Ledit, neonit ym. valoviritykset #4

karkulainen
Pyörä:
VAG

ViestiKirjoittanut karkulainen » 15.7.2009 19:59

Super8 kirjoitti:Varmaankin just kyseinen henkilö. Pysäytti mut super 8:n selässä ja tutki pirun tarkkaan kaikki ulkopuolelle näkyvät jutut ja kävi autosta hakemassa kansion jossa oli vakioskootterien kuvat. Onneksi on sellainen rajoitin että sitä ei pysty löytää ilman katteiden purkua :)

Vanhahko, isot viikset. Minkälainen oli luonnossa? :D
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t

ViestiKirjoittanut Super8 » 16.7.2009 13:36

Kuulostais kyllä siltä, pirun rasittava puhetyyli sillä. Aloitti joka lauseen njooh njooh äännähdyksellä. Oli näköjään jäätelöä syönyt kun viiksissä oli jotain valkoista, tai tiedä sitten mitä ne siellä autossa tekee :lol:
mik-k0
Pyörä:
Yamaha dt 50 -99

ViestiKirjoittanut mik-k0 » 16.7.2009 20:59

Mulla ois tommonen ylimääräinen led takavalo ja ajattelin kytkeä sen tohon mopoon esim. tankin alle. Kysyisin miten se kytketään ja mitä tarvitsen sen kytkemiseen? Ja tarkoitus olisi pistää se sillein että sen saa päälle jostain napista. Kiitos etukäteen!
Pepe^
Pyörä:
Löytyy

ViestiKirjoittanut Pepe^ » 17.7.2009 1:27

Akkuun kiinni suoraán, eli tarvit ; Johtoa, sokereita, sulakkeen, ja tietty sen kytkimen, sulake (5ah ihan hyvä) plussaan, kytkin siihen väliin.

Ledtakavalo -> sulake -> (+) akku (-) -> kytkin -> ledtakavalo
Keeway Blogi - Näin se syntyi!
perabz
Pyörä:
Rieju RR -04

ViestiKirjoittanut perabz » 17.7.2009 1:47

mik-k0 kirjoitti:Mulla ois tommonen ylimääräinen led takavalo ja ajattelin kytkeä sen tohon mopoon esim. tankin alle. Kysyisin miten se kytketään ja mitä tarvitsen sen kytkemiseen? Ja tarkoitus olisi pistää se sillein että sen saa päälle jostain napista. Kiitos etukäteen!

Tässä vielä kuva selventämääm kytkentää. ;)
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |

ViestiKirjoittanut J-P@ » 21.7.2009 22:20

Eli siis suomen kielellä ledit ei tarvi vastuksia?
Ku aattelin nakata ledejä pitkin roxia niin pitääkö sen sulakkeen koko sitte päätellä siitä kuinka paljon niitä ledejä on?

E: Eiku joo, nyt ilmeisesti puhuttiin takavalosta, mut noi ledit pussi tavarana tarvii sitte vastukset?
Kuvat.fi - J-P@
Pinles
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD -05

ViestiKirjoittanut Pinles » 22.7.2009 0:22

Ledcalc on kätevä vehje, ja kyllä tarvitsee vastuksen ja tuolla voi laskea minkä.
Jaketss
Pyörä:
KTM EXC-R 530

ViestiKirjoittanut Jaketss » 22.7.2009 13:29

mulla ois tässä tälläne 12v ledivalo"matto" , jossa on 18 lediä, siis mitä kaikkee tarviaa siihen , toine johto plussaa ja toine maahan (-) . tarviaako mitää sulakkeita yms siihen välii , ja sit kytkin viel
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t

ViestiKirjoittanut Super8 » 22.7.2009 22:47

Jaketss kirjoitti:mulla ois tässä tälläne 12v ledivalo"matto" , jossa on 18 lediä, siis mitä kaikkee tarviaa siihen , toine johto plussaa ja toine maahan (-) . tarviaako mitää sulakkeita yms siihen välii , ja sit kytkin viel

Ei siit sulakkeesta mitään haittaakaan ole, eipähän kärähdä kun teet kytkennät huolimattomasti :)

Nämä tosin opetetaan jo ihan peruskoulussa...

Ja 1A sulake on ihan ok.
asad
Pyörä:
Pöllitty -.-

ViestiKirjoittanut asad » 24.7.2009 0:48

http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... aidat.html

Tietääkö kukaan näiden laadusta?
Tuleeko kaikki tarvittavat johdot mukaan vai joudunko ne hankkimaan itse?
karkulainen
Pyörä:
VAG

ViestiKirjoittanut karkulainen » 24.7.2009 1:35

asad kirjoitti:http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... aidat.html

Jep, hieno linkki sulla. Sokkona ei kannata ruveta neuvomaan, joten linkitä ensikerralla kunnolla.
asad
Pyörä:
Pöllitty -.-

ViestiKirjoittanut asad » 24.7.2009 16:59

karkulainen kirjoitti:
asad kirjoitti:http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... aidat.html

Jep, hieno linkki sulla. Sokkona ei kannata ruveta neuvomaan, joten linkitä ensikerralla kunnolla.

Soz :D http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Groen.html tuos uus linkki
Tamphoon
Pyörä:
Typhoon

ViestiKirjoittanut Tamphoon » 24.7.2009 18:58

Kun olen ostanut tälläise tled vilkut: http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=EMG-61-97001 Ja ne vilkkuvat liian nopeaa, enkä haluaisi ostaa relettä, niin minkä suuruiset vastukset pitäisi laittaa vilkuille? Takavailkkujen teho on 10 W ja paljo ois noiden uusien ledivilkkujen? Voisko joku viisaampi laskeskella mulle minkäkokosilla vastuksilla vilkut vilkkuis normaalisti?
Myydään Malossi Kytkinjousisarja kelt. valk ja musta.
Myydään Metrakit +15% vp-jousi.
Myydään Top racing kytkinjousisarja.
Myydään Carbon rossitanko!!
asad
Pyörä:
Pöllitty -.-

ViestiKirjoittanut asad » 25.7.2009 3:21

Ajattelin ostaa useampia ledeitä nitrooni ( varmaankin 4) joten voisiko joku viisas kertoa miten saan kaikki ledit siten, että kun laitan yhdestä johdon akkuun niin kaikki syttyy? Karsinko eka muovia poies ja yhdistän siihen sähköjohtoon muitten ledien johdot ja sähköteipillä kiinni? vai miten? ja vielä sellainen että miten toteutan on/off napun ledeille jonka mieluusti haluaisin mittarin viereen
perabz
Pyörä:
Rieju RR -04

ViestiKirjoittanut perabz » 25.7.2009 10:02

asad kirjoitti:Ajattelin ostaa useampia ledeitä nitrooni ( varmaankin 4) joten voisiko joku viisas kertoa miten saan kaikki ledit siten, että kun laitan yhdestä johdon akkuun niin kaikki syttyy? Karsinko eka muovia poies ja yhdistän siihen sähköjohtoon muitten ledien johdot ja sähköteipillä kiinni? vai miten? ja vielä sellainen että miten toteutan on/off napun ledeille jonka mieluusti haluaisin mittarin viereen

Tuossa olisi ohjeet ledien kytkentään.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista