Yleistä keskustelua variaattorista

ancca
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
25.4.2010 21:07
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ancca » 24.8.2012 8:14

Kintsu_ kirjoitti:Hei en oikein tiedä mihin tämän olis laittanut niin päätin sitte laitta tänne :) Eli asiaan että saako tälläsellä vehkeellä variaattorin mutterit auki? http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 450-17185/


Olen itse vuosikaudet käyttänyt tuota pyssyä vaivattomasti, eli kyllä toimii...
E: Muista vaan olla pitämättä sitä nappia pohjassa eli kerran painat pohjaan ja sitt päästät + pidä pyssy suorana ;)
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 24.8.2012 13:32

Mites ku multivarista jää käyttämättä jotain 1cm onko normaalia. Vakio mittanen daycon hihna paikallaan
It Ain't fast without mixed gas!
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 24.8.2012 14:05

Hihna kulunut?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 24.8.2012 15:49

Ei oo
It Ain't fast without mixed gas!
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut skrymer » 26.8.2012 10:56

.
Viimeksi muokannut skrymer päivämäärä 27.8.2012 18:12, muokattu yhteensä 2 kertaa
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.8.2012 11:42

Älä ny hanki mitään Top Racingin kytkintä, hanki parempi samantien tollaselle setille. Ja vakiojousilla.... Ajettavuudesta tulee suoraan sanoen täyttä paskaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.8.2012 13:29

Nyt oikeesti :D Kyllä ne jouset kannattaa ainakin laittaa oikeiks, niin toimii edes jotenkin.. Löysillä jousilla et pääse koskaan tehopiikille asti ja miksi noin ruudikasta pyttyä olet ostamassa jos muut osat eivät sovi sille?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 26.8.2012 14:06

Ei sitä heti tarvi alkaa haukkumaan jonneiksi.. Ylempien viestien kirjoittajat neuvovat vain sinua siihen, että saat virisetistäsi toimivan. Ja myös vastapainejousi tulee vaihtaa jos haluat, että toimii kunnolla.

Mutta selaileppa esim. Malossin ja Stagen etuvariaattoreita, sieltä voisi löytyä sopiva.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 26.8.2012 14:48

Esim.

Virisetit asteiden mukaan ei niin että high end pytty ja joku medium sport putki jne....

Kaikki osat n.saman hinta luokan.
It Ain't fast without mixed gas!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.8.2012 15:08

No en nyt sanois hintaluokan, vaan teholuokan. Lower sportti vireillä nyt vielä menee joku perusputki+vakiokytkin ja riippuen skootterista ehkä myös vakiovari. Mutta upper sportilla pitäs jo olla muutkin osat sitä luokkaa, vakiokytkin lasittuu pirun nopeesti ja luistaa.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut skrymer » 26.8.2012 20:28

.
Viimeksi muokannut skrymer päivämäärä 27.8.2012 18:11, muokattu yhteensä 3 kertaa
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 26.8.2012 20:39

Miksi sitten edes vaihtaa mitään osia? Prikka pois. Varmasti luotettavin ja varmin rauhallisessa jokapäiväisessä ajossa.

Mites muuten noinkin kova pytty tomii vakioputkella?
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut skrymer » 26.8.2012 20:42

.
Viimeksi muokannut skrymer päivämäärä 27.8.2012 18:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Shape » 26.8.2012 20:53

Hetkinen nyt, miksi sitten ylipäätään koneessa on Polinin 70-kuutioinen sylinteri, jos kuitenkin haluat pelin jokapäiväiseen ajoon. Lähtökohtaisesti variaattorilla ei muuteta moottorin luonnetta, vaan se säädetään pelaamaan koneen luonteen mukaan. Muuten olla ihan väärällä sektorilla asian suhteen.

Sylinteri vastaa Hebo Maston Replicaa ja Malossi MHR Replicaa, joista otetaan parhaimmillaan 16 hepan tehoja irti ja tehoalue on yli 11 000 rpm tienoilla. Ja haluat tehdä tästä käyttömopon jokapäiväiseen ajoon, siedettävällä kulutuksella? *Huokaus*

Itse lähtisin siitä, että laittaisin sen vakiosylinterin takaisin ja pitäisin muut osat paikoillaan psl. varin osat. Technigas Silent Pro tuo mukavaa piristystä jo itsessään vakiosylinterille, kyllä se aikasta miestä liikuttaa muita ripeämmin. Variaattoriin perus Malossi Multivar ja säädöt sitten kohdilleen. Varmasti tehoa löytyy tasaisemmin, eikä mitään repäisevää piikkiä ole.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut skrymer » 26.8.2012 21:26

.
Viimeksi muokannut skrymer päivämäärä 27.8.2012 18:11, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista