Drifer94
- Liittynyt:
- 4.2.2011 12:48
No riippuu mitä kaasarin putsaamisella tarkotat?
ei oo tehty mitään muuta ku otettu kaasarin pohja irti ja tyhjennetty bensoista ja kokeiltu aina eri suuttimilla että mikä ois sopiva
Joten mitä pitäis tehdä ettei se kaasari tulvis aina ku laittaa kasaan ja käy koeajolla?
Joyzy
- Pyörä:
- Piaggio NRG
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 25.10.2003 12:23
__nikoo kirjoitti:En oo vaihtanu. Toiminut ennen ihan kunnolla mutta kun kone oli pois paikalta maalauksen ajan ja kun laitoin takaisin niin tuli tämmönen ongelma
Ennen maalausta sulla varmaan oli jonkunlainen ilmanputsari siinä ?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Sulla luultavasti tehoputki, joten jos vakiosuutin kiinni niin laitat isomman suuttimen.
Drifer94, tottakai siellä kohokammiossa(kaasarin pohja) on bensaa aina..
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Mikäs tuossa mun Aeroxissa on, kun 1/4-3/4 kaasulla röpöttää (käy rikkaalla, tiedetään) niin täydeltä kaasulta laskiessa kuuluu ihmeellinen vihellys ja tulee moottorijarrutuksen tapainen ilmiö. Käykö laihalla vai mitä hä? Tuollainenhan ei voi johtua liian kevyistä rullista ja löysästä vp:stä?
Vireinä on Street Race, Pro Replica, 17,5mm Dell'orto (118 pääsuutin, seiska neula, sokka keskimmäisessä lovessa ja vakio tyhjäkäynti suutin) + muut hilppeet.
Kokeillu oon tosissaan 8 neulaa ja 120 suutinta, mutta röpötti niin pahasti, että ei edes voinut ajaa, kun ei päässyt piikille. Seiska neulalla ja 120 suuttimella sama homma. Mikä ihme vikana?
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Oletko varia säätänyt ollenkaan, tuo moottorijarrutus viittaa löysiin kytkinjousiin.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Sublethal
- Pyörä:
- Yamaha DT -08
- Liittynyt:
- 18.3.2011 0:12
Onko kellään tietoa noista automaatti ryypyistä, kuinka niitä sais korjattua ku siskon skootteris ei mee pois päältä ollenkaan.
Kiitän jo etukäteen.
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
ramba__ kirjoitti:Oletko varia säätänyt ollenkaan, tuo moottorijarrutus viittaa löysiin kytkinjousiin.
Totta kai olen. Varissa on 3,75 rullat(pikkasen liian kevyet), Malossin pun. vp ja S6 pun. kytkinjouset S6 SP kytkimessä.
Tänään, kun käytin tuota tyhjäkäynnillä niin rengas pyöri koko ajan, mikä viittää löysiin kytkinjousiin. Mistähän nyt sitten jäykemmät jouset.
Ostan vakion kytkimen niin loppuu nuo ongelmat, kun tuon kanssa ole mitään muuta ole ollutkaan.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Tuo moottorijarrutus taitaa olla sittenkin ihan normaalia myös skoottereissa. Luulisi että koska näissä on keskipakokytkin, moottori kytkeytyy irti heti kun kaasun löysää mutta niissä pyörivissä varin osissa on sen verran sitä liikkuvaa massaa että kytkin pyörii vielä ihan hyvällä voimalla vaikka kaasu on suljettu ja varsinki vakio kytkinjousilla mulla se pysy kytkettynä vaikka kuinka kauan ja kytkin irrotti vasta jossain 10kmh vauhdissa että kyllä ne nämä skootteritkin moottorijarruttaa enkä usko että tämä mun skootteri on poikkeus. Virikytkinjousilla(ottaa kiinni jossain 6000rpm) se ei irrota myöskään heti vaan ehkä 20kmh vauhdissa.
Sudee säätele sitä neulan sokkaa äläkä vaihda neulaa, se on jo turhankin hitechiä sanoisinko. Ja koita pari numeroa pienempää suutinta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Sokkaakin tietysti vaihdeltu, mutta kävi lian laihalla vakio neulalla.
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Laitas A02 neula ja sokka tokaks ylimpäään loveen, mulla vastaavassa setupissa toimii näin nätisti (tosin ilmanputsarina Malossi E5). Ei se neulan vaihto oo mitään hitechiä, kun tän tasoissa setupeissa se on jo merkittävä säätöosa. Vakiokytkintä älä pistä, se rupee luistamaan.
__nikoo
- Liittynyt:
- 11.6.2010 2:01
Joyzy kirjoitti:__nikoo kirjoitti:En oo vaihtanu. Toiminut ennen ihan kunnolla mutta kun kone oli pois paikalta maalauksen ajan ja kun laitoin takaisin niin tuli tämmönen ongelma
Ennen maalausta sulla varmaan oli jonkunlainen ilmanputsari siinä ?
juu oli mutta ei auta vaikka olisi paikoillaan..
Lacegsi
- Liittynyt:
- 14.1.2012 12:16
mitä kaasarista pitää lähteä säätämään kun röpöttää lämpinä 1/4-3/4 kaasulla ja välillä booaa kun löysää kaasun?
Virit on: Motoforce racing 50cc, 17,5mm lortto (86suutin),powerfilsu,yasuni r,polini speed control (4,5g rullat),motoforce evolution kytkin,hebo pun vp-jousi,motoforce sin. kytkinjouset.
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
thounimakarooni kirjoitti:Laitas A02 neula ja sokka tokaks ylimpäään loveen, mulla vastaavassa setupissa toimii näin nätisti (tosin ilmanputsarina Malossi E5). Ei se neulan vaihto oo mitään hitechiä, kun tän tasoissa setupeissa se on jo merkittävä säätöosa. Vakiokytkintä älä pistä, se rupee luistamaan.
Mjoo, pitääpi kokeilla, mutta kävisköhän tohon SP:n Polinin jouset. Vakiota kytkintä en laita, kun se luisti jo teharilla.
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Siis sulla ottaa kytkin koko ajan kiinni, onhan kytkinkello 107mm halkasijalla? Vai ottaako se liian aikasin kiinni?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Se ottaa liian aikaseen kiinni. Se lähtee erittäin matalilla kierroksilla liikkeelle. Jouset ovat ulimmissa koloissa eli kireimmillä (?) ja kaikki on uutta.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista