Kierrosluvun rajoittimet #2

Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 25.7.2009 16:34

Tottakai.

Oman maun mukaan vaan muuttelemaan sillä nuo arvot on vain ohjeellisia. Itse laitoin takavalolta ohjausjännitteen ja 12v releen 5v releen sijasta, kaverin vekoittimeen tuli taas 5v rele kun sillä oli 6v akku mopossa ja tuo 6v jäi siitä sitten tuohon kuvaan.

Tuo on siitä kätevä että rajoitin on päällä vaikka ohjausvirtaan tulisi jotain hässäkkää.
n00bi
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
25.8.2007 0:39
CPI HUSSAR -04

ViestiKirjoittanut n00bi » 31.7.2009 20:51

Mulla on -04 CPI Hussar ja vähän ongelmia ite tehdyn rajottimen kans. Mulla on kytketty sarjaan 2 4.7mikrofaradin (50V, 85celsiusastetta) konkkaa eli rajotustehon pitäis olla jotain 2.35mikrofaradia. Laitoin CDI-boxista lähtevään vihreään johtoon rosvoliittimen, josta lähtee johto kytkimeen ja sen kautta kondensaattoreihin. Rajoitin ei auta yhtään. Mittasin jännitteen jonka mopo antaa virrat päällä ja se oli reilu 500 volttia. Kondensaattorit ovat kuitenkin vielä ehjät. Pitääkö mun vetää joku johto impulssikäämiin? Mikä vikana?
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 31.7.2009 23:15

Väärässä johossa rajotin, oikee sinivalkonen.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
oltsu.pernu
Pyörä:
husse sm -10
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
23.5.2008 21:59

ViestiKirjoittanut oltsu.pernu » 1.8.2009 18:01

mihin on porukat "piilottanu" sen napin ettei kytät huomaa ja voisi painaa rajottimen päälle ettei kytät alkaisi epäillä mitään (siis jos kytät pysäyttää)
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 1.8.2009 19:18

Laita magneettikytkimellä toimiva rajoitin. Mulla on virtalukon vieressä katteiden takana magneettikytkin ja avaimenperässä on magneetti jonka pitää olla kytkimen päällä jotta rajoitin ei ole päällä.

Heilautan sen sitten pois magneettikytkimen päältä siitä jos miliisi pysäyttää ja skootteri on rajoitettu. Ulospäin ei näy yhtään mitään joka viittaisi rajoittimeen.

Normaalin kytkimen päälle laittamisen huomaa helposti mutta tuota ei huomaa mitenkään.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 1.8.2009 22:57

Hmm tuostakin asiasta olisi voinut olla hiljaa, arvaappa ketkä lukevat myös näitä. Terkkuja sinne! ;)

YV:llähän ton olisi voinut sanoa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28

ViestiKirjoittanut strmix » 2.8.2009 16:08

Eli jos rajoitan kierrokset johonkin 7000 niin skootterihan kiihtyy koko ajan hiljaa kumminkin. Voiko tätä efektiä saada pois? :s
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 2.8.2009 16:30

Ei, se on halpisrajoittimien ominaisuus.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 2.8.2009 17:49

Shape kirjoitti:Hmm tuostakin asiasta olisi voinut olla hiljaa, arvaappa ketkä lukevat myös näitä. Terkkuja sinne! ;)

YV:llähän ton olisi voinut sanoa.


Laki vaan ei anna myöten katteiden purkamisoperaatiolle vaikka olisi minkälainen vainu asiasta. Tietysti jos ajaa 90km/h tutkaan ja pysäytyksen jälkeen mopo menee 40km/h, voi tulla kutsu katsastuskonttorille :)

Mutta missään ratsiassa tai muuten pysäytyksen yhteydessä ei ole minkäänlaista lupaa purkaa skootteria. Ainoastaan tavaransäilytykseen tarkoitetut tilat saa tutkia, ei rakenteita.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 3.8.2009 19:43

Saiskos tavalliseen on/off kytkimelliseen kiekkarajoittimeen kytkettyä kaukosäätimen sen kytkimen tilalle? Siis kaukosäädin, josta voisi nopeasti painaa on/off.
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
oltsu.pernu
Pyörä:
husse sm -10
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
23.5.2008 21:59

ViestiKirjoittanut oltsu.pernu » 3.8.2009 20:48

missä päin mopoa cdi poksi sijaitsee koska pitäisi löytää se valko/puna valko/sininen johto aeroxista eikä kehtais koko pyörää purkaa sen takia? ja miten olette maadoittaneet sen toisen johdon onnistuuko esim kuorimalla sitä johtoa hieman ja kiertämällä sen ruuvin ympärille jonka laittaisin sitten runkoon kiinni?

kyseessä siis -09 aerox niinkuin tuolla jo mainitsin
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 3.8.2009 21:01

<|TuX|> kirjoitti:Saiskos tavalliseen on/off kytkimelliseen kiekkarajoittimeen kytkettyä kaukosäätimen sen kytkimen tilalle? Siis kaukosäädin, josta voisi nopeasti painaa on/off.


Tottakai voi. Fiksuintahan se on asentaa siten, että virrat päälle laitettaessa rajoitin on päällä ja sit pitää painaa kaukosäätimen nappia jotta rajoitin menee pois päältä. Virran katkaisu sit taas resettaa sen piirin ja rajoitin on uudelleen päällä.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 3.8.2009 21:06

Super8 kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:Saiskos tavalliseen on/off kytkimelliseen kiekkarajoittimeen kytkettyä kaukosäätimen sen kytkimen tilalle? Siis kaukosäädin, josta voisi nopeasti painaa on/off.


Tottakai voi. Fiksuintahan se on asentaa siten, että virrat päälle laitettaessa rajoitin on päällä ja sit pitää painaa kaukosäätimen nappia jotta rajoitin menee pois päältä. Virran katkaisu sit taas resettaa sen piirin ja rajoitin on uudelleen päällä.


Aivan, mutta miten tämän saisi onnistumaan, tuo virrat päälle-->rajoitin päälle on jo käytössä, mutta mites tuon kaukosäätimen saa kytkettyä siihen rajoittimeen?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 3.8.2009 21:13

mm. Sp elektroniikasta löytyy 4 kanavainen vastaanotin/lähetin jossa on siis 4relelähtöä jotka voi säätää toimimaan joko pysyviksi tai impulsseiksi. Käytännössä laitat yhden relelähdön kautta menemään sen on/off kytkimen piuhat.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 3.8.2009 21:25

Super8 kirjoitti:mm. Sp elektroniikasta löytyy 4 kanavainen vastaanotin/lähetin jossa on siis 4relelähtöä jotka voi säätää toimimaan joko pysyviksi tai impulsseiksi. Käytännössä laitat yhden relelähdön kautta menemään sen on/off kytkimen piuhat.


En oikein tajunnut että mitä tuolta sivulta tarkoitit, joten jos voisit antaa vähän enemmän yksityiskohtia tai vaikkapa linkin. Olen vasta-alkaja näissä elektroniikkahommissa..

Edittiä: Mites tuo magneettihöskä sitten toimisi? Voisi olla helpompi asentaa, mutta enemmän suosin kaukosäädintä.. Tarviin kaiken mahdollisen avun tuon kaukosäätimen asennuksessa, ei ole tyhmiä ohjeita (paitsi väärät sellaiset). Arvostaisin myös, jos joku viitsisi laittaa "kädestä pitäen" ohjeet privaan tai tänne.
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista