Tekniset ongelmat

Drifer94
Liittynyt:
4.2.2011 12:48
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Drifer94 » 23.5.2012 23:58

No riippuu mitä kaasarin putsaamisella tarkotat?
ei oo tehty mitään muuta ku otettu kaasarin pohja irti ja tyhjennetty bensoista ja kokeiltu aina eri suuttimilla että mikä ois sopiva
Joten mitä pitäis tehdä ettei se kaasari tulvis aina ku laittaa kasaan ja käy koeajolla?
Joyzy
Pyörä:
Piaggio NRG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
25.10.2003 12:23
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Joyzy » 24.5.2012 2:12

__nikoo kirjoitti:En oo vaihtanu. Toiminut ennen ihan kunnolla mutta kun kone oli pois paikalta maalauksen ajan ja kun laitoin takaisin niin tuli tämmönen ongelma

Ennen maalausta sulla varmaan oli jonkunlainen ilmanputsari siinä ?
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 24.5.2012 7:14

Sulla luultavasti tehoputki, joten jos vakiosuutin kiinni niin laitat isomman suuttimen.


Drifer94, tottakai siellä kohokammiossa(kaasarin pohja) on bensaa aina..
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Sudee » 24.5.2012 13:12

Mikäs tuossa mun Aeroxissa on, kun 1/4-3/4 kaasulla röpöttää (käy rikkaalla, tiedetään) niin täydeltä kaasulta laskiessa kuuluu ihmeellinen vihellys ja tulee moottorijarrutuksen tapainen ilmiö. Käykö laihalla vai mitä hä? Tuollainenhan ei voi johtua liian kevyistä rullista ja löysästä vp:stä?

Vireinä on Street Race, Pro Replica, 17,5mm Dell'orto (118 pääsuutin, seiska neula, sokka keskimmäisessä lovessa ja vakio tyhjäkäynti suutin) + muut hilppeet.

Kokeillu oon tosissaan 8 neulaa ja 120 suutinta, mutta röpötti niin pahasti, että ei edes voinut ajaa, kun ei päässyt piikille. Seiska neulalla ja 120 suuttimella sama homma. Mikä ihme vikana?
Aerox/Nitro osia
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 24.5.2012 15:15

Oletko varia säätänyt ollenkaan, tuo moottorijarrutus viittaa löysiin kytkinjousiin.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Sublethal
Pyörä:
Yamaha DT -08
Liittynyt:
18.3.2011 0:12
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Sublethal » 24.5.2012 16:12

Onko kellään tietoa noista automaatti ryypyistä, kuinka niitä sais korjattua ku siskon skootteris ei mee pois päältä ollenkaan.
Kiitän jo etukäteen.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Sudee » 24.5.2012 18:46

ramba__ kirjoitti:Oletko varia säätänyt ollenkaan, tuo moottorijarrutus viittaa löysiin kytkinjousiin.


Totta kai olen. Varissa on 3,75 rullat(pikkasen liian kevyet), Malossin pun. vp ja S6 pun. kytkinjouset S6 SP kytkimessä.

Tänään, kun käytin tuota tyhjäkäynnillä niin rengas pyöri koko ajan, mikä viittää löysiin kytkinjousiin. Mistähän nyt sitten jäykemmät jouset. :roll: Ostan vakion kytkimen niin loppuu nuo ongelmat, kun tuon kanssa ole mitään muuta ole ollutkaan. :lol:
Aerox/Nitro osia
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.5.2012 19:32

Tuo moottorijarrutus taitaa olla sittenkin ihan normaalia myös skoottereissa. Luulisi että koska näissä on keskipakokytkin, moottori kytkeytyy irti heti kun kaasun löysää mutta niissä pyörivissä varin osissa on sen verran sitä liikkuvaa massaa että kytkin pyörii vielä ihan hyvällä voimalla vaikka kaasu on suljettu ja varsinki vakio kytkinjousilla mulla se pysy kytkettynä vaikka kuinka kauan ja kytkin irrotti vasta jossain 10kmh vauhdissa että kyllä ne nämä skootteritkin moottorijarruttaa enkä usko että tämä mun skootteri on poikkeus. Virikytkinjousilla(ottaa kiinni jossain 6000rpm) se ei irrota myöskään heti vaan ehkä 20kmh vauhdissa.

Sudee säätele sitä neulan sokkaa äläkä vaihda neulaa, se on jo turhankin hitechiä sanoisinko. Ja koita pari numeroa pienempää suutinta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Sudee » 24.5.2012 19:57

Sokkaakin tietysti vaihdeltu, mutta kävi lian laihalla vakio neulalla.
Aerox/Nitro osia
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 24.5.2012 21:42

Laitas A02 neula ja sokka tokaks ylimpäään loveen, mulla vastaavassa setupissa toimii näin nätisti (tosin ilmanputsarina Malossi E5). Ei se neulan vaihto oo mitään hitechiä, kun tän tasoissa setupeissa se on jo merkittävä säätöosa. Vakiokytkintä älä pistä, se rupee luistamaan.
__nikoo
Liittynyt:
11.6.2010 2:01
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut __nikoo » 24.5.2012 23:51

Joyzy kirjoitti:
__nikoo kirjoitti:En oo vaihtanu. Toiminut ennen ihan kunnolla mutta kun kone oli pois paikalta maalauksen ajan ja kun laitoin takaisin niin tuli tämmönen ongelma

Ennen maalausta sulla varmaan oli jonkunlainen ilmanputsari siinä ?


juu oli mutta ei auta vaikka olisi paikoillaan..
Lacegsi
Liittynyt:
14.1.2012 12:16
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Lacegsi » 25.5.2012 7:41

mitä kaasarista pitää lähteä säätämään kun röpöttää lämpinä 1/4-3/4 kaasulla ja välillä booaa kun löysää kaasun?

Virit on: Motoforce racing 50cc, 17,5mm lortto (86suutin),powerfilsu,yasuni r,polini speed control (4,5g rullat),motoforce evolution kytkin,hebo pun vp-jousi,motoforce sin. kytkinjouset.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Sudee » 25.5.2012 9:06

thounimakarooni kirjoitti:Laitas A02 neula ja sokka tokaks ylimpäään loveen, mulla vastaavassa setupissa toimii näin nätisti (tosin ilmanputsarina Malossi E5). Ei se neulan vaihto oo mitään hitechiä, kun tän tasoissa setupeissa se on jo merkittävä säätöosa. Vakiokytkintä älä pistä, se rupee luistamaan.


Mjoo, pitääpi kokeilla, mutta kävisköhän tohon SP:n Polinin jouset. Vakiota kytkintä en laita, kun se luisti jo teharilla. :lol:
Aerox/Nitro osia
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 25.5.2012 12:26

Siis sulla ottaa kytkin koko ajan kiinni, onhan kytkinkello 107mm halkasijalla? Vai ottaako se liian aikasin kiinni?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Sudee » 25.5.2012 13:47

Se ottaa liian aikaseen kiinni. Se lähtee erittäin matalilla kierroksilla liikkeelle. Jouset ovat ulimmissa koloissa eli kireimmillä (?) ja kaikki on uutta.
Aerox/Nitro osia

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista