 2002. Tuli tossa vaihdettua kampura,laakerit, stefat ja mäntä sekä pytty porautettiin. Kone nipussa, lähtee käyntii pysyy hyvin käynnissä mutta kun kierrokset nousee about 3000-4000 kieppeille alkaa röpöttää/pätkimään. Mikä voisi olla? Kaasariputsattu, puola, cdi, tulppa, tulpanjohto vaihdettu läpät katottu kaasariputsattu,vari tarkistettu ilmanputsari kans pesty+öljytty. Missään ei näyttäisi olevan mitään poikkeavaa. Maadotus kans katottu vetämällä piuha akunmiinuksesta suoraan lohkoon, liittimet ja johdot tarkistettu. Alkaa olla ideat aika vähissä :itku: Voisko pick up anturi oireilla näin tai staattori. Kaikki siis toimi kun scootterin purin eikä säätöjäkään ole muutettu. Kiitos kaikille jo etukäteen! 8)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 14.3.2014 1:44

Oothan vaihtanu tulpan? Se aiheuttaa pätkimistä jos on tulppa rikki. Kokemusta on.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Detsoon
Pyörä:
Suzuki rm 125 06 Yamaha aerox 02
Liittynyt:
23.9.2012 21:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsoon » 14.3.2014 11:06

Reetuhai2 kirjoitti:Oothan vaihtanu tulpan? Se aiheuttaa pätkimistä jos on tulppa rikki. Kokemusta on.


On koitettu eritulpilla ---> ei vaikutusta. Takarengas ilmassa ottaa melko normaalisti kierroksia.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 14.3.2014 19:10

Koitappa pienemmällä suuttimella.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Detsoon
Pyörä:
Suzuki rm 125 06 Yamaha aerox 02
Liittynyt:
23.9.2012 21:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsoon » 15.3.2014 1:56

Reetuhai2 kirjoitti:Koitappa pienemmällä suuttimella.


Ei silläkään mitään suurta vaikutusta, kovin paljoon pienenpää ei kaikken järjen mukaan pitäisi tarvita koska nyt on 95 vakiona tais olla 86. Kuitenkin lazerin putki kiinni ja pakoa-aukkoa hieman siistitty (1-2mm mauksimissaan korkeampi, sivuille ei ole levennetty ollenkaan ja kaksi pytyn alatiivistettä jotta huuhtelut aukee kokonaan). Noilla kyseisillä säädöillä pelittänyt kuitenkin ennen ihan moitteitta. Läpätkään ei raota. Ovat kuitenkin vakiot metalliset eli pitäisikö ne päivittää seuraavaksi? Sylkee kuitenkin jonkin verran bensaa ilmanputsariinkin asti varsinkin juuri noilla korkeimmilla kierroksilla joilla alkaa röpöttää. Eli voisko tämä olla vian syy= puolikaasulla jolloin toimii paremmpin koneeseen menee vähemmän seosta eli pienempi paine kampikammiossa --> läpät pysyy kiinni. Kaasu täysin auki kohoaa paine sen verran korkeemmaksi että läpät päästää seoksen virtaamaan väärään suuntaan? Ainiin kampurakin vahvistettu malli (ei kuitenkaan full circle) eli sekin on hieman isompi joten vois kanssa nostaa kampikammion painetta. :eek:
Lateksii
Liittynyt:
15.3.2014 19:00
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Lateksii » 15.3.2014 19:06

Moro! Elikkäs mulla ois -08 Keeway F-actissa tämmönen probleema:Vaihdettiin täs pari viikkoa sitte uus kampura ja siihen kuuluvat stefat ja laakerit sun muut.Nyt sitten ku oon koittanu käynnistellä mopoa niin lähtee kyllä käyntiin,mutta ei ota kierroksia juuri ollenkaan,vaikka kaasun vääntää pohjaan kierrokset nousee vaan jotain 500rpm...Kaasari on putsattu ja kaikki letkut,sekä tulppa vaihettu ja sylkkäsarjakin on vasta 1000 km ajettu.Ei pätki eikä röpötä,ei vaan jaksa kiertää ku korkeintaan sen 2000rpm. AUTTAKAA! :itku:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.3.2014 14:47

Detsoon, joskus viilailin stalkkerin pyttyy ja vaihdoin hiukka isomman suuttimen, ihmettelin miks vaan pätkii eikä meinaa liikkuu. Kylmänä meni paremmin ja vauhtiin päästyään meni, mutta lähteminen ja ylämäet oli tuskaa. Napoasin sit joskus tien päällä ilmanputsarin putken irti ni jumalauta stalkkeri meinas lähtee jo lentoo. Pienempi suutin kotona ja kyllä lähti. Kannattaa ne läpätki kumminki vaihtaa jos sylkee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Antsaz
Liittynyt:
17.3.2014 16:56
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Antsaz » 17.3.2014 17:07

Mikä vois olla roxissa kun lähtee liikkeelle ni kierrokset nousee siihen 9tonnin paikkeille ja sit yllättäen laskee 6tonniin ja lähtee siitä sit kiihtymään hitaasti, 8t kohalla kiihtyy sitten jo lujempaa.
Viriä on Stage6 Pro Replica ja prikka pois

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista