4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 21.10.2013 10:50

Moro!

Ostin tuossa toissapäivänä street elegancen (10" baotian)
ja ois pari kysymystä.

Puuttuu osia että missä sytkäpuola sijaitsee?

Käykö jinkku mankin vakio cdi ja miten johdot siihen tulee? (Liitin puuttuu)

Onko virtakukonliitin levee 2 rivinen liitin ja miteN sais on off kytkimeöllä ohitettuu?

Startin rattaat ja startti rli tuleeko etuvarin ja rattaitten välii joku starttiketju?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 21.10.2013 15:08

Oikean takakatteen luona, siellä missä CDI-boksikin on myös sytytyspuola. Mankin CDI käy, kunhan kytket sen oikein, niitä CDI-bokseja kun on useammanlaisella kytkennällä mutta mankin/gy6 johtojen värit pitäisi olla aika pitkälti samat joten sähkökaavioista selvittämällä löytyy, kunhan tiedät että mikä nasta CDI-boksissa on mikäkin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Divine Lover
Pyörä:
Kinroad Windbell 2007, 82cc isovena, A9 nokka..
Liittynyt:
8.8.2013 15:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Divine Lover » 21.10.2013 16:33

Hoofy kirjoitti:Miten saisin tuon takavariaattorin ja etuvariaattorin irti ilman pulttipyssyä? Kun ei löydy keneltäkään tuttavalta pulttipyssyä, ja huollossa maksais 50€ niiden irroittaminen... Kun pitäs uus takavariaattori vaihtaa vanhan tilalle ja pistää uus hihna kans kiinni.


n. 14€ maksaa etuvarille työkalu, jolla sen saa lukittua, ellei pulttipyssyä löydy. Tai sitten teet esim. koulun metallikäsitöissä oman. :P
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.10.2013 17:15

Alluu- kirjoitti:Moro!

Ostin tuossa toissapäivänä street elegancen (10" baotian)
ja ois pari kysymystä.

...

Onko virtakukonliitin levee 2 rivinen liitin ja miteN sais on off kytkimeöllä ohitettuu?

Startin rattaat ja startti rli tuleeko etuvarin ja rattaitten välii joku starttiketju?


Ainakin omassa laitteessa virtalukon liitin on neliön muotoinen. Eti liittimestä johto johon tulee koko ajan 12v ja liitä se kytkimen kautta toiseen mustaan johtoon.

Mitään ketjuja ei varikoppaan tule, startti toimii bendix-rattaalla.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 21.10.2013 19:40

juu ja kannattaahan sitä sammutusnappikin laittaa jollei ole.
Skyteam on ongelmajätettä.
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 21.10.2013 19:58

Jeps. Löysin puolan, latasin akun ja laitoin on - off napin akun lähtevältä plussalta ( valot, virtalukko jne.) Sähköstartin piuhat olivat irralla ja ottivat kipinää yhdistäessä että sähkötkin jotenkin toimiii ;)

Luinkin tuosta bendixistä koulussa, solenoidi löytyy + ratas"pakka" mitä bendixiksi sanotaan? Miten ne johdot yhdistyy tuohon pakkaan? Kiitos Retroilija, pitää käydä yhdistämässä piuhat ja kokeilla :seko:
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 21.10.2013 20:09

Johdot ei yhdisty bendixiin, vaan starttimoottoriin samalla tavalla kun ne on mankissakin. Eli punavalkoinen johto tulee starttimoottorissa olevan ristipääruuvin alle, ja vihreä johto johonkin moottorin kylkeen.

Ja sitten kun uusia sähköjä teet, niin vedä myös 4mm2 maadoitusjohto rungosta moottoriin, säästyt monelta ongelmalta kun niin teet, GY6 kun ei maadoita itseään runkoon automaattisesti kuten mankin moottori tekee, nimimerkillä itse useita (kymmeniä) tunteja uhrannut tämän ongelman ratkomiseen kun kyse olikin sitten näin yksinkertasesta asiasta :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 23.10.2013 16:28

Noniin kansiprojekti edistyi taas hiukan ;) Reijät on porattu valmiiksi enää täytyy vähän täytellä reikiä(1reikä tuli :D ) :s ja hommata pakovena hilppeineen :x kannensta otettiin samalla vähän jyrsimellä pois. Kuvia en tietenkään muistanut ottaa. Toivottavasti ensiviikolla saan kuntoon :nörtti:

Ps: Jos joltain löytyy ylinmääräisenä pakoventtiili hilppeineen niin saa tarjota yv:llä
Lautanen 23mm varsi 5mm
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 23.10.2013 21:35

Joo, tuli sitten pistettyä sähköt laatikkoon, kun kaverin kaa sovittiin, että saan täydellisen kannen ja sähköt 5€ ;) Tosin koko paperillinen puuttellinen vehekkin maksoi 10€..

Tommosessa vaiheessa.

KuvaKuvaKuva

Kone on vasta "koekasattu" ilman keinuvipuja, venttiilinjousta jne. Huomenna saan täyd. kannen ja sähköt niin vklp vois ruveta siistimään sähköjä ja tarviin apua niissä "turhissa" liittimissä. Kannen laitan kiinni ja sit on yläkerta kasassa. Pakoputkiaihio tulossa kanssa ja kokeiluun Keeway F-act (2t) etuvari, käykö muuten tähän ? Puuttuu se sovituskartioholkki taakse, mutta kyllähän semmoisen hommaa.

Missäs koneen ajoitusmerkki on? Siis laitanko vauhtiksen t- merkin osottaa ylöspäin vai onko siel joku lovi? En oo ees puhallinkoppaa jaksanu avata.

Sitten pitäis viel hankkia starttimoottoripötkylä, jännitteensäädin, tulpanhattu, kaasari ja varikoppa polkimella. Nyt on runko putsattu kaikesta paskasta, johdot olivat pääasiassa muoviliittimiä, haurastunutta johtoa ja sulanutta erkkaa... Laitanko katteita edes kiinni eteen?
mies12345
Liittynyt:
9.10.2013 2:37
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut mies12345 » 23.10.2013 23:11

Vaihdettiin kaverin kanssa 139QMA moottoriin nokka-akseliksi A9 ja 72cc männäksi. Venttiilin välysiksi 0,1mm. Ei saatu konetta käyntiin sen jälkeen. Ajoitus pitäisi olla kunnossa (magneton merkki - nokka-akselin hammasrattaan reijät = ok). Sytytystulppakin toimii asiallisesti, eli saa kipinää (testattu moottorin rungolla). Puristukset tuntuvat erittäin kovilta. Mäntä oli keskeltä korkeampi (puristavampi), kun alkuperäinen 50cc. Kaasutin, kiertokanki ja venttiilikansi ovat alkuperäisiä! Sytytystulpassa oli myös bensaa, kun sen otti ulos tarkasteltavaksi, ei kuitenkaan kastunut (+/- eivät olleet kontaktissa), eli kone tuntuu saavan myös bensaa. Ovatko 0,1mm välykset liian suuret kyseiseen yhdistelmään? Kaveri sanoi, että tuntuu etteivät venttiilit ehdi olla uudella nokka-akselilla kauaa auki. Ei vaan viitsinyt laittaa hirveen pieniä, kun 72cc männässä ei yhtä suuria koloja ventiileille kuin alkuperäisessä 50cc. Mikäköhän voi olla vikana? Huoneen lämpötila noin 15C.
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 24.10.2013 16:03

Tulppa on silloin märkä jos siinä on bensaa. Pistä uusi tulppa ja koita uudelleen ;)

Missä päin mopo sijaitsee? Jos on lähellä niin voisin tulla pällistelemään :nörtti:
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 27.10.2013 1:25

Joo o, ajoituksen katoin tulpanreiästä YKK ja löytyi koneestakin se ajoitusmerkki. Kauan tappelin keinuvipujen kiinnityksessä, 5 krt kansi irti ja sitten tajusin laittaa ohjuriholkit oikein ja en myöskään laittanut aivan pohjaan kannen päälle tulevia, niin ohjautu hyvin keinuvivut pienellä avustamisella. Pinnapultin mutterit jäi uupumaan.

Joten voisiko joku neuvoa, minkäsmoiset mutterit pinnapultteihin tulee? (M6jaM8 testattu, tuumakoko vai eri nousu vain?)

Sähköjen tekoa pitäis aloitella, valot ilman jarruvaloja ja sytytys pitäis tehä. Mulla on nyt ne virtalukon johdot irrallaan liittimestä, punainen (johon tulee kytkettynä 12v), musta, vihreä ja valkomusta. Miten nää sais yhdistettyä niin, että vois laittaa esim. 2 -napaisen on-off kytkimen?
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 27.10.2013 19:07

Sen käämin pitäisi liikkua ihan vapaasti kun löysää ruuveja ;) Eli ei tarvitse viilata. :)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
juhgo
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -08
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
29.8.2010 13:12
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut juhgo » 27.10.2013 21:46

Moro! Tollasta Baotian Milania olen katsellut halvalla. Nyt siitä virittämisestä, aloitustekstin linkit kyseisiin sylinterisarjoihin ei toimi tai siis ne ovat poistuneet kyseiseltä sivulta?
Mistä etsimään esimerkiksi 72cc ?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 27.10.2013 22:12

Siitä kasikakkone.
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=314

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista