Reetuhai2 kirjoitti:No siinähän on se automaattinen kiristin, eikä siellä muu oo sitä kiristämässä. Kyllähän sen nyt asennettaessa huomais jo, jos ketju on liian kireellä. Ja se vaan on niin, että kun siinä 72cc:ssä on isommat puristukset kun 50cc:ssä, niin se ei jaksa pyörittää. Ehkä sitte jaksaa, jos vedät paksummat virtajohdot startille, ehkä tarttee myös isomman akun että jaksaa pyörittää kunnolla.
Ja miks sitä ei vois polkee, kun siinä poljin on?
No huhhuh, voihan autonkin aina työntää käyntiin, mutta kyllä se helpommin/mukavammin siitä virtalukosta lähtee.. Sama juttu skootterissa, harva jolla on sähköstartti toiminnassa alkaa polkemaan, minä en ainakaan alkaisi.
En ole nyt varma, mutta musta se nokkaketjunkiristin näyttäis siltä, että sitä vois säätää? Ja siis se on ihan saatanan jäykkä pyörittää käsinkin, hyvä kun käsin pyörii, ja oli hankaluuksia saada ketju nokka-akselin ympäri, että niin tiukka se nyt on.
Rupesin vaan miettimään, että voisiko se ketju kiristyä liian tiukalle ja voisiko sillä paksummalla tiivisteellä olla vaikutusta siihen kireyteen? Koska jos se kiristin on säädetty alkuperäistä tiivistettä varten ja kun laittaa sen paksumman tiivisteen, niin ketjuhan kiristyy siinä? Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
Ps. Poljin palauttaa tosi heikosti, eli on vittumaista polkea. Tosin tällähetkellä ainut mahdollinen tapa.