Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 25.2.2013 16:01

Vakio putkella tuntuisi olevan isomman suutimen tarve kuin teharilla joten voiko olla että tehari on tukossa joten vaatii pienemmän suuttimen??
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 25.2.2013 16:28

Onhan tuo tietysti mahdollista,sitähän voisit yrittää poltella auki.
Vai mitenkä paljon putkella ajeltu?
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 25.2.2013 16:32

putkella on ajettu 3500t. On muuten ennenkin mennyt tukkeeseen tiiviste tattanasta :D
dididam
Liittynyt:
3.1.2013 23:05
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut dididam » 21.3.2013 23:38

mitä mieltä ootte tästä
putkesta?:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-tecnigas-nextr-hyosung-rushsupercab-p-5668.html
on kyllä halpa verrattuna toisiin tehareihin
pitääkö mitä säätöjä tehdä ku vaihtaa teharin?
erska420
Liittynyt:
29.4.2012 23:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut erska420 » 22.3.2013 3:31

mulla on roksissa malossi mhr racing 70cc pytty niin mites luulette jos ostan sen kanssa stage6 pro putken :) ?
Elzux
Pyörä:
Yamaha Aerox '04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.12.2011 19:30
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Elzux » 22.3.2013 14:23

dididam kirjoitti:mitä mieltä ootte tästä
putkesta?:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-tecnigas-nextr-hyosung-rushsupercab-p-5668.html
on kyllä halpa verrattuna toisiin tehareihin
pitääkö mitä säätöjä tehdä ku vaihtaa teharin?

Eipä kuritonta vakioputkea tehokkaampi putki ole.
Piiskaa mua tulpanjohdoilla ja huuda mun runkonumeroo
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 22.3.2013 15:50

dididam kirjoitti:mitä mieltä ootte tästä
putkesta?:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-tecnigas-nextr-hyosung-rushsupercab-p-5668.html
on kyllä halpa verrattuna toisiin tehareihin
pitääkö mitä säätöjä tehdä ku vaihtaa teharin?


Onhan tuo nyt kuritonta vakiota tehokkaampi. Tuo on kyllä yksi tehottomimmista putkista, mutta ajaa asiansa. Itselläni ollut pari noita, ja tyytyväinen olen ollut.

Variaattoriin 15% jouset, noin gramman kevyemmät rullat ja noin kymmenen numeroa suurempi suutin. Tuo on erittäin helppo säätöinen putki.
Aerox/Nitro osia
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut -rampe- » 25.3.2013 22:55

Moro, Kaveri ois ostamas sen Yamaha aeroxii teharia. Frendi ettis jotai alakiertosta/keskikiertost teharia että jaksaa vääntää ylämäet ym. Itse en ole pahemmin perehtynyt skoottereiden putkii nii mitä alakiertosia/keskikiertosia putkia suosittelisitte?
Anteeks sekavast tekstistä mutta eiköhän tosta jotai irtoa.
Kiitos vastauksista etukäteen. :)
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Palezu » 25.3.2013 23:22

Ostin tänään kaverilta giannelli extran ku halvalla sain ja voisin kyllä melkeenpä suositella sitä 8) Kiihtyy jäätävän hyvin, ei huuda kiihdytyksessä turhan korkealla ja äänet ei paljo vakiosta eroa kun onnistui kiinnittämään putken pyttyyn tiiviisti ja vaihdoin änkkään uudet villat. Huippujen rajoittaminen on kyllä sitten se ongelma, joutuu pistämään variaattoriin prikan niin sitte huutaa.. Kannattaa kokeilla pistää prikka ja rajoittaa kaasun liike laittamalla prikkoja kaasuluistin yläpuolelle. Kiihtyvyys ei paljoa kärsi tuosta kaasun kuristamisesta ja ei tarvi niin isoa prikkaa.

Yhtä tärkeä kuin se itse putki on myös laittaa kone säätöihin sille. Kaasariin 10 numeroa isompi suutin ja variaattoriin n. 1g vakiota kevyemmät rullat ja jäykemmät kytkinjouset takavariin. Useimmat suosittelee vaihtamaan myös vastapainejousen, mulla on vakiota vastaava vp-jousi kiinni ja hyvin toimii..

Ei se ala/yläkiertoisuus kyllä ylämäkien vääntöön tai muutenkaan kiihtyvyyteen vaikuta koska variaattori, joka oikein säädettynä pitää kierrokset jatkuvasti siinä missä putki toimii parhaiten ja antaa eniten tehoa. Yläkiertosemmalla saa enemmän tehoa ja paremman kiihtyvyyden mutta alakiertoinen säästää konetta ja variaattori on helpompi saada säätöihin alakiertoiselle.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Sampsor
Pyörä:
Yamaha aerox 50cc -07 Ja Peugeot xps -07
Liittynyt:
30.7.2012 21:22
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sampsor » 30.3.2013 15:51

Terve!
Onko tuo variin rullien, kytkinjousten ja muiden vaihto hirveän vaikeeta? Onnistuuko ensikertalaiseltakin? :roll: Ja jos sen homman munaa, voiko tulla isoja vaurioitakin? Tai jos jättää vaikka kytkinjouset vaihtamatta? Oisko jollain videota tai kuvasarjaa neuvoksi? :lol: Joo kylläpäs mäkin viisas olen :(
Ujoo kulmaa
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut -atte- » 30.3.2013 16:42

Tietopankin tarjoama tieto ei ole salaista tietoa. http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... imenpiteet
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
Sampsor
Pyörä:
Yamaha aerox 50cc -07 Ja Peugeot xps -07
Liittynyt:
30.7.2012 21:22
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sampsor » 30.3.2013 17:06

Joo, mutta siellä ei kerrota mitä voi tuhota, jos tällänen poropeukalo mokaa jotakin.. On kyllä vitun tiukassa ton roxin vari, ei lähteny auki eikä kumivarasaa löytyny mistään... :roll: Paskat työkalut :idea:
E: Kaveri väitti että ei tule mitään vaurioita/vikoja jos lyö pelkän tehoputken kiinni ilman että keventää rullia tai vaihtaa vastapaniejousia? :roll:
Ujoo kulmaa
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 30.3.2013 17:20

EIpä siinä pahemmi voi tuhota mitää, tekee vaa ajan kanssa ja huolellisesti ekoilla kerroilla. Paras olis tietysti jos vaikka joku kaveri osais auttaa. Ja pulttipyssyllä se helpoiten lähtee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 30.3.2013 18:51

Sampsor kirjoitti:E: Kaveri väitti että ei tule mitään vaurioita/vikoja jos lyö pelkän tehoputken kiinni ilman että keventää rullia tai vaihtaa vastapaniejousia? :roll:

Taisi kaverisi kuulla juttunsa Esson baarissa. Rullista, noh, eipä se varsinaisesti vika ole että koneen kierrokset eivät nouse putken tehoalueelle, se on vain tekijä joka sattuu kovasti hidastamaan menoa. Samoin kytkinjousien ja VP:n kanssa, määrittele vika..

Mitä pääsuuttimeen tulee, on erittäin huono idea ajaa koneella joka käy liian laihalla. Se saattaa toimia hienosti, tai sitten käyttöikä lyhenee huomattavasti. Jokainen moottori on yksilö, mutta nyrkkisääntönä sitä suutinta pitää suurentaa jotta kone toimii oikein. Huomaa että kokematon kuski ei välttämättä huomaa laihalla käymistä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
asd333
Liittynyt:
23.3.2013 16:55
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut asd333 » 4.4.2013 22:38

Metrakit handmade ihan paska putki ennen oli giannelli nexti kulki ~68 ja täl ämkool 56

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista