Casanova69^^
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 16.7.2007 14:59
Boorien kanssa täytyy olla varovainen ja elinikä kampuralla on 0-10tkm. Ennemmin satsaisin johonki motorforceen edes.
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Taidan kuitenki kallistua rahatilanteen takia tuohon halvimpaan ja "paskimpaan". Sen näkee sitten, että kestääkö, eipä se kallis sijotus ole. Ei huvittas säästää viikkotolkulla mihikää laadukkaasee, kun tiet alkaa olee jo sulat ja ton kampuran lisäks viel tulee laakeri&stefat&tiivisteet&postit. Ne tekee jo abaut 40e.
Eiköhä se 50cc kamoilla kestä ihan hyvin...
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Toivotaan ja kokeilemallahan se selviää.
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Nyt laitoin ton 36e kampuran tilauksee. Saa nähä miten se kestää
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Aloin tos miettii, että viimeks kun irrotin kampuran niin oli aika kova homma saaha lohkot auki naputtelemalla niitä.
Eikö periaatteessa helpompaa ois vaan hakata kampuran jompaaakumpaa päätä, jolloin se luultavasti irtois toisesta lohkosta ja sitte toiselta puolelta sama?
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Tuossa on se ongelma, että jos lohkot vähänkin jumittaa (niinkuin ne holkkien ja tiivisteen takia usein tekevät), kampiakseli menee vinoon. Sitten tietenkin kun olet saanut lohkoja puoli senttiä auki, voit alkaa naputtelemaan kampuran päähän (muista mutteri).
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
jkoljo kirjoitti:Tuossa on se ongelma, että jos lohkot vähänkin jumittaa (niinkuin ne holkkien ja tiivisteen takia usein tekevät), kampiakseli menee vinoon. Sitten tietenkin kun olet saanut lohkoja puoli senttiä auki, voit alkaa naputtelemaan kampuran päähän (muista mutteri).
Njooo. Kampuralla tuskin väliä, kun boorit jo rikki. Onko mitään mitä pitäs huomioija tos kampuran vaihos? Oon lukenu ton tietopankin artikkelin. Ittee lähinnä pelottaa toi keskitys ja se, että kerkeekö lohkot jäähtyy, ennenku kerkee hakemaa laakerit pakastimesta yms...
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
ale\\
- Pyörä:
- KTM 690 SMCR
- Paikkakunta:
- Haukipudas/Oulu
- Liittynyt:
- 18.6.2007 21:22
Scaleo1 kirjoitti:jkoljo kirjoitti:Tuossa on se ongelma, että jos lohkot vähänkin jumittaa (niinkuin ne holkkien ja tiivisteen takia usein tekevät), kampiakseli menee vinoon. Sitten tietenkin kun olet saanut lohkoja puoli senttiä auki, voit alkaa naputtelemaan kampuran päähän (muista mutteri).
Njooo. Kampuralla tuskin väliä, kun boorit jo rikki. Onko mitään mitä pitäs huomioija tos kampuran vaihos? Oon lukenu ton tietopankin artikkelin. Ittee lähinnä pelottaa toi keskitys ja se, että kerkeekö lohkot jäähtyy, ennenku kerkee hakemaa laakerit pakastimesta yms...
Itellä oli laakerit ja kampura pakastimessa ja meni helposti huoneenlämpösiin lohkoihin.
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Keskitys onnistuu vaikka lämpötilaerot ovat jo tasaantuneetkin. Jäähdyttämisen ja lämmittämisen tavoitteena on vain saada kamat vähäsen kiinni toisiinsa, tavallaan asettumaan oikeaan kulmaan ja suunnilleen omalle paikalleen jatkotyöstöä varten. Toki ainahan se on helpointa jos saa kaikki suoraan paikoilleen, naputtelematta.
Tuo on oikeastaan täysin koneesta ja sen avauskerroista kiinni, kuinka helppoa on sujauttaa osat kiinni toisiinsa. Peugeotissani lohkot olivat pirun tiukassa, mutta kaverin Kymco Super9:ssä homma hoitui helpommin.
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Ok, kts vastauksista. Viel pitää kysyy, että tarviiko sitte kasatessa laittaa tiivisteen lisäks tiivistesilikoonia?
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Ei siihen kannata mitän ylimääräistä laittaa, uudella tiivisteellä varmasti pitää jo.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
ale\\
- Pyörä:
- KTM 690 SMCR
- Paikkakunta:
- Haukipudas/Oulu
- Liittynyt:
- 18.6.2007 21:22
Scaleo1 kirjoitti:Ok, kts vastauksista. Viel pitää kysyy, että tarviiko sitte kasatessa laittaa tiivisteen lisäks tiivistesilikoonia?
Mulla ei ainakaan ollu pystyminarellin täydellisessä tiivistesarjassa lohkojen väliin tiivistettä, joten laitoin tiivistesilikonia.
kalleppi3
- Pyörä:
- Aprilia RS
- Paikkakunta:
- Laitila
- Liittynyt:
- 28.9.2007 17:55
miten vaikea homma olisi skobaan toteuttaa koneremppa,eli laakerit ja stefat vaihtoon ainakin, jos ekaa kertaa tekee niin mita kannattaa huomioida.mitä työkaluja tarttee? pulttipyssyä ei sitten ole....
E: sopiikos
tämä derbi atlantikseen vm 03? piaggion kone siinä kuitenkin
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
kalleppi3 kirjoitti:miten vaikea homma olisi skobaan toteuttaa koneremppa,eli laakerit ja stefat vaihtoon ainakin, jos ekaa kertaa tekee niin mita kannattaa huomioida.mitä työkaluja tarttee? pulttipyssyä ei sitten ole....
E: sopiikos
tämä derbi atlantikseen vm 03? piaggion kone siinä kuitenkin
Tossa on tosi hyvät ohjeet.
http://www.motot.net/wiki/Kampiakselin_vaihtaminen
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
kalleppi3
- Pyörä:
- Aprilia RS
- Paikkakunta:
- Laitila
- Liittynyt:
- 28.9.2007 17:55
Scaleo1 kirjoitti:kalleppi3 kirjoitti:miten vaikea homma olisi skobaan toteuttaa koneremppa,eli laakerit ja stefat vaihtoon ainakin, jos ekaa kertaa tekee niin mita kannattaa huomioida.mitä työkaluja tarttee? pulttipyssyä ei sitten ole....
E: sopiikos
tämä derbi atlantikseen vm 03? piaggion kone siinä kuitenkin
Tossa on tosi hyvät ohjeet.
http://www.motot.net/wiki/Kampiakselin_vaihtaminen
ei kuvissa näytä vaikealta, toivottavasti ei oikeastikkaan.liike varmaan ottaa ylihintaa tosta hommasta.
Onko kampuran vaihto välttämätön jos mopolla on ajettu 21tkm, kun vaihtaisin vaan laakerit ja stefat.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista