Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 24.10.2012 23:51

Onko tuossa teharissa kuria? Irronnut kuri/katalysaattori tekee juuri tuollaista.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 27.10.2012 23:28

Miltä tehoalueelta Stage 6 pro replica vääntää, kaveri haluais tietää? 8)
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 28.10.2012 1:13

Sillä ei ole niin hirveästi väliä skootterissa, missä vääntää kun variaattori oikein säädettynä pitää kirrokset kokoajan tehoalueella. Yleisesti Pro Replicassa on melko kapea tehoalue, jonka vuoksi ensikertalaisen/laiskan säätäjän on se vaikea saada säätöihin. Sitten toistä ääripäätä edustaa esim. Leovince ZX hyi :x jossa on laaja tehoalue, jolle variaattorin kelpaa lähes hatusta heitetyt (no ei ihan) varinsäädöt.
Sitten kuulee kuinka se ProReplica on niin "alaväännötön", kun ei jakseta hakea niitä säätöjä sille. :roll:
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 28.10.2012 1:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.10.2012 1:16

Kysymyskin oli aika huono, kun kysyttiin että miltä tehoalueelta se vääntää. Tehoalueita on yks, ja tehoalueellahan se nimenomaan vääntää. Tehoaluetta en kyllä muista, mutta mietin että miks se edes sen haluaa tietää?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 28.10.2012 9:34

Yleinen käsityshän on, että se on ylävääntöinen putki, mutta ainakin itselläni kunnollisilla säädöillä se jaksoi vetää koko ajan kuten thouni sanoi. Se ei todellakaan ole se helpoin säätää, mutta erittäin palkitseva, kun siinä on onnistuu.
Aerox/Nitro osia
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut laaffi » 28.10.2012 11:05

mits sanotte et kun putken alussa reiän koko ja sit esim pytyn pakoaukon koko niin niis on todella iso ero et pitäskö tehhä uus alkukäyrä isompi toho giannellii kun pytyn aukko on siihen verrattuna melkee puolet isompi
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 28.10.2012 11:30

Sain lukea tuon tekstin liian monesti läpi, ennenkuin ymmärsin viestisi.

Mutta kyllähän se toimisi paremmin jos olisi saman kokoiset reijät. Voiko sitä alkukäyrään reikää hio isommaksi?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 28.10.2012 13:15

Voiskohan joku sanoa mulle omista kokemuksista että millaiset variaattorin säädöt ovar ne parhaat Stage 6 pro replicalle, tietysti sehän on varmaa hieman merkkikohtaista mutta kuitenkin... On tullut jo jonkun verran vaihettua osaa kuin osaakin tuohon variaattoriin ja ei ole vielä niitä parhaita säätöjä löytynyt... :paha:
Onko Multivariaattori säädettävä eri tavalla kuin vakio, vaatiiko jäykempää kamaa? :|

Cpi Aragon
Malossi multivar, s6 pro repl
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut laaffi » 28.10.2012 14:05

voishan sitä tosiaan kokkeilla isommaks hioa mut ei silläkään kyl tapeeks isoks pakoaukkooverrattuna saa ja anteeks epäselvä teksti
Jaaso
Pyörä:
Aerox -00
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.5.2012 22:51
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Jaaso » 28.10.2012 15:55

Nitrossa oli pro replicalla vp malossin punanen, stagen sport pro jäykimmät jouset ja rullat jotain 3-4g en oo varma.Tosin vakio vari.Sitte ku olin just saanu säätöihin nii varastetaan :paha:
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 31.10.2012 19:23

Riittääkö tohon Stage 6 pro replicaan jos laittaa n.50% kytkinjouset ja Stage 6 Medium VP jousen joka pitäis olla se 15-30%?
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut laaffi » 31.10.2012 19:31

kyllä riittää,muista kokeilla eri painosia rullia
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 31.10.2012 19:55

juu tällä hetkellä on kiinni 5.5gr mutta tuntuu että vois olla kevyemmätkin, voisikohan toimia 3.8gr? Kun semmoset löytyis tuolta avaamattomassa paketissa :) Ja vaikuttaako tuo Multivari rullien painoon eli vaatiiko se kevyemmät vai painavemmat?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 31.10.2012 21:15

Vp-jousi ei kyllä välttämättä ole tarpeeks jäykkä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 31.10.2012 22:01

eikös sen jousen näe sitten sillei että jos on liian löysä niin kierrokset laskee ja kiihtyvyys laskee huomattavasti? :|

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista