JanneBreilin
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 2.10.2008 16:49
Nicke89 kirjoitti:JanneBreilin kirjoitti:sasu` kirjoitti:Pikaliimaa ehdottomasti, pysyy paljon paremmin kuin kuumaliima.
kestääk pikaliima? ainakin se ottaa kovin kiinni, mut pysyyks se?
Hiot kummatkin pinnat, ja liimaat laadukkaalla epoxilla niin kestää ainakin varmasti. Pikaliima on välillä vähän niin ja näin, ei aina kuivu kunnolla ja tarttuminen riippuu aika pitkälti kuun asennosta. Epoxi kuivuu aina oikein sekotettuna, ja tarttuu todella hyvin metalliin.
Neodyymimagneetin (sulla on luultavasti sellanen) hiomisessa oli sitten jotain erityisiä asioita, se menettää ainakin magneettisuuden jos lämpiää liikaa, ja hiontapöly on erityisen syttyvää tavaraa. Tais olla helpointa vesihiomapaperilla, eikä pinnan karhentaminen kovinkaan paljoa hiomista vaadi.
millast myrkkyy toi epoxil on? ja ku en tiädä yhtää mitä se on nii mist sitä voi hommata ja kui pal niit aineit täytyy sekottaa keskenää? oleks ite pistäny tol taval?
jkoljo
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Tai sit pistät sikaflexillä sen kiinni, ei lähde irti edes repimällä..
Varoitan sua. Älä käytä sikaflexiä jos joskus haluat sun vanteen ehjänä irti magneetista
JanneBreilin
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 2.10.2008 16:49
jkoljo kirjoitti:Tai sit pistät sikaflexillä sen kiinni, ei lähde irti edes repimällä..
Varoitan sua. Älä käytä sikaflexiä jos joskus haluat sun vanteen ehjänä irti magneetista
tiedän et se ottaa kovin kiinni mut jos laitan magneetin sikaflexil kiinni levyjarruun nii jos se magneetti täytyy joskus ottaa pois nii hajottaak se jotenki sitä pintaa? toivottavast ei. ku ei sitä oo mitenkää maalattu tai mitää.
Villé
- Pyörä:
- bw's ng -97
- Paikkakunta:
- Espoo, Suna
- Liittynyt:
- 18.11.2007 14:24
JanneBreilin kirjoitti:mis mopos toi on kii? levyjarru näyttää nitron/aeroxin... kui kaukana toi mangeetti on tost vastaanottimesta?
Slaikka ja se magneetin ja anturin välinen gäppi on jonku millin. Se magneetti siis pysyy levyssä kiinni ihan omalla magneettisuudellaan.
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
GrapL
- Pyörä:
- Piaggio TPH 50, Suzuki S 80
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 20.11.2004 11:29
villeep kirjoitti: Slaikka ja se magneetin ja anturin välinen gäppi on jonku millin. Se magneetti siis pysyy levyssä kiinni ihan omalla magneettisuudellaan.
Jep, mulla samalla tavalla, ja se kohta jossa toi magneetti on, nii sekin on maalattu miranolilla. Hyvin on kestäny melkee vuodenpäivät.
PIAGGIO MIEHET HOI! Uusi kehityksen alla oleva piaggio foorumi on avattu, rekisteröitykää ihmeessä! Sieltä saat apua teknisissä ongelmissa ja vinkkejä tuunaukseen!
http://piaggio.foorumit.org/index.php
JanneBreilin
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 2.10.2008 16:49
GrapL kirjoitti:villeep kirjoitti: Slaikka ja se magneetin ja anturin välinen gäppi on jonku millin. Se magneetti siis pysyy levyssä kiinni ihan omalla magneettisuudellaan.
Jep, mulla samalla tavalla, ja se kohta jossa toi magneetti on, nii sekin on maalattu miranolilla. Hyvin on kestäny melkee vuodenpäivät.
miranoli? mikä se on? onk se niiku jotain maalia?
sasu`
Moderaattori
- Pyörä:
- Cb 350
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 24.2.2005 20:15
JanneBreilin kirjoitti:onk se niiku jotain maalia?
On, google auttaa jatkossa.
http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/t ... .509.shtml
JanneBreilin
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 2.10.2008 16:49
Nicke89
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 31.10.2006 23:08
JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?
Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi?
JanneBreilin
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 2.10.2008 16:49
Nicke89 kirjoitti:JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?
Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi?
maalilla? no maalataa mut mitä se niiku vaikuttaa magneetin pysymiseen?
hanss
- Pyörä:
- Piaggio Nrg -97
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 28.1.2006 21:02
JanneBreilin kirjoitti:Nicke89 kirjoitti:JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?
Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi?
maalilla? no maalataa mut mitä se niiku vaikuttaa magneetin pysymiseen?
Ei mitäään.
JanneBreilin
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 2.10.2008 16:49
hanss kirjoitti:JanneBreilin kirjoitti:Nicke89 kirjoitti:JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?
Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi?
maalilla? no maalataa mut mitä se niiku vaikuttaa magneetin pysymiseen?
Ei mitäään.
häh? selventäkääs vähän. miks sellast täytyy/kannattaa pistää siihen?
Miksab
- Pyörä:
- CPI
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 10.7.2008 17:31
Mullakun on tommonen erilainen se mikä on tos levys kiinni, niin sitä ei saa tollee. Eikä se myöskään pysynyt siinä vanteessa kiinni, joten tein semmosen pahvi, nippuside, liima patentin
Leikkasin pienen palan pahvia, liimasin sen magneetin siihen kiinni, sitten liimasin sen pahvin vanteeseen kiinni (pysyy!!!) ja vedin vielä sen pahvin vielä varmuudeks nippusiteellä. Ja sit värkkäilin semmosen "koropalan" sille anturalle vai mikä se nyt oli et se on tarpeeks lähellä.
GrapL
- Pyörä:
- Piaggio TPH 50, Suzuki S 80
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 20.11.2004 11:29
JanneBreilin kirjoitti:häh? selventäkääs vähän. miks sellast täytyy/kannattaa pistää siihen?
Tarkoitin sitä ensimmäisellä viestilläni: että vaikka alue josssa magneettini on maalattu miranolilla, silti magneetti on pysynyt levyssä kiinni.
Koska maalipinta+magneetinpinta on "liukkaampi" kuin magneetinpinta ja normaali jarrulevyn metallipinta. ELI ei sun tarvii siihe miranolia sotkea...
TIIVISTETTYNÄ: MAGNEETTINI ON PYSYNYT HYVIN KIINNI, LIUKKAAMMASTA MAALIPINNASTA HUOLIMATTA.
PIAGGIO MIEHET HOI! Uusi kehityksen alla oleva piaggio foorumi on avattu, rekisteröitykää ihmeessä! Sieltä saat apua teknisissä ongelmissa ja vinkkejä tuunaukseen!
http://piaggio.foorumit.org/index.php
JanneBreilin
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 2.10.2008 16:49
GrapL kirjoitti:JanneBreilin kirjoitti:häh? selventäkääs vähän. miks sellast täytyy/kannattaa pistää siihen?
Tarkoitin sitä ensimmäisellä viestilläni: että vaikka alue josssa magneettini on maalattu miranolilla, silti magneetti on pysynyt levyssä kiinni.
Koska maalipinta+magneetinpinta on "liukkaampi" kuin magneetinpinta ja normaali jarrulevyn metallipinta. ELI ei sun tarvii siihe miranolia sotkea...
TIIVISTETTYNÄ: MAGNEETTINI ON PYSYNYT HYVIN KIINNI, LIUKKAAMMASTA MAALIPINNASTA HUOLIMATTA.
noni!
nyt selvensi! kiitos!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista