_keijomies_
- Pyörä:
- ei enää mitään
Pyöränä mbk nitro, nyt tarvis vähän apua säädöissä kun tuntuu et ei saa mitenkää säätöihin.
Nyt 95 suutin ja toimii hyvin 3/4 kaasulle ja booaa ku painaa kaasun pohjaan eli ois liian pieni suutin.
Sitte kun lämmittäny koneen ja antaa olla 30-60 sec tyhjäkäynnillä nii on ihan tukossa ja röpöttää ihan niinku aina kylmänä ja savuttaa koko ajan.
Sitte koitin 100 suuttimella niin sillä taas röpöttää eikä kierrä mihinkää ja on ihan tukossa eli liian suuri suutin eli sopiva suutin ois 95-100 välissä.
Mutta kuitenkin on ihan tukossa koko ajan vaikka on liian pieni suutin kiinni ja 2% seokset tankissa.
En tiedä vaikuttaako asiaan et jos on sisäänajossa.
Neula on nyt toiseksi alimmassa lovessa ja jos se on keskellä niin booaa.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Shape
Moderaattori
Mitä oot tehny mopolles?
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
_keijomies_
- Pyörä:
- ei enää mitään
Jos virejä/osia tarkotat niin tämmöstä löytyy:
-gianelli extra cr (kuriton)
-vapari
-17,5mm dellorto phva (tk suutin 45, pääsuutin 95, seosruuvi 1,5 kierrosta auki)
-stage6 sport pro variaattori (5g rullat)
-malossin punanen vp
-polinin +30% kytkinjouset
-barikit lasikuitu läppäsysteemi
-top performance kisakytkin
-malossin hihna
-vakiosylinteri (uus mäntä sisässä, ajettu joku 50-100km)
-rms kampiakseli (ajettu myös 50-100km)
-top performance kampiakselin laakerit (ajettu myös 50-100km)
Shape
Moderaattori
Vaparista tai läppäventtiilistä voi johtua tuo omituinen käyttäytyminen. Kokeileppa ensiksi saada toimimaan vakioläpillä tai -suodattimella.
VIP-oikeudet!
_keijomies_
- Pyörä:
- ei enää mitään
Oli mulla vakioläpät mut ne raotti niin pahasti ja ei toiminu näin hyvin kun nyt noilla uusilla. Noi on sitäpaitsi ihan uudet läpät. Vakioputsari on ihan paskana. Mitäs toi savuttaminen vois johtua tai siis vaikka on lämmin niin savuttaa? Täytyy putsata toi ilmanputsari ku vähän likanen.
KymcoAgility
- Pyörä:
- Ex: Kymco Agility, Nyk: Yamaha BW's
Joku kivsu vois linkkaa mul 20-22mm kaasarin joka menee 100% varmasti kiinni Kymco Agility 50 -07 skootteriin. ;l ja tosiaan nelitahti
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=02571No jos niin paljon nelarikaasaria haluat niin osta tuo. Kyllä pitäisi toimia.
Shape
Moderaattori
_keijomies_ kirjoitti:Oli mulla vakioläpät mut ne raotti niin pahasti ja ei toiminu näin hyvin kun nyt noilla uusilla. Noi on sitäpaitsi ihan uudet läpät. Vakioputsari on ihan paskana. Mitäs toi savuttaminen vois johtua tai siis vaikka on lämmin niin savuttaa? Täytyy putsata toi ilmanputsari ku vähän likanen.
Jaa mietin vain, että se Barikitin läppävena ei toimisi näin alhaisella viritystasolla kunnolla. Mutta jos perehdytään kaasuttimen säätämiseen, niin aluksi pääsuutin kuntoon eli mopo pelaa täyskaasulla. Sitten vasta neula, tyhjäri ja seosruuvi kuntoon. Jos ei vieläkään tunnu toimivan koko kaasun alueella, niin onhan niitä eri profiilisia neuloja myytävänä.
VIP-oikeudet!
KymcoAgility
- Pyörä:
evottaja7 kirjoitti:http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=02571
No jos niin paljon nelarikaasaria haluat niin osta tuo. Kyllä pitäisi toimia.
kts, viel sillane et mitä toi meinaa ko tos on "Käsiryyppy" ja mullahan on automaattiryyppy
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
No tuohan tarkoitaa sitä että ryyppyä käyetään manuaalisesti eli tuossa luultavasti vipua käytämällä. Automaattiryyppy on nimensä mukaan automaattinen eli se menee tietyn ajan kuluessa automaattisesti pois päältä kun moottori on lämmin. Manuaaliryyppy ei, sen tominta riippuu täysin vivun/vaijerin asennosta.
Itse ainakin pitäisin ennemmin manuaaliryyppyä sillä sen toimintaa voi itse säädellä toisin kuin automaattiryypyn. Kesällä tämä on tosin ihan sama kun kylmäkäynnistystä ei tarvitse suorittaa, mutta talvella manuaaliryyppy olisi loistava etu.
KymcoAgility
- Pyörä:
evottaja7 kirjoitti:No tuohan tarkoitaa sitä että ryyppyä käyetään manuaalisesti eli tuossa luultavasti vipua käytämällä. Automaattiryyppy on nimensä mukaan automaattinen eli se menee tietyn ajan kuluessa automaattisesti pois päältä kun moottori on lämmin. Manuaaliryyppy ei, sen tominta riippuu täysin vivun/vaijerin asennosta.
Itse ainakin pitäisin ennemmin manuaaliryyppyä sillä sen toimintaa voi itse säädellä toisin kuin automaattiryypyn. Kesällä tämä on tosin ihan sama kun kylmäkäynnistystä ei tarvitse suorittaa, mutta talvella manuaaliryyppy olisi loistava etu.
Noo, eikös mun jotenki pitäs asentaa toi koska tos on käsiryyppy? Muutenhan ei ois mitää mistä laittaa ryyppy päälle yms? Vai voiko ton ohittaa ja pitää vaan automaattiryyppynä miten : D Itel ei oo hajua ku ikinä säätäny mtn kaasareidenkaa
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
Siis ryyppyhän on kaasarikohtainen eli kaasarista riippuu miten se toimii. Tuossa ryyppy toimii täysin mekaanisesti eli se on vivun asennosta riippuen päällä tai pois, ja siihen ei tule mitään sähköjohtoja toisin kuin automaattiryypyssä. Sinä vaihdat vain kaasarin (kai sen osaat tehdä?) ja sinulla on siinä kaasari paikoillaan ryyppyineen päivineen, sitten vain säädät kaasarin kohdilleen ja lähdet bilikselle. Ei sinun tarvitse mitään monimutkaisempia toimenpiteitä sille tehdä kuten ryyppyjä vaihdella yms.
Mutta tuota et luultavasti saa automaattiryypyksi mutta itse ainakin suosisin manuaalista koska automaattinen on paljon vikaherkempi ja manuaalisesta saa itse säädeltyä ryyppyä.
_keijomies_
- Pyörä:
- ei enää mitään
Shape kirjoitti:_keijomies_ kirjoitti:Oli mulla vakioläpät mut ne raotti niin pahasti ja ei toiminu näin hyvin kun nyt noilla uusilla. Noi on sitäpaitsi ihan uudet läpät. Vakioputsari on ihan paskana. Mitäs toi savuttaminen vois johtua tai siis vaikka on lämmin niin savuttaa? Täytyy putsata toi ilmanputsari ku vähän likanen.
Jaa mietin vain, että se Barikitin läppävena ei toimisi näin alhaisella viritystasolla kunnolla. Mutta jos perehdytään kaasuttimen säätämiseen, niin aluksi pääsuutin kuntoon eli mopo pelaa täyskaasulla. Sitten vasta neula, tyhjäri ja seosruuvi kuntoon. Jos ei vieläkään tunnu toimivan koko kaasun alueella, niin onhan niitä eri profiilisia neuloja myytävänä.
Tommosen tilasin mut tuliki normi metalliläpät:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... A-806.htmlNii et ei pitäis niissä olla vikaa.
KymcoAgility
- Pyörä:
evottaja7 kirjoitti:Siis ryyppyhän on kaasarikohtainen eli kaasarista riippuu miten se toimii. Tuossa ryyppy toimii täysin mekaanisesti eli se on vivun asennosta riippuen päällä tai pois, ja siihen ei tule mitään sähköjohtoja toisin kuin automaattiryypyssä. Sinä vaihdat vain kaasarin (kai sen osaat tehdä?) ja sinulla on siinä kaasari paikoillaan ryyppyineen päivineen, sitten vain säädät kaasarin kohdilleen ja lähdet bilikselle. Ei sinun tarvitse mitään monimutkaisempia toimenpiteitä sille tehdä kuten ryyppyjä vaihdella yms.
Mutta tuota et luultavasti saa automaattiryypyksi mutta itse ainakin suosisin manuaalista koska automaattinen on paljon vikaherkempi ja manuaalisesta saa itse säädeltyä ryyppyä.
Eli kun ostan ton, eikö mun pitäs asentaa se vipupaska sit et saan ryypyn päälle ?
radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
No siinä kaasarissa edelleenkin on se jo valmiina, ei sinun tarvitse sitä asentaa... Siinä on siis jo vipu valmiiksi (tai ainakin tulee mukana, mutta luulen että se tulee valmiiksi kasattuna) eli sinun ei tarvitse kaasaria asennella mitenkään muuten kuin koneeseen kiinni ja baanalle.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista