Terve vaan. Nyt meinaa usko loppua...
Kyseessä Keeway F-Act -08. Vakio pirisarjaa lukuunottamatta. Ajettu 11000+ km.
Etuvariaattoria kasatessa (kampi)akselin pituus ei riitä! Kaikki osat oikein päin ja oikeassa järjestyksessä mutteria saa juuri ja juuri kierroksen verran paikalleen sormineen. Kokeilin myös ilman remmiä, ei vaikutusta.
Akselin boori ei ihan riitä edes laipan prikkaan, ja sen pitäisi riittää vielä kickstartin räikkärattaaseen... Mitä ihmettä??
Eli: Kampiakselin "paksumpaa kohtaa" vasten tuleva lyhyempi pusla/holkki -> sähköstartin vapaakytkin/isoratas -> takalevy+rullakuppi (rullat
varmasti paikoillaan) -> pidempi holkki (kunnolla pohjassa asti rullakupin sisällä) -> ohut prikka -> laippa prikkoineen -> räikkäratas -> jousi(?)prikka -> mutteri. Ei onnistu.
http://www.china-motorcyclepart.com/category.php?id=429Kaikki osat alkuperäisiä (rullia lukuunottamatta, mutta eihän ne tähän vaikuta).
Voiko kampiakseli hajota niin, että toinen puoli painuu sisään päin?! Kuulostaisi aika oudolta kyllä... mutta mitään muutakaan en keksi.
Etuvariaattori on tähän mennessä avattu ja kiristetty kolme kertaa pulttipyssyllä (maltilla, mutta tiukkaan) ja nyt viimeisimmän kerran käsin (pitäen vastaan magneeton vauhtipyörän mutterista). Akselia ei ole koskaan lyöty päittäin. Petilaakerien poikittaisvälys tuntuu juuri ja juuri käsissä, muttei vaikuta pahalta.