Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
No helpointa lienee ottaa puhelin käteen ja pirauttaa kyseiselle korjaamolle. Tai sitten voit kastaa vaikkapa paperin kulmaa paisuntasäiliössä ja katsella minkä väristä nestettä koneesta löytyy. Asiasta tulee relevantti lähinnä siinä vaiheessa jos nesteen lisäykselle on tarvetta. Silloin isompana murheena on mahdollinen vuoto järjestelmässä, koska yleisesti ottaen nesteen ei pitäisi kunnossa olevasta järjestelmästä hävitä mihinkään.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Koitin tossa laittaa nrgsee prikan takasin paikoilleen, mutta en saanu lukittua sitä pyörivääsysteemiä. Koitin kengännauhalla, joka sitte katkesi ja tipahti pakoputkeen.. nyt kuitenki suurin ongelma on, että kun irrotin sylinterinkannen varmistaakseni ettei se kengännauha nyt mennyt minnekkään pyttyyn, niin jäähynesteethän sieltä valu ulos. No laitoin sitte tonne syylärii vettä ja nyt sinne kertyy ihan älyttömästi alipainetta, mistähän johtuis?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Ilmaa letkut, eli korkki auki tyhjäkäynnille ja painelet letkuja. Myös ihan kunnon jäähdytysneste ei ole pahitteeksi.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Uusi ongelma, jäähdytysnesteet oli valunut korkista yli ja ilmeisesti oli päässyt liian vähälle sillä rupesi skootterissa vilkkumaan lämpövalo. Annoin sitte hetken olla ja se laski takasi normaaliin ja ajoin himaan, siinä matkalla sitte pysy kuitenki ihan normaaleissa lukemissa niin mistähän johtuis? Alipainetta tuntuu kertyvän vieläkin aika reippaasti. Mitenkä ton nrgn etukatteen saa irti, että näkis sen jäähytysnestesäiliön?
temeee.
- Pyörä:
- KTM Exc 300
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 28.3.2010 10:17
Siis ota nyt se korkki pois, pistät käyntiin, pumppailet kaikkia letkuja mitä vaan voit, annat hyrissä ainaki 10 min ilman korkkia niin pitäs kavota ilmat järjestelmästä
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Joo, teinki jo kerran muttei tuntunu toimivan.. kai sitä sit täytyy painella niitä letkuja vähän enemmän ja kovempaa.
Tepa_
- Liittynyt:
- 31.5.2012 15:34
Mitäs nyt ku dtssä nousee jäähdytys nesteiden lämpötila aika korkeelle? Tos ajelin ihan kevyesti ja jäähdytysnesteiden lämpötila nousi 15km ajon jälkeen viimeeselle palkille... Sielä se ei ole ennen ollut kun kerran ja siitäkään ei oo pitkä. Ja mopo on melkein vakio, vain kuri putkesta pois. Voisko olla vesipumppu tai joku muu juttu rikki vai onko ihan normaalia?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Tämä on skootteripuoli, mutta tsekkaa, että vesipumppu on kunnossa.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Auttaakos skuuppi paljoa ilmakoneessa?
Paska mikä paska.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Ainahan se tehostaa jäähdytystä jos koneen ympäristöön saa ohjattua enemmän ilmaa. Tosin puhallin lienee helpommin toteutettavissa ja jäähdyttää myös hiljaisissa nopeuksissa.
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
On siitä huomattavasti hyötyä. Kaupasta ostettavat on melko huonoja (+-0), mutta muokkaamalla sain pudotettua käyntilämpöä 60km/h nopeudessa 20 astetta.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Ihan mielenkiinnosta, miten mittasit tuon eron?
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Tulpan alle laitettavalla Koson anturilla. Aeroxin anturin voi myös laittaa kannen ripaan, ainakin Minarellin kanteen saa helposti.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Pakko sanoa näin btw, että kannen ulkopuolella olevat anturit, myös tulpan alla olevat, ovat melko herkkiä ulkopuolisille tekijöille. Koska kyseessä on ilmajäähdytteinen moottori, jäähdytysilma jäähdyttää myös anturiakin, jolloin se antaa hieman virheellista arvoa. Ihan mutuna, että jos 20 astetta on pudonnut lämpötila, niin moottorin lämpötilan muutos on ollut 5-10 astetta.
Sitä en kuitenkaan kiistä, etteikö tuo 20 asteen lämpötila muutos olisi merkittävä siltikin. Se on kyllä. Pointti on lähinnä, ettei noiden ulkopuolisten anturien mittaama lämpötilan muutos ole samaa deltan luokkaa, kuin itse koneen.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Jumpetti
- Liittynyt:
- 25.5.2012 19:15
Moi!
Jonku aikaa sitten sain käsiini uuden mopon, speedfight 2. Tänään huomasin että nesteen lämmöt oli melkein tapissa. Avasin nestesäiliön korkin ja siellä oli pohjalla vain vähän punaista nestettä. Tyhmänä menin sitten kaatamaan perään vihreää nestettä, en tosin paljoa mutta ehkä 0.5 dl kumminkin, kunnes heräsin että jotain eroa täytyy olla. En ole laittanut mopoa käymään tämän jälkeen. Pitäisiköhän järjestelmä tyhjentää ja täyttää uudella vedellä? Niin ja mitenköhän tyhjennys tapahtuu tässä vehkeessä ainoastaan kiinalaisen ilmajäähyn kanssa tapellut?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista