Yleistä keskustelua variaattorista

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 18.8.2012 0:40

Eri vari, eri mopo, halooo..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
dwacz
Liittynyt:
9.5.2012 17:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut dwacz » 18.8.2012 1:03

Tietääkseni melkein kaikkiin vaakakoneellisiin ainaki on olemassa multivar..
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.8.2012 1:32

Ja multivarihan on samanlainen joka skootterissa jossa on vaakakone ja rullatkin samanpainoset? :roll:
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
dwacz
Liittynyt:
9.5.2012 17:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut dwacz » 18.8.2012 1:51

Enhän mie nii väittänytkää? :D Kuhan sanoin viime sivulla että mulla on lähes samat osat kuin hänellä jogissa :)
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Dementikko » 18.8.2012 9:11

Vaikea noita on silti suoraan toisiinsa verrata. Variaattorikin vaikuttaa jo paljon; mulla esimerkiksi optimirullat vakiovariaattorilla oli 5.1g, Multivarilla 7.2g.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.8.2012 9:17

Palezu kirjoitti:Minusta monet Narakun tuotteet ovat hintaluokkansa parhaimmistoa. Jousista en tiiä, paljon pahaa niistä puhutaan, mulla on yksi narakun jousi ja samallailla se löystyy kuin muutkin mitä mulla on eli 2 malossia ja 1 stage6...

Parta779 ongelmasi on luultavasti se että variaattori ehtii laittaa liian ison vaihteen silmään ennen kuin kytkin nappaa kiinni. Koita vähäsen löysemmillä kytkinjousilla mutta pidä jäykkä vp. Koita laittaa etulautasten väliin ohuita prikkoja niin että tuuletuslautanen siirtyy kauemmaksi rullakupista niin liikkeellelähdön välityssuhde lyhenee. Voi olla että sitä ei edes saa säädettyä niin hyvin että lähtisi heti paikaltaan kuin tykin suusta kun kaasua painaa, alkaa loppua säätöominaisuudet kesken näistä mopoluokan variaattoreista. En ole oikeastaan nähnyt yhtään 50cc tehariviri skootteria joka lähtisi heti paikaltaan täydellä teholla. Lähinnä tullut nähtyä jotain 77cc big boreja tai 100cc stroker koneita jotka oikeesti lähtevät heti kuin hauki rannasta, koska niissä on paljon enemmän vääntöä pienemmillä kierroksilla.


En tiiä auttaskohan torque controll kytkin ei nyt vaan oo sitä varaa tässä hankkia, mutta tule vaisuudessa vois saada sillä säätöihin?
Koitin Narakun valkosilla kytkin jousilla, ne oli liian löysät.
It Ain't fast without mixed gas!
villekille
Pyörä:
Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.6.2005 10:08
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut villekille » 18.8.2012 13:09

Mikähän mahtaisi vaivata kun Yamaha Neo's 50 -08 menettänyt kiihtyvyyden ja vaikuttais siltä että variaattorista kiikastaa. Kun mopon käynnistää ja lähtee kylmänä ajamaan, se kiihtyy hyvin vauhtiinsa, mutta sen ekan vauhtiinsaamisen jälkeen on kuin kokoajan liian pitkät välitykset eikä mopo kiihdy eikä jaksa kulkea, lieväkin ylämaa saa kaksipäällä vauhdin tippumaan 25km/h..mutta kun mopon saa kiihtymään yli 45 km/h:n ohi, niin kierrokset alkaa vihdoin nousta ja tehoa löytyy niin että kelaa äkkiä 65 mittariin ja jos mäki liian jyrkkä ja vauhti tippuu alle 50, niin taas vaikea saada kiihtymään ku kierrokset liian pienet eikä tehoja.

Avattiin vari ja katottiin osia ja pantiin vaan takas kiinni, toimi tosi äkäisesti..ostin uudet rullat ja hihnan ja niilläkin toimi alkuun hyvin mut alko taas tehdä sitä muutaman sadan kilsan jälkeen ja nyt tosiaan on kokoajan tuollainen..isä sanoi että epäilee että takavari jää jumiin eikä välitykset sen takia lyhene kun vauhti hidastuu..
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.8.2012 13:39

Vaihtakaa vp-jousi ja kytkinjouset. Ne on löystyny.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Palezu » 18.8.2012 18:03

Parta779 kirjoitti:
En tiiä auttaskohan torque controll kytkin ei nyt vaan oo sitä varaa tässä hankkia, mutta tule vaisuudessa vois saada sillä säätöihin?
Koitin Narakun valkosilla kytkin jousilla, ne oli liian löysät.


90% todennäköisyydellä ei auta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.8.2012 19:53

Koitan sanoa tän nyt lyhyesti ja ytimekkäästi: Tyhjäkäynti suutin oli kasassa--> nyt auki--> pysyy käynnissä vain täys kaasulla... -> minkä tyhjäkäynti suuttimen ostan
Ja ne liikkeelle lähtö ongelmat varmaan johtunu tosta ko se on ollu vielki liian iso vaikka ollu kasassa.
Toivon apuja.
Palataan :D
It Ain't fast without mixed gas!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 18.8.2012 22:26

Pyöritä se tyhjäkäynti ruuvi kiinnipäin niin vois pysyäkkin tyhjäkäynnillä.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.8.2012 23:04

No kun se on tapissa asti.... Ei mene enempää kiinni, mitäs siihen sanot.
It Ain't fast without mixed gas!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Palezu » 18.8.2012 23:44

Sulla on säädöt pielessä ja pahasti.. Mitä muuten tarkotat tuolla että tyhjäkäyntisuutin "oli kasassa"? Tässä ohje: putsaa kaasari joka lävestä, tarkista että ilmanputsari on hyvässä kunnossa, kato että suuttimet ei oo tukossa, niitä on hyvä tökkiä auki teräsharjan harjaksella, seosruuvi 1,5 kierrosta auki, tyhjäkäyntiruuvi sen verran aluksi auki että pysyy jotenki käynnissä, sitten lämmität koneen ja hienosäädät seosruuvin ja sitten tyhjäkäyntiruuvin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
MK96
Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut MK96 » 19.8.2012 0:24

Roxissaha on 5.5gramman rullat vakiona, nyt vain prikka otettu pois ja menee sen ~60kmh, eikö optimi rullat ois 5gramman jotta vääntöä tulis lisää? Jotku sanoo et vakioo iha turha vaihtaa rullia, millä perusteella ei ole, kovemmat kierrokset kiihyttäsessä=kiihtyy nopeammin?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.8.2012 0:47

Opetteleppa variaattorin toimintaa. Jos rullat on liian kevyet niin kone kiertää tehoalueen yli, jollon teho ei ole paras mahdollinen, eikä kiihtyvyys ole parhain, kuten myöskään huiput.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista