Kierrosluvun rajoittimet #2

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 3.8.2009 22:18

oltsu.pernu kirjoitti:missä päin mopoa cdi poksi sijaitsee koska pitäisi löytää se valko/puna valko/sininen johto aeroxista eikä kehtais koko pyörää purkaa sen takia? ja miten olette maadoittaneet sen toisen johdon onnistuuko esim kuorimalla sitä johtoa hieman ja kiertämällä sen ruuvin ympärille jonka laittaisin sitten runkoon kiinni?

kyseessä siis -09 aerox niinkuin tuolla jo mainitsin


Itellä oli ainaki 07 roksis oikeenpuolimmaisen takasivukatteen alla.
Muutama pilkku ja piste sinne tänne. ;)
Pöö
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28

ViestiKirjoittanut strmix » 4.8.2009 10:33

Pystyisikö kytkeä jotenkin polkupyörän nopeus anturan, että alkaa rajoittaa vasta tietyssä nopeudessa?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 4.8.2009 10:41

Ei pysty, jos meinaat normaalia rajoitinta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.8.2009 11:34

Toimisiko tämä spelektroniikan TX4311 kaukosäädin RX3302LF vastaanottimen kanssa, niin ettei tarvitse alkaa säätelemään taajuuksia itse?

En saanut suoria linkkejä laitettua, joten toivottavasti joku ymmärtää nuo koodit... Tarvis vähäse apua, että jos noi toimii, niin miten vielä asennetaan.?

Ediitit: Eli missäpäin skootteria menee impulsikäämi? Mistä kannattaa alkaa etsimään?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
weknvo
Liittynyt:
4.8.2009 12:18
Solifer 50r

ViestiKirjoittanut weknvo » 4.8.2009 12:21

Tietääkö joku missä on rajoitin ja miten se poistetaan Solifer 50 r:ssä? Tietämättömälle apua!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 4.8.2009 13:48

<|TuX|> kirjoitti: Eli missäpäin skootteria menee impulsikäämi? Mistä kannattaa alkaa etsimään?
Magneeton luona.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.8.2009 14:10

Shape kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti: Eli missäpäin skootteria menee impulsikäämi? Mistä kannattaa alkaa etsimään?
Magneeton luona.


Ja mikä tää impulsikäämi on? Joku sähköjohto tai vastaava? Pitäis saada melko tarkat ohjeet itte höskästä, ettei tule ihan vääriin paikkoihin laitettua tuota rajoitinta...
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 4.8.2009 14:29

Se lähettää impulssin cdi-boksille, jotta cdi/sytytyspuola antaa oikeaan aikaan kipinän.

Tuossa kuvassa näkyy impulssikäämi(musta mötikkä).

Kuva
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.8.2009 14:41

Kiitoksia näistä. Pitääkin alkaa väsäämään... Hävettää kysyä, mutta mistä tuo kyseinen boksi löytyy? Siis mistäpäin skootteria (keula, takaosa? Lohkot kenties?) Ja miten se rajoitin pitää asentaa tuohon boksiin? (ei voi olla totta ku hävettää) En nyt jaksanut alkaa repimään katteita irti, joten mitkä katteet kannattaa ottaa irti, että pääsee tuonne käsiksi?

Muuten rajoittimen asennus selvä, mutta tuo hiton impulsikäämi ei vain mene jakeluun.. (byhyy) Hyvä kuva btw. Mutta vieläkin, missä päin skootteria.
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
oltsu.pernu
Pyörä:
husse sm -10
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
23.5.2008 21:59

ViestiKirjoittanut oltsu.pernu » 4.8.2009 15:09

missä päin mopoa cdi poksi sijaitsee koska pitäisi löytää se valko/puna valko/sininen johto aeroxista eikä kehtais koko pyörää purkaa sen takia? ja miten olette maadoittaneet sen toisen johdon onnistuuko esim kuorimalla sitä johtoa hieman ja kiertämällä sen ruuvin ympärille jonka laittaisin sitten runkoon kiinni?

kyseessä siis -09 aerox niinkuin tuolla jo mainitsin

eli varsinkin tuo olisi kiva tietää että missä päin mopoa tuo cdi poksi on?
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 4.8.2009 15:19

oltsu.pernu kirjoitti:missä päin mopoa cdi poksi sijaitsee koska pitäisi löytää se valko/puna valko/sininen johto aeroxista eikä kehtais koko pyörää purkaa sen takia? ja miten olette maadoittaneet sen toisen johdon onnistuuko esim kuorimalla sitä johtoa hieman ja kiertämällä sen ruuvin ympärille jonka laittaisin sitten runkoon kiinni?

kyseessä siis -09 aerox niinkuin tuolla jo mainitsin

eli varsinkin tuo olisi kiva tietää että missä päin mopoa tuo cdi poksi on?


Edelleenkin se on siellä oikean taksivukatteen alla! Ite maadotin sillee että itseporautuva ruuvi runkoon ja rengasliitin siihen alle ja johto tietenkin kiinni rengasliittimessä :D
Pöö
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.8.2009 22:00

Onko toi siis etupyörän magneetolla, mistä tulee se mittarinvaijerikin? Ei vaan tuo kuva oikein näytä siltä, mutta näin olen sen magneeton paikan ymmärtänyt... :roll:

Tossa kuvassa toi paikka näyttää ihan variaattorilta, mutta ei sieltä löydy mitään sähköjä..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 4.8.2009 23:00

Tuo on vastakkaisella puolella variaattoria joko vesipumpun tai ilmanoton takana. Niitä ei tosin tarvitse purkaa pois, huomaat kyllä johdon joka lähtee sieltä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.8.2009 23:08

jkoljo kirjoitti:Tuo on vastakkaisella puolella variaattoria joko vesipumpun tai ilmanoton takana. Niitä ei tosin tarvitse purkaa pois, huomaat kyllä johdon joka lähtee sieltä.


Kiitoksia, meinasin jo alkaa lohkoja availemaan :lol:

Edit: Hyvinhän se löyty.. Vieläkin vähän auki, että miten tuo asennetaan siihen impulssikäämiin, mutta eiköhän sekin selviä, kun tutkii vähän tarkemin.
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 5.8.2009 17:28

Ryöstäjällä impulssikäämiltä lähtevään johtoon kiinni, tai sitten kuorimalla johtoa hieman ja juottamalla.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista