Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 9.8.2011 20:56

Onks tää sama ku Motoforce Racing kampiakseli?
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... fu88rcvcb6

Jos ei niin mistä sais halvimmalla?

Onks teillä kokemusta tosta RMS Racingistä?
EDIT: Eli tuo RMS Racing kampiakseli on samalta valmistajalta kun Motoforce, ainakin mitä luin tuolta. Ja monet on sanonu että on ihan laadukas, ja youtubessa on monia videoita joissa on 70cc pytty ja RMS kampura, ostanpa tämän.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 9.8.2011 21:40

Ei ole, sillä Motoforcelta on ainakin 3 eria mallia, stantard, reinforced ja racing. Toi linkkaamasi kampiakseli on reinforced.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 10.8.2011 0:22

Okei, tilasin ton RMS Racingin, eiköhän se kestä ihan hyvin jos huhut on totta että se on samalta valmistajalta kuin Motoforce.
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 10.8.2011 9:44

Nèmesis kirjoitti:Okei, tilasin ton RMS Racingin, eiköhän se kestä ihan hyvin jos huhut on totta että se on samalta valmistajalta kuin Motoforce.

Motoforce racing on samalta tehtaalta mitä hebon kampiakseli, ainakin gearparts24 mukaan.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 10.8.2011 14:52

Ja scooter attackin mukaa viel top perfomances on sieltä ja se on ainaki laatufirma et kyllä kestää :)

Itellekki tulee tuo koha ny saan ekan erän palkasta.
vältzi
Liittynyt:
19.7.2009 21:49
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut vältzi » 18.8.2011 17:34

saako petarissa olla välystä sivulle päin?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 18.8.2011 18:00

Ei saa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 18.8.2011 20:23

Tääki o sellai et mitä pitää "välyksenä" C3 ja c4 laakereis ainaki tos piikis tuntu selkeesti uutenaki et on pientä heilumista sivuunki, se on just se cälys, mikä on vakiona. Mut ei ny mitää merkittävää sais olla. Tonki tuntee vaa ku iha varovasti kokeilee tunteella ;)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 18.8.2011 20:50

Ei se säteittäsvälys pitäs tuntua, se välys on millin sadas- ja tuhannesosia. Jos sen kädellä tuntee, niin on jotain pielessä laakerissa. Esimerkiksi kyseessä voi olla piraattilaakeri, mitä Koyon merkin alta löytyy pilvin pimein. Koyon aidot laakerit maksaa enemmän kuin joku 15€ ja logo on kaiverrettu, eikä leimattu, mitä piraateissa on.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
vältzi
Liittynyt:
19.7.2009 21:49
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut vältzi » 19.8.2011 9:59

ostin sellaset petarit missä on kumiset pölysuojat molemmin puolin,nii kannattaako ne otaa pois vai jättää
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.8.2011 11:46

Siis mitäh? Onks ne siis ihan jotku suojat, vai tarkoitatko mahdollisesti stefoja?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut LaneKit » 19.8.2011 12:58

Varmaa ostanu suojatut 2rs laakerit, joita käytetää vaihevehkeis esi. takapyörän laakereina.

Ei todellakaa käy petareiks, mut jos noi on jotku ihme c3 välyksel olevat suojuksel ni revi suojat veke.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 20.8.2011 10:13

Ensinnäkin, vältzi, opettele kirjoittamaan isolla alkukirjaimella. On myös suositeltavaa käyttää päättövälimerkkejä.

Toisekseen, itsevoitelevat laakerit joissa on pölysuojat, eivät ole tarkoitettu petareiksi. Säästä itseltäsi päänsärky sekä monta työtuntia, ja hommaa kerralla kunnon laakerit.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
JukkaT
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
27.5.2008 10:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut JukkaT » 22.8.2011 13:48

Terve vaan. Nyt meinaa usko loppua...

Kyseessä Keeway F-Act -08. Vakio pirisarjaa lukuunottamatta. Ajettu 11000+ km.

Etuvariaattoria kasatessa (kampi)akselin pituus ei riitä! Kaikki osat oikein päin ja oikeassa järjestyksessä mutteria saa juuri ja juuri kierroksen verran paikalleen sormineen. Kokeilin myös ilman remmiä, ei vaikutusta.

Akselin boori ei ihan riitä edes laipan prikkaan, ja sen pitäisi riittää vielä kickstartin räikkärattaaseen... Mitä ihmettä??

Eli: Kampiakselin "paksumpaa kohtaa" vasten tuleva lyhyempi pusla/holkki -> sähköstartin vapaakytkin/isoratas -> takalevy+rullakuppi (rullat varmasti paikoillaan) -> pidempi holkki (kunnolla pohjassa asti rullakupin sisällä) -> ohut prikka -> laippa prikkoineen -> räikkäratas -> jousi(?)prikka -> mutteri. Ei onnistu.

http://www.china-motorcyclepart.com/category.php?id=429

Kaikki osat alkuperäisiä (rullia lukuunottamatta, mutta eihän ne tähän vaikuta).

Voiko kampiakseli hajota niin, että toinen puoli painuu sisään päin?! Kuulostaisi aika oudolta kyllä... mutta mitään muutakaan en keksi.

Etuvariaattori on tähän mennessä avattu ja kiristetty kolme kertaa pulttipyssyllä (maltilla, mutta tiukkaan) ja nyt viimeisimmän kerran käsin (pitäen vastaan magneeton vauhtipyörän mutterista). Akselia ei ole koskaan lyöty päittäin. Petilaakerien poikittaisvälys tuntuu juuri ja juuri käsissä, muttei vaikuta pahalta.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jonik1 » 22.8.2011 15:15

Sähköstartin kytkin ei ole pohjassa. Pyöräytä sitä vastapäivään niin pitäisi upota paikalleen.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista