Tekniset ongelmat

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.3.2014 21:38

Varin säädöt?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Antsaz
Liittynyt:
17.3.2014 16:56
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Antsaz » 17.3.2014 21:54

Rullat on 5,5gr ja vp ja kytkinjousista en tiedä, vakiot todennäköisesti
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.3.2014 21:59

Siinähän se sitte, vp-jousi ei jaksa pitää kiekkoi ylhäällä. Laita malossin punaset jouset ni paranee. Kytkinjouset kun siinä samalla vaihtaa ja sit lähtee ku jänis puskasta.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Antsaz
Liittynyt:
17.3.2014 16:56
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Antsaz » 17.3.2014 22:03

Tehdäämpä niin
Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Zuppox » 23.3.2014 0:07

Elikkäs pesin skootterin tänään. No päätinpä lähteä käymään kaupassa ja pääsinkin aika pitkälle kunnes skodu päätti alkaa pätkiä ja hyytyä. Pysähdyin tien viereen ja pösö kävi vielä mutta jätti sytyttämällä välillä eikä kaasua kestänyt yhtään, jos sai edes hieman kiertämään sammui heti. Mitä pitäisi alkaa kokeilemaan että sais skootterin toimimaan? Tulpanjohdon ja tulpan hatun kuivaus sekä kaasarin putsaus. Onko muita ideoita?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 23.3.2014 0:37

Eiköhän sen noilla pitäisi taas pelittää, ehkä ilmanputsarin kuivaus/putsaus/öljyäminen vielä lisäksi.
hulbega
Liittynyt:
28.3.2014 20:11
peugeot vivacity, käyntihäiriö??!!

ViestiKirjoittanut hulbega » 28.3.2014 21:05

Kylmänä käy hyvin,mutta hetken ajon jälkeen,alkaa booamaan ja hyytymään..
jotekin testatessa vaikuttaisi siltä,että jalalla ollessa(takarengas siis ilmassa),käy hyvin,mutta kun lähtee ajamaan alkaa booaus ja hyytyminen.. ollaan kokeiltu seuraavia:
-kokeiltu ajaa ilman ilmanputsaria(ei vaikutusta)
-automaattiryyppy vaihdettu
-tulppa on uusi
-kaasari on puhdistettu/tsekattu.

mistähän vois vielä alkaa vikaa etsimään?? vinkkejä/kokemuksia..
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.3.2014 23:29

Sähköryyppykaasarit antavat kylmänä hieman rikkaamman seoksen koneelle. Booaus johtuu liian laihasta seoksesta, joten itse epäilisin imuvuotoa tai liian laihoja kaasarin säätöjä. Ilman ilmanputsaria ajo ei ole suositeltavaa eikä se myöskään auta ongelmaan, konehan saa vielä enemmän happea kun ei ole putsaria estämässä ilman kulkua. Jos skopo on ennen toiminut samoilla säädöillä hyvin, tarkista imupuoli ja kampiakselin stefat mahdollisen imuvuodon varalta.
Antsaz
Liittynyt:
17.3.2014 16:56
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Antsaz » 3.4.2014 16:16

Olis nyt sellane probleema että Roxin peräöljyt valuvat pois kokoajan perästä tulevasta letkusta, letkulle on reikä varin alaosassa mutta en tiedä onko se ennen ollut tukittu, uskaltaako sen tukkia ettei öljy valu joka päivä pois vai onko jotain muuta menny perästä kun tolleen sieltä valuttaa?
jullemoro
Liittynyt:
21.12.2013 13:25
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jullemoro » 8.4.2014 20:47

moro olis tommonen yamaha aerox tallin perällä vm.07
oon nyt viimeviikoloppuna vaihtanut siihen stage6 pytyn 50cc, stgae6 proreplica kuriton, hiilariläpät, 17,5mm dellorto, B9ES ngk tulpan. kaikki osat on uusia. tankkiin heitin 3,5 prossaset seokset, muuta tekniikkaa on 4,8g rullat,, joku 8e ilmanputsari melko uusi, 15prossane-vp tilasin just 50 prossasen, tarkoitus olis viel stage6 sportpro vari tilata. Muut osat on vakiota.ongelma on että kun lähden ajamaan niin lähtee aluksi ihan hyvin ottaa piikin ja kiihtyy nii perkeleesti mutta sen piikin jälkeen se hyytyy täysin ja vaikka menis kaasupohjassa niin ei mitään muutakun iso ääni kaasarista. olen koitttanut 78-145 suutimet n.5 välein ja seosta säätänyt ja neulaa. Tolla 125-145 suutimella toimi parhaiten ja ei paljon vaikutusta tuntunut olla kun vaihdoin 135 suutimesta 145 suoraan. pytyn mukana tulleet hiilariläpät toinen raotti hiukan ja kaasarin imuakosta roiskuu hiukan bensaa ja ilmanputsari on aina märkä bensasta joten voisiko se olla syypää ?
tossa vienä linkkeinä osani :
Pytty:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Aerox-50-as-from-1999/Cylinders/50cc-Midrace-High-End/S67016601A-Cylinder-Stage6-Aluminium-50cc.html
Putki:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Aerox-50-as-from-1999/Exhaust-Systems/Sport/S69116603CA-Exhaust-Stage6-PRO-Replica-Chrome-Carbon-with-euro-approval.html
ilmansuodatin:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Aerox-50-as-from-1999/Air-Filters/Sport/CGN480884-Air-Filter-TunR-Air-Cool-90-angle-red.html
ette varmaan muuta tarvitse :lol: Kiitos jo etukäteen :)
Edit: vari on kulunut on urat ja aika kärsinyt lähtenyt vähän palojakin varista. hihna myöskulunut. :lol:

E: jäykemmällä vp rupesi toimimaan.
Viimeksi muokannut jullemoro päivämäärä 5.3.2015 0:50, muokattu yhteensä 1 kerran
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jonik1 » 9.4.2014 10:36

Kokeile 50% vpjousella ja 4g rullilla, putoaa piikin jälkeen tehoalueelta.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jonik1 » 9.4.2014 10:37

Kokeile 50% vpjousella ja 4g rullilla, putoaa piikin jälkeen tehoalueelta. Suosittelen tuota Stagen varia, helposti paras nuista perusmalleista.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
miiheiska
Liittynyt:
12.4.2014 15:23
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut miiheiska » 15.4.2014 7:46

eli ostin peugeot speedfight 2 jossa toimi startti kunnolla mutta kerran starttia rämpätessä startti jäi pohjaan huutamaan kun käänti virran pois virtalukosta startti jäi silti starttaamaan ei auttanut kun repiä johdot irti akusta ja kun laitto uuestaan kiinni ja yritti startata startti vaan naksahtaa eikä starttaa enää ollenkaan. missä vika ? miten korjata?
Kalug
Pyörä:
YAMAHA R6R, HONDA CRF 250, KTM EXC 450 ~EX KTM EXC 125, APRILIA RS 125 CH-RACING 50 WSM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.6.2010 13:30
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Kalug » 17.4.2014 19:21

En ole varma tuliko oikeaan topiccii mutta mielestäni nyt on tekninen onglema :D


Ostin keeway f-act -09 mallisen skootterin tarkoituksena korjata se ja myydä pois ja en aiemmin ole skoottereiden kanssa ollut tekemisissä niin vielä on vähän opeteltavaa mutta asiaan. Skootteri oli leikannut kiinni silloin kun sen ostin, joten tilasin samantien isomman pytyn ja nyppäsin tuorevoitelu säiliön irti (öljyt suoraan bensan sekaan) mutta jätin öljypumpun paikoilleen (en tiedä onko jotakin seksuaalista merkitystä?)
Skootterissa nyt seuraavanlainen tekniikka:
-Naraku 70cc pytty
-Naraku sport variaattori
-Gianelli Extra putki
-70suutin
Muuten mopo täysin vakio kunnossa.

Ongelma on nyt seuraavanlainen eli mopo lähtee nätisti käyntiin ja toimii aivan ok mutta kun lähdet ajamaan niin mopo ei jaksa vääntää / ei ota kierroksia piikille asti ja huiput on noin 40kmh. Olen kokeillut laittaa isompaa suutinta (60, 66, 70, 80 ja nyt 70 kiinni koska 80 kanssa tuntui tukehtuvan bensaan mutta 66 kanssa toimi parhaiten?) Eli onko nyt tarvis vaihtaa jotakin vp jousia tai kytkimen jousia vai mistä kiikastaa että ei snootteri kierrä? 8o
pzione
Pyörä:
Aprilia SR50 Street
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
2.4.2014 11:53
Re: Tekniset ongelmat Piaggio sammui

ViestiKirjoittanut pzione » 22.4.2014 13:55

Mikäs vois olla vikana mun Piaggio NRG:ssä ku eilen jätti liikennevaloihin. Ihan vaan niiku sammu eikä lähtenyt käyntiin.
Katoin että tulppa antaa kipinää samoin kaasarin tsekkasin ettei suutin oo tukossa tms. Kuitenkin tulppa tuntu olevan ihan kuiva.
Osaako kukaan neuvoa?

Pv ei koskaa jättäny mua tienpäälle. 400km kerkesin ajaa ja kävi tää. En usko et iso ongelma kuitenkaan on kyseessä

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista