Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Zuppox » 8.3.2014 20:54

Mikäs kaasarissa on päin helvettiä? Eli kylmänä vaikea saada käymään. Kun ajat pintakaasulla ja laitat kaasun pohjaan niin buuaa hetken ja lähtee sit vetämään. Myös 40-55km/h väli kiihtyy vähän nykien
Krisse73
Liittynyt:
11.2.2014 20:36
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Krisse73 » 13.3.2014 22:07

Vanhassa 2T Ovettossa on ollut 'vähän' ongelmaa tuon kiihtyvyyden kanssa, ja nyt kun viritysräpellykseksi epäilty voimansiirto on kokonaisuudessaan vaihdettu vakioksi (vari, rullat, hihna ja takavarin jousi/jouset) ja sikailu vaan jatkuu niin pakko vissiin ruveta etsimään vikaa jostain muualta kuin välityksistä.

Kun ongelma on se että toi 'ei jaksa mitään eikä mene mihinkään' ennenkun saavutetaan nopeus X (X=41-48, riippuen lähinnä rullien painosta, muilla muutoksilla/osien vakioksi vaihtamisilla ei ole ollut vaikutusta) jonka jälkeen se sitten lähtee menemään ihan hullunaan (huiput 50-65, riippuen em asioista) ja jaksaa mennä mäetkin 'täysiä'. Sen saa suht vaivattomasti menemään pikkasen alle tuon rajanopeuden - vääntöä ei kyllä ole, pienetkin vastoinkäymiset hyydyttävät - mutta sen saavuttaminen onnistuu käytännössä vain myötätuulessa/alamäessä.

Koska vika ei nyt oikein mitenkään voi enää olla voimansiirrossa, niin mistä tuota ongelmaa nyt rupeaisin vielä ratkomaan?

Kaasari on ollut auki ja putsattu (ei ollut kyllä mitään putsattavaa), suutimien arvoja en enää muista mutta ne olivat kyllä ihan sitä luokkaa mitä silloin netistä asiaa tutkin. Olen kokeillut myös ilman ilmanputsaria, ei vaikutusta. Ryypyllä avittaminen ei auta, se lähinnä heikentää kulkua. Neulasuutimen sokka on nyt toiseksi alimmassa asennossa, kokeiliin sitä pykälää ylemmäs ja kulkupuoli heikkeni entisestään.

Voisiko sytytyspuoli aiheuttaa moista oireilua? Väljän tulpan hatun vaihdoin eilen, se korjasi nykimisongelman joka esiintyi sillointällöin siinä vaiheessa kun skode oikein innostui kulkemaan mutta muuta vaikutusta sillä ei ollut.

Käynnistyminen päivän seisokin jälkeen ei käytännössä onnistu napista, raivoisalla potkimisella saa käyntiin. Kuumana kertapotkaisulla ja napistakin viimeistään pitkän sahaamisen ja kaasulla pilkkimisen jälkeen. Tartti kyllä sahaa villisti ja kone kokoajan lupailee mutta jää usein lupailuksi.

Putki on (nyt) vakio, pytty+mäntä uudet vakiot, joskin valikoiman halvimmasta päästä.

Niin että mitä tähän sanotte, ei tässä oo oikein järkeä. Äsken huitaisin 2x50km maantietaipaleen ja kun ton sai alamäessä menemään niin kyllä se kulki oikein iloisesti ja ongelmitta, mutta hitusen söi miestä kun oli sitä ennen jauhanut kilometrikaupalla 38kmh sitä alamäkeä odotellessa :-/
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Pandemic » 13.3.2014 22:22

Ooks kattonu läpät? tulpan ootko vaihtanu? voisin vähä veikata että sytytyksessä on vika, saako maata kunnolla? oisko puola hajalla tai sitä magneettoa ronklittu? käykö kuumana kokeile sylkitestiä sylinterii eli jos sihisee nii käy todennäkösesti liian kuumana ja se vois johtua sytyksestä säädöstä joka on liian myöhässä?
PÄRPÄR
LeJo199
Liittynyt:
16.3.2014 17:17
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut LeJo199 » 16.3.2014 17:24

Minkälaista tehoputkea suosittelisitte 2003-vuosimallin MBK Ovettoon ?
Tein itse ja säästin !
vihtoz99
Liittynyt:
6.11.2012 19:06
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut vihtoz99 » 17.3.2014 18:06

voiko Peugeot Speedfight 2 kampiakselin stefat vaihtaa ilman mootorin avausta? jos voi niin kertoisiteko miten?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 17.3.2014 23:20

Saattaa onnistua poraamalla vanhaan stefaan joku ruuvi ja vetämällä irti, helpompaa jos avaat koneen.
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Tyramies » 21.3.2014 1:52

vihtoz99 kirjoitti:voiko Peugeot Speedfight 2 kampiakselin stefat vaihtaa ilman mootorin avausta? jos voi niin kertoisiteko miten?


Vaihda suosiolla, kaikki muut keinot on sellaista "tekohengitystä". Koneen avaaminen osiksi kestää noin 2 tuntia, ja kasaaminen saman verran.
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
Robsnu
Liittynyt:
26.3.2014 23:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Robsnu » 26.3.2014 23:45

Moro.

Omistan Aprilia SR50-skootterin (kaasutin), joka on tietääkseni täysin rajoittamaton.
Variaattorin prikka poistettu, Hukkaputket tukittu, Kaasuttimesta reikälevy(?) otettu pois ja vaihtanut isompaa suutinta (68 muistaakseni).
Näillä "säädöillä" kulkee melko pirteästi (n.80km/h).

Tosin, nyt kun olen lähestymässä 18-vuoden ikää niin suorituskieltoa en haluaisi saada autokortin lähestyessä.
Niin mitenkäs tuon prikan kanssa? Tarkoitukseni olisi rajoittaa mopo kulkemaan n.60km/h. Vaikuttaako nuo muut viritykset huppunopeuteen prikan ollessa kiinni? Toisinsanoen, joudunko viilaaman prikkaa saadakseni Apikan kulkemaan yli 45km/h, kuten pitäisi mopon ollessa täysin vakio?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.3.2014 1:38

Prikka vaikuttaa vain variaattorin välityksen pitenemiseen rajoittaen "isommalle vaihtamista", hukkis taas rajoittaa koneen kierroksia ja tehoa sotkien pakokaasujen virtausta. Jos laitat prikan paikalleen, nopeus todennäköisesti tippuu jonnekkin 50-55km/h tienoille ja kone käy kovilla kierroksilla. Paras ratkaisu olisi siis ohennettu prikka ja senkin kanssa kannattaa välttää kaasu pohjassa ajamista koneen rasituksen pienentämiseksi.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Robsnu
Liittynyt:
26.3.2014 23:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Robsnu » 27.3.2014 11:25

Selvä, kiitos vastauksesta! :)
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Extract´ » 29.3.2014 21:24

Kymco Agility 50cc 4t ei starttaa eikä hörähä? Mitä testaamaan seuraavaks?

Tehtyä:
- Uusi ja ladattu akku
- Uudet bensat vaihettu
- Kansi irrotettu ja pytty tarkistettu ja oli kunnossa
- Venttiilinvälykset säädetty oikeiksi
- Ajotukset tarkastettu
- uus tulppa, oikee kärkiväli
- Kaasari puhistettu kokonaan
- Imukaula tarkastettu halkeemilta ( ei ollu)

Hyvän kipinän antaa ja bensaa saa mutta ei starttaa vaikka startti spraytä antas, ei edes hörähä! Mitä seuraavaks testais?
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
keeway..
Liittynyt:
22.9.2013 11:26
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut keeway.. » 30.3.2014 22:55

Voinko laittaa pysty minarellin koneeseen jossa on 107mm kytkin ja kytkin kello cpi/keewayn (kopio) vaakaminarellin 112mm kytkin ja kytkin kellon ja taas toistepäin (:
nikkedd
Pyörä:
2x Aprilia SR 70cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
16.5.2013 13:44
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut nikkedd » 8.4.2014 11:05

Mikä aprilia sr kaasari mallissa , eli piaggion nestekone (sama ku piaggio nrg yms.) ei käynnisty? kun lyö präkliiniä putsarin aukosta suoraan kaasariin ni käynnistyy heti, mutta kun on präkliinit polttanut niin ei käynnisty ennenkuin lyö lisää präkliiniä :paha: missä vika, ajosta sammu ja sen jälkeen tätä tehnyt? missä kaikkialla voi olla vikaa :eek:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.4.2014 12:07

Bensansaannissa vika, putsaa kaasari ja kato että tulee hanasta bensa läpi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tietämätön97
Liittynyt:
9.4.2014 13:01
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut tietämätön97 » 9.4.2014 13:15

Miten saan irti jumittuneen "rattaan" irti etuvariaattorista ? sijaitsee ennen prikan olinpaikkaa. Ja miten se on voinut jumittua ?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista